Dames, Door het vele wassen van mijn handen met zeep lijken ze wel schuurpapier, ze zijn ontzettend schraal en droog. Hebben jullie tips voor een fijne handcreme die niet zo vet voelt. Gisteravond heb ik vaseline gesmeerd, zodat dat nachts lekker in kan trekken. Verder heb ik een pot O keeffe's working hands staan, maar dat voelt heel vies aan mijn handen. dan wil ik ze eigenlijk direct weer wassen om die vettige plakkerige laag eraf te halen. Dus iemand tips?!
Ik gebruik graag de handcrèmes van Rituals, Treacle Moon en Vaseline (roze tube/fles). Het is vooral belangrijk om, als je snel last hebt van droge handen door het wassen, na elke keer dat je je handen wast handcrème te smeren. Op deze manier kan ik goed voorkomen dat mijn huid kapot gaat. (Ik heb binnen 24 uur wondjes/korstjes als ik niet goed smeer.)
Ik heb er sowieso erg veel last van door mijn werk (schoonmaak) Ik smeer tegenwoordig een paar keer per dag bepathen op mijn handen en dat werkt echt als een tierelier.
Ik heb altijd deze, trekt echt heel goed in in vergelijking met andere en werkt ook heel goed (en ongeparfumeerd, wat ik zelf fijn vind): https://www.ah.nl/producten/product/wi232535/vaseline-handcreme-advanced-repair
Ik heb bodylotion voor eczeem / gevoelige huid van La Roche, zonder parfum etc. Die van rituals bv zit teveel parfum in waardoor m’n huid nog meer uitdroogt en irriteert. Je zou ook voor handcreme van Eucerin kunnen kijken, ook hele fijne producten zonder rommel.
Rituals, heb zo'n pompje handbalm naast de zeep staan, dus elke keer na het handenwassen,gelijk pompje handcreme. Voor de nacht gebruik ik bepanthen. Voelt gigantisch ranzig maar werkt wel.
Ik heb echt van alles geprobeerd. Maar bepathen werkt bij mij het snelst en het beste. Super fijn en je krijgt er niet van die vettige handen van tijdens het smeren.
Ja maar, ja maar, bepanthen is een zalf en geen lotion, ik vind niet dat dat kan hoor..... Sorry, ik probeerde me in te houden, maar lukte niet....
Mijn handen deden laatst gewoon pijn van droogheid, zo erg dat ik ze haast niet kon bewegen. Ook tig wonden. Ik smeer ze nu iedere avond goed in met vaseline als ik ga slapen en doe er hydrofiel washandjes omheen. Ze zijn nog steeds een beetje droog maar al veel beter dan een week geleden. Ik kan er iig weer van alles mee.
Nou ik heb 3 tubes van mijn werk staan, oa 1 met 10% ureum. Nou de groeten, ik kan er nog steeds hout mee schuren XD
ik gebruik o'keef working hands gekocht bij kruidvat.Is 9.99 een potje maar je doet er heel lang mee.Hier gingen bij mij zelfs diepe kloofjes mee weg.en is niet zo vet