brengt het ongeluk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door melanie1988, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melanie1988

26 mei 2008
    21
    0
    0
    hallo meiden,
    ik heb een vraagje af en toe zie ik wel van die leuke dingetjes en dan wil ik het best wel kopen maar brengt dat ongeluk als je het koopt voordat je zwanger bent?
    groetjes melanie

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ligt eraan waar jij in geloof...

ik geloof er niet in dus als ik wat leuks ziet koop ik het gewoon ;) maar sommige geloven er wel in dus is denk ik net hoe en of wat jij denkt :)

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Laten we het zo stellen. De zaadjes zwemmen niet ineens de andere kant op omdat jij al een rompertje in huis hebt liggen, dus denk niet dat het heel veel kwaad kan hoor ;) :)

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    :) :) :) :) :) :) :)

Nee tuurlijk niet joh, als jij iets wilt kopen, dan doe je dat lekker!

5. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Tuurlijk brengt het geen ongeluk! Als je het op die manier kon beïnvloeden dan was er vast al een hele trucendoos bekend geweest!

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

he pila leuk plaatje! hihi
    Ik heb al genoeg gekocht ook al toen ik geen kinderwens had. Gewoon als kado doos is het ook leuk bij vriendinnen.

7. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als jij denkt dat het ongeluk brengt, zou ik het niet doen. Maar dat is meer voor je eigen gemoedsrust. Als het dan nog even duurt, weet je zeker dat het daar niet aan ligt ;)
    Ik geloof absoluut niet in dat soort dingen (vind het persoonlijk vette onzin, sorry als ik iemand beledig).

Wat ik wel vind, is dat je misschien al bepaalde verwachtingen gaat krijgen en daardoor al (te?) veel naar een kindje toe gaat leven.... Als het dan nog even duurt, ben je misschien extra teleurgesteld. Maar aan de andere kant, je leeft er nu toch al wel naartoe.

Succes in ieder geval!
    X

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis
    ik had voor dat in zwanger was ik heb een hoek van de schuur vol staan met kleertjes enz een badje zelfs een wandelwagen staat in de schuur dit heb ik allemaal gekregen dat wel maar ik heb voor ik zwanger werd ook al dingen gekocht hoor als ik iets zag wat ik echt leuk vond nam ik het gewoon mee.en nu ben ik zwanger

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Puur bijgeloof.
    Of je in bijgeloof gelooft is weer aan jou.
    Als je graag vast een beetje wil babyshoppen gewoon doen hoor!

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik geloof niet dat het ongeluk brengt! Ik zou het persoonlijk alleen niet doen omdat het me erg pijnlijk lijkt om spulletjes in huis te hebben en het misschien wel lang duurt voor je zwanger raakt. Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk!

11. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    ik heb ook al een aantal dingen in huis hoor.
    Soms zie je iets en kan je het gewoon niet laten liggen !
    (heb van de week nog van die super leuke dingen van pooh gekocht bij kruitvat uit de folder :D ben namelijk helemaal pooh gek )
    Denk absoluut niet dat het ongeluk brengt, het is al1 zo net als andere al zeggen dat als het lang duurt voor je zwanger word je misschien teleurgesteld word.
    Maar je moet het hellemaal zelf weten hoor.
    Het is natuurlijk zo als je nu al wat dingentjes koop dat het straks weer in je portomonee scheelt ;)

12. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik heb ook alwel wat dingetjes in huis ;) leuk toch :)

13. Eva R

Eva R Niet meer actief

hihi ik kon het ook niet laten.
    Heb een slabbetje van Dumbo en een mutsje van Nijntje. Meer niet hoor, probeer me wel in te houden.. wie weet hoe lang het duurt en of het wel lukt ..

14. ijskonijntje

ijskonijntje Actief lid

2 mrt 2007
    242
    1
    0
    Veendam
    Ik doe het niet, ik vind het te confronterend. Stel je voor je kunt niet zwanger worden dan heb je wel al die spullen in huis liggen waar je niks mee kunt.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja precies..
    Ik heb de eerste keer dat ik zwanger was wat kleertjes gekocht ed. Met 5 weken een vmk gekregen..
    Nu heb ik de maand erna weer een vmk gekregen en nu ben ik bang dat ik er weer 1 krijg (ben weer zwanger/zwanger geweest, nog ff afwachten :().
    Ik moet nu elke keer tegen die kleertjes aankijken en het doet me heel erg pijn.
    Je weet echt niet wat er komen gaat, dus om die reden, om jezelf te beschermen zou ik misschien toch even wachten ermee...
    Maargoed, dat is aan jou :)

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb toen ik 13 was samen met een vriendin een fles gekocht
    Die vond ik toen zo leuk
    En was toen helemaal gek van koeien....en op die fles zitten ook koeievlekken hihiihihi

En een kinderwagen heb ik ook al...heb ik zelf in gelegen (zo'n oude silvercross) ;)

17. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    Je kan het altijd nog verkopen (niet dat het leuk is maar toch)

18. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Ik heb ook al aardig wat spulletjes in huis, al ver voordat we besloten om te proberen een kindje te krijgen. Dingen die ik echt niet kon laten liggen, heb al best wat kleertjes en een kinderwagen
    Ik zie er niks verkeerds in, ik hou wel van voorpret haha!

19. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik ben blij dat ik geen spulletjes heb gekocht toen ik net met de pil was gestopt. Bij ons heeft het bijna drie jaar geduurd voor we eindelijk in verwachting waren, en de zwangerschap is met donorzaad tot stand gebracht. Mijn man is onvruchtbaar, en daar kunnen we niets aan veranderen, maar ik had het denk ik heel pijnlijk gevonden om al die tijd al ongebruikte babyspullen in huis te hebben. Brengt het ongeluk om alvast spulletjes te kopen? Dat geloof ik niet. Maar als het allemaal niet vanzelf gaat, dan brengt het misschien wel onnodig extra verdriet, omdat het heel confronterend kan zijn.

Hoe hoger je verwachtingen, hoe harder de tegenvallers...

20. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Helemaal mee eens, soms gaat het niet zoals je zou willen!

Deel Deze Pagina