Hai meiden, Ik heb ff een vraagje over de maxicosi. Ik wou deze een van deze dagen halen maar nu sprak ik daar laatst een vriendin over en die vertelde dat per 2014 het verplicht is om zo'n duurdere te hebben van 500 euro?! En daar kunnen ze dan in tot hun 5de jaar. Schrok wel ff want 500 euro is best veel maar ja aan de andere kant als het echt verplicht is volgend jaar dan kan ik die nu maar beter halen. Weten jullie hier iets meer van?
Nee nog niet van gehoort. Heb wel gehoort dat er verplicht gaat worden dat kindjes tot 4 jaar achter uit vervoerd worden. Maar ik dacht dit pas vanaf 2018 zou zijn...
Je vriendin is in de war met de vervolgstoel. De maxicosi blijft gewoon het autostoeltje tot 9 maanden of 13 kg, maar de vervolgstoel wordt inderdaad vanaf 2018 verplicht achterwaarts. En deze hoeven echt geen 500 euro te kosten hoor! Alleen de achterwaartse stoelen zijn nu nog zeer beperkt op de (Nederlandse) markt en moeten vaak vanuit het buitenland komen dus daardoor duurder, maar vanaf volgend jaar zullen deze in Nederland veel beter verkrijgbaar en dus ook goedkoper zijn.
Wel handig om te weten, ga me toch mar eens orienteren op zo'n achterwaardse vervolgstoel... al vrees ik dat onze grote zoon niet zo lang achterwaards past...
De meeste achterwaartse vervolgstoelen zijn van 9 tot 25 kg dus daar zal hij voorlopig wel inpassen toch op CarSeat.se | Rear Facing Car Seats | Trusted Car Seat Advice zijn verschillende achterwaartse stoelen te vinden.
Tot 4 jaar is dat dan toch? Ons kindje is dan 4,5 dus dan hebben kindjes van 2013 er nog niet een nodig? Hoe gaat dat dan straks met de auto waar net niet in past trouwens?
Vervolgstoel achterwaarts? Hoe gaat dat passen dan? Dan kunnen die kindjes hun benen toch niet kwijt? Lijkt me ook niet heel gezellig voor het kindje en de ouder, kunnen ze elkaar helemaal niet meer zien?!
Ja hoor, ze kunnen nog prima zitten zo. En je hebt speciale spiegeltjes waardoor je je kind nogsteeds kunt zien. Hier www.achterwaarts.nl en hier http://www.facebook.com/#!/AchterwaartsVervoeren?fref=ts vind je meer info over achterwaartse stoelen. Er loopt ook een topic over hier op het forum http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging-veiligheid/399376-achterwaarts-gerichte-autostoeltjes.html
Tijd terug is er nog een onderzoek geweest dat het juist niet veiliger is. Vind het maar niks allemaal. Maxi cosi is trouwens een merk en niet een soort stoel al wordt de eerste auto stoel meestal zo genoemd.