hoe zit het nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by carol78, May 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carol78

carol78 Actief lid

Mar 27, 2006
    136
    0
    0
    faillissementsmedewerkster
    Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb op 1 maart een miskraam gehad na 12 weken. Het vruchtje is gestopt met 6,5 week.
    Vorige week ben ik gestopt met de borstvoeding van mijn dochter van 13,5 maand.

Nu ben ik overtijd en heb zondag en maandag licht positief getest. Maar nog niet zo overtuigend als ik graag zou willen. Dus heb ik vandaag weer een test gedaan (na drie dagen dus).

Hij geeft nu nauwelijks iets aan, eerder niets dan iets. Veel minder dan de eerste twee testen.

Nu vraag ik mij af of ik vanwege de borstvoeding wellicht langer het hcg-hormoon van mijn vorige zwangerschap in mijn lichaam heb gehouden en het nu afneemt doordat ik gestopt ben met voeden. Daarbij kan ik ook vanwege het stoppen met voeden een onregelmatige cyclus hebben, waardoor ik nu nog niet ongesteld ben geworden.

Wie kan mij helpen?

Ik doe in ieder geval zaterdag voor de zekerheid nog een test, is dat weer zoiets wazigs, dan zal ik Moeders voor Moeders maar afbellen... ;)

Groetjes en alvast bedankt!

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    dat is wel gek ja,zou het zo ook niet weten,..even huisarts bellen?of over een aantal dagen nog eens testen? ik duim voor je!

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Het lijkt mij erg lang om nog hcg in je lichaam te hebben vanaf 1 maart tot nu aan toe, dat is bijna 3 maanden!

Maar ook vreemd dat de streep minder vet werd, heb je wel met de zelfde testen getest, anders kan het misschien verschillen per test hoeveel hcg er nodig is?

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey :)

Als je hiervoor nog ongesteld bent geweest (en dat ben je ook lijkt me, ook vanwege mk) dan heb je geen hcg meer in je lichaam. Als je hcg nog in je lichaam hebt kan je namelijk ook geen eisprong hebben.. Anders zouden vrouwen terwijl ze zwanger zijn nog steeds zwanger kunnen worden van een 2e of een 3e tegelijkertijd ;)
    Ook lijkt het me sterk dat het nog hcg is van de vorige zwangerschap..
    Het lijkt mij eerder dat dit hcg van een nieuwe zwangerschap is.
    Dat de streepjes nu lichter zijn kan komen door de testen of doordat je misschien meer gedronken hebt vantevoren? Maar helaas is er ook een mogelijkheid dat je nu een vmk krijgt/gehad hebt :(

Ik zou als ik jou was morgen ofzo weer een nieuwe test doen.. Hopelijk krijg je daar duidelijkheid mee!

5. carol78

carol78 Actief lid

Mar 27, 2006
    136
    0
    0
    faillissementsmedewerkster
    Bedankt voor jullie antwoord!

Ik ben inderdaad tussen mk en nu twee keer ongesteld geweest, dus hcg zou eruit moeten zijn dan.

Heb de eerste twee keer met verschillende testen gedaan, en de derde met eenzelfde als de tweede keer. Later nog maar een keer getest met zo'n zelfde (goed voor de omzet ;) ). Weer zoiets wazigs.

Snap er werkelijk niks van. Voel me overigens wel zwanger (duizelig/tegen het misselijke aan, veel plassen, moe, warrig). Maar duidelijkheid zou wel fijn zijn!

Ik gooi er morgen nog een tegenaan en zal anders maandag de vk bellen.

Goed weekend allemaal!

Share This Page