vroege miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by Debby18, May 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debby18

Debby18 Actief lid

Apr 2, 2006
    317
    0
    0
    dag dames.

een goede 2 weken geleden mocht ik jullie heel blij komen vertellen dat ik zwanger was. ik had positief getest met een digitale cb. dat was op zondag 30 april. maandag verloor ik wat bruin. dus wij zijn naar de huisarts geweest, en die kon me niks vertellen. alleen dat mijn baarmoedermond gesloten was, en dat ik af moest w8en. ze heeft me wel een afspraak laten maken voor een echo, de week erop. diezelfde week kreeg ik te horen dat mijn opa in het ziekenhuis lag, dat hij 2 herseninfarcten heeft gehad, dus ik flink in de stress, en t bloeden was al erger geworden. ik zat iedere dag in t ziekenhuis, en mijn zwangerschapsverschijnselen waren ook al afgenomen. mijn opa is afgelopen dinsdag overleden, en 2 uur daarna had ik een echo. en daar kreeg ik te horen dat ik een miskraam had gehad. dus ik kreeg zoveel ineens te verwerken. we waren al 8 maanden bezig, en ik was hardstikke blij. nu beginnen we aan ronde 9, 1e ronde na de miskraam. ik heb me er ff helemaal van afgezet, en kon er ook niet aan denken, ivm mijn opa. ik weet niet wanneer ik ongesteld moet worden, maar ik ga t ook niet uitrekenen, ik ga m'n lichaam wat rust gunnen. alleen nu zijn kennissen van ons ook bezig, alleen hun al voor de 2e kleine. ik weet niet eens of ik t wel aan zou kunnen als ze ons nieuws komen vertellen. en n dochter van n kennis van ons is "per ongeluk" zwanger geraakt. ik werd zo boos toen ik dat hoorde!!
    maar nu vroeg ik me af of je meer kans heb op een miskraam als je t al ooit gehad hebt, en of je weer sneller zwanger bent?

xxx Debby

2. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Hoi Debby,
    Wat erg die miskraam en ook nog je opa overleden.
    Kan me voorstellen dat dat allemaal erg veel is.
    Wat goed van je dat je je lichaam wat rust gunt en afwacht wat ervan komt.
    M.b.t. jou vraag, ik heb geen idee of je meer kans hebt op een miskraam.
    Ik hoop het niet, want ik heb zelf net een miskraam achter de rug.
    Wel heb ik gehoord dat je sneller zwanger kunt raken, maar waarom dat zo is weet ik niet.
    Heel veel sterkte met beide verliezen, en veel geluk voor de toekomst.
    Liefs Hope

3. Debby18

Debby18 Actief lid

Apr 2, 2006
    317
    0
    0
    hope...
    dank je voor je antwoord en je steun!
    jij ook een miskraam... vreselijk rot is dat. het enige positieve eraan is, is dat ik nu weet dat ik in ieder geval zwanger kan raken, dat is een hele geruststelling. geen onzekerheid of t wel of niet lukt. nu alleen hopen dat een gezond zaadje het gezonde eitje vind. maar dat doet hopelijk zichzelf allemaal. ben nu nog zo van slag van mijn opa. en t is allemaal nog zo vers!!
    jij ook heel veel sterkte met t verwerken van je miskraam!!

Een hele dikke knuffel

Debby xxx

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    jeetje meid , je hebt wel veel te verwerken in een korte tijd
    mijn gyn. zei me , dat dit pure pech was bij ons ...en dat je niet meer kans hebt op een miskraam dan iedere andere vrouw ..ik geloof dat de kans op een miskraam pas vergroot is na 3 miskramen
    veel sterkte meid
    asjuh

5. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje meid, wat een ellende allemaal.

Na 1 miskraam heb je niet meer kans op nog een miskraam.
    Ik heb nu twee miskramen gehad en zelfs dan gaan ze er nog vanuit dat het twee keer pech geweest kan zijn. Pas na drie miskramen gan ze kijken of er iets mis is omdat ze er dan vanuit gaan dat het misschien geen toeval meer is.
    Ik ben nu voor de derde keer zwanger en het lijkt nu allemaal goed te gaan.

Probeer alles een plaatsje te geven en veel succes met een volgende zwangerschap.

Share This Page