Hallo dames. Vandaag was ik voor een eerste echo bij de verloskundige. Ik heb deze eerder gekregen omdat ik ongeveer 6.3 weken zou moeten zijn maar heel ongerust was omdat ik een heel klein beetje bruine afscheiding had. 4 juli was mijn laatste menstruatie. Op mijn NOD ben ik wat roze bloed verloren. Daarna positieve testen die oplopen en buiten misselijkheid wel wat zwangerschapssymptomen. Op de echo was niks te zien! Dus mocht ik smiddags bij de gynaecoloog terecht. Daar ook in de eileiders, eierstokken en in de baarmoeder niks te zien. Mijn HCG was 1955. Zondag moet ik terug komen om nogmaals bloed te laten prikken en weer een echo. Ik heb verder geen bloed verloren of buikkrampen. Wie heeft hier ervaringen mee?
Heb je ook je eisprong gevonden? Want zo niet, dan kan je misschien een latere eisprong hebben gehad waardoor je ook minder ver zwanger bent. Misschien dat dat roze verlies op NOD een innesteling is geweest en dus op dat moment nog lang niet je NOD?
Ik heb ovulatietesten gebruikt. 16-7 positief getest. Dus 17/18 juli eisprong gehad. Eventueel een extreem late innesteling geweest maar er was ook geen vruchtzakje te zien.
UPDATE: We zijn geen stap verder. Het is iniedergeval geen miskraam, want mijn zwangerschapshormoon was gestegen. Het is nu een verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap die kans is het grootst. Er is ook nog een kleine kans dat het toch een gewone zwangerschap is. Over 2 dagen moet ik weer terug komen dan weer echo en bloedprikken . Dit doen ze denk ik nog 1 of 2 keer. Als ze dan nog steeds denken dat het buiten de baarmoeder zit, dan willen ze me eerst gaan behandelen met een soort chemo. Dat houdt wel in dat ik dan tot 6 maanden daarna niet zo mogen aantellen. Het blijft wel zo dat als ik plotseling erg veel buikpijn krijg of rare klachten dan moet ik acuut naar het ziekenhuis. Wie heeft dit ook gehad? Zo vervelend...
Wat spijtig zeg die onzekerheid! Persoonlijk vind ik het erg afwachtend handelen van de gynaecoloog! Ik ben twee keer met spoed 's avonds laat geopereerd nadat ik hoog Hcg had en er niets te zien was in de baarmoeder. Dit omdat een bbz echt levensbedreigend is. Ik had een echo en de arts zei direct: maak de ok klaar, ik moet haar nu gaan opereren. Chemo was echt aller aller laatste keus. Na de operatie steeg mijn Hcg nog even ipv dalen en dat hebben ze nog twee weken afgewacht want chemo deden ze echt pas in noodgevallen. Gelukkig daalde mijn Hcg weer hierna.
En de gyn verzekerde mij er overigens van dat, mocht ze bij de operatie toch de vrucht in de baarmoeder zien, ze me gewoon zonder dat het de zwangerschap kwaad kan weer dicht kan maken. Beide keren was het wel degelijk een bbz. Ik wil je niet bang maken..of verdrietig of boos.. Wil alleen mijn verbazing uitspreken. En mocht je buikpijn krijgen: direct het ziekenhuis bellen, niet tot de volgende dag wachten. Ook niet als de pijn toch weer afzwakt ! Je brengt jezelf anders in gevaar.
Ik zie het wat minder heftig dan @Feline31 maar dat komt denk ik omdat ze bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook eerst een afwachtend beleid hebben gevoerd. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan inderdaad heel gevaarlijk zijn maar dat heeft met name te maken met eileiders die kunnen knappen en bloedophoping e.d. als dat op de echo allemaal niet te zien was is het minder spoedeisend. Ik vind het wel vreemd dat er echt niets te zien was met een hCG van bijna 2000. Dus een goede zwangerschap lijkt me helaas voor jou uitgesloten. Ik had op maandag een eerste echo en toen was de baarmoeder leeg en dachten ze iets in de rechter eileider te zien. Geen bloed te zien in de eileider of buikholte en hCG van rond 1500 besloten om af te wachten. Ik verloor wel vaginaal bloed. Bij pijn moest ik meteen komen. Woensdag weer echo, nog steeds geen bloed te zien maar wel nog steeds iets in eileider. HCG rond 1580. Weer afwachten. Vrijdag zelfde echobeeld en hCG rond 1610. Toen besloten tot operatie. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en rechter eileider verwijderd. Met de chemo zou ik echt niet zomaar akkoord gaan.... liever eerst een kijkoperatie. Sterkte gewenst in ieder geval en bij pijn meteen naar het ziekenhuis!
Dit is de chemo waar het om gaat: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/m/methotrexaat http://www.apotheek.nl/medicijnen/methotrexaat-bij-kanker#wat-doet-methotrexaat-bij-kanker-en-waarbij-gebruik-ik-het Misschien goed om te lezen zodat je weet waar je wel of niet mee in stemt. Ik wilde het echt niet tenzij het absoluut niet anders kon. Mocht je nog andere vragen hebben stel ze gerust. Hoe hoog was je hCG trouwens bij de tweede keer prikken?
Recent nog zoiets meegemaakt. 6 weken zwanger maar vanwege bruin bloedverlies mocht ik eerder komen. Er was helaas niks te zien op de echo. Doorverwezen naar de gyn. Ze hebben me 4 weken lang in de gaten gehouden. 2 keer per week bloed prikken om hcg in de gaten te houden. 27 juli kreeg ik pijn en ik mocht gelijk komen. Hcg weer gestegen boven 2000 en ze konden weer niks zien op de echo. Dezelfde avond nog geopereerd. Zwschap zat in mijn linker eileider. Eileider en eierstok verwijderd. Succes ermee!
Ze hebben nu een nieuw landelijk Protocol. Omdat ik geen klachten willen ze het goed in de gaten houden. Chemo (methotrexaat) is dan eerste keus tegenwoordig omdat dit eileider besparend is.
Ik weet bij welke klachten in moet bellen eventueel... we wonen ook heel dicht bij ziekenhuis. Mijn HCG was 40% gestegen. Dat was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap eigenlijk nog best hoog. Als de stijging tussen > 20% en < 50% dan was het nog 2 dagen afwachten dan weer echo en hcg. Als het dan niet gestegen is afhankelijk van hoeveelheid HCG , chemo of operatie. Verder heb ik geen klachten en geen vrij vocht in de buik. Ben wel erg zenuwachtig. Ik weet dat de kans irreëel is dat er toch een vruchtje in de baarmoeder zit... maar ik wil echt geen operatie en ook geen chemo. Vind het zo gek dat ik 3 jaar geleden nog een HSG heb gehad die goed was, nooit geen soa, geen eerdere kijkoperaties of wat dan ook wat een hoger risico geeft. Ben echt verdrietig.
Ik ben zelf doktersassistente en weet wel wat voor chemische rommel dat is. Ik weet inderdaad niet waar ik nou meer blij mee zou moeten zijn..... Was gestegen van 1900 naar iets van 2700 ...
Oooh trek alsjeblieft aan de bel! Hier 2 weken geleden met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, eileider verwijderd en een buik vol bloed. Bij míj was er ook niets te zien, zelfs een continue daling in hcg. Ik heb er uiteindelijk te lang mee rond gelopen. Hopelijk gaat het inmiddels goed met je!