1e ivf poging 6 lege follikels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope1993, 3 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1993

Hope1993 Lid

22 dec 2018
    23
    13
    3
    Vrouw
    Hoihoi
    Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste punctie gehad. Nu had ik 6 follikels waarvan 3 grote en 3 kleintjes. Uit alle follikels zijn geen eicellen gevonden. Mijn amh waarde is ook 0.67 dus wel echt aan de lage kant. Hebben hier meer ervaring mee? Donderdag heb ik een gesprek met mijn arts. Maar wil het niet na 1 poging al opgeven.

2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
  3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah wat naar! Hier op het forum zijn wel succesverhalen te vinden met een laag amh. Heb je de mogelijkheid om eventueel uit te wijken naar Dusseldorf?

Heel veel sterkte!

4. Hope1993

Hope1993 Lid

22 dec 2018
    23
    13
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik zit bij zwolle isala. De artsen waren zelf ook verbaasd dat er niet 1 eicel was gevonden. Nu heb ik bloed geprikt om te kijken of de ovitrelle wel zijn werking heeft gedaan maar kans is klein dat het daar aan ligt. Ik dacht er inderdaad zelf ook aan om naar duitsland tegaan daar kunnen ze hopelijk net wat meer.
    Ik ga is even op de link kijken:)

5. Hope1993

Hope1993 Lid

22 dec 2018
    23
    13
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Ik wil het inderdaad donderdag even bespreken met de arts of ze me door kunnen verwijzen naar dusseldurf. Denk dat ze in zwolle nog weinig kunnen omdat ik ook de hoogste dosering heb gehad.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Soms blijven de eicellen ook vast zitten, bij sommige zh worden de follikels geflusht. Leegzuigen en daarna spoelen en dat ook weer opzuigen om de cellen te oogsten. Heeft onze gyn eens verteld geen idee waar ze dat precies doen hoor.

Mss toch te vroeg de punctie gedaan? Follikels nog niet rijp genoeg waardoor eicel nog te vast zat?

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat een teleurstelling, geen eicellen gevonden. Helaas heel herkenbaar. Ik heb bij mijn 3e poging in NL 2 eicellen uit 5 follikels en bij mijn poging in Düsseldorf maar 2 eicellen uit 12 follikels gehad, er werd daar gesproken over lege follikels. Vervolgens een gesprek in Gent gehad en de prof. daar gelooft niet in lege follikels. Wel dat de eitjes achterblijven in de follikel (blijven vastzitten aan de wand). Bij onze poging daar is Flushing toegepast, zoals @Panter beschrijft worden alle follikels doorgespoeld tot er een eitje meekomt (de arts heeft een rechtstreekse verbinding met het lab om dit te weten). Er zijn toen 12 eicellen uit 12 follikels gehaald. Helaas bleek mijn eicelkwaliteit slecht waardoor we die poging geen terugplaatsing hebben gehad (9 rijp, 6 bevrucht waarvan 3 afwijkend met 3 kernen en de andere 3 zijn niet verder dan dag 2 ontwikkeld). De prof. gaf van te voren al aan dat ze niet weten hoe goed de eitjes zijn die ze met Flushing vinden, deze zijn vaker onrijp of van slechte kwaliteit, vandaar dat ze ook niet loskomen... Mocht je nog vragen hebben, kun je me altijd een berichtje sturen... Succes met het vervolg!

8. Hope1993

Hope1993 Lid

22 dec 2018
    23
    13
    3
    Vrouw
    2 dagen voor de punctie hadden ze de follikels nog opgemeten 3 waren er nog klein van 10 13 en 15 dus die waren al wel twijfel geval. En andere 3 waren 19 20 en 22mm. Maar ik ga het donderdag met de arts bespreken of hun het ook doen met flushing en hoe het precies zit. Had er nog nooit van gehoord. Bedankt voor je reactie!

9. Hope1993

Hope1993 Lid

22 dec 2018
    23
    13
    3
    Vrouw
    2 dagen voor de punctie hadden ze de follikels nog opgemeten 3 waren er nog klein van 10 13 en 15 dus die waren al wel twijfel geval. En andere 3 waren 19 20 en 22mm. Maar ik ga het donderdag met de arts bespreken of hun het ook doen met flushing en hoe het precies zit. Had er nog nooit van gehoord. Bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina