De baby uitzetlijst is opzich niet veel veranderd met pakweg 11 jaar geleden, maar ook 11 jaar geleden dacht ik wat moet ik met die flanellen luiers. Moet ik die dan ook kopen? Of is het idd onzin. en zijn er nog meer dingen die er wel opstaan maar niet nodig hebt ? En dan bedoel ik vooral kleine dingetjes
Ik vond met name de flanellen luiers en navelbandjes onzin. Ook teveel verzorgingsproducten gekregen waar ik nu nog mee kan doen. Ik vroeg het destijds tijdens de intake met de kraamzorg wat er niet nodig was van de lijst. Dat waren idd de flanellendoeken en navelbandjes.
Nou dan zijn die 2 van de lijst, ik bespaar liever op dingen die ik niet nodig heb haha, daarvoor kan ik weer wat halen wat WEL bruikbaar is Heb toen die tijd de flanellen wel gebruikt, maar volgens mij ook alleen maar voor het badje ofzo, heb een ruime stapel aan hydrofielluiers dus het heeft totaal geen meerwaarde. Benieuwd of er nog meer is wat niet bruikbaar is, Ohja die verzorgingsproducten kan ik nog wel herinneren dat was toen ook al zo, ik snap best dat je iets nodig hebt voor in het water en een beetje shampoo in het haar, baby olie vond ik zelf altijd heerlijk, maar verder? denk ook niet dat ik nog meer haal. Heb vandaag gesprek met de kraamzorg, dus ben benieuwd wat ze zeggen over niet nuttige dingen op de lijst.
luieremmer, flanellen luiers, navelbandjes, babyolie, flessenwarmer.. allemaal overbodig als je het mij vraagt.
Het jasje voor de baby leek mij nogal onzinnig, niet gekocht en nooit gemist. Sowieso was dochter een zomerbaby, maar bij koudere dagen lag ze gewoon lekker in een dekentje gewikkeld. Eerste jas was maat 74, voor die tijd gewoon een vest en dekentje of voetenzak. Verder snap ik ook niet echt wat je met de badcapes moet. De kraamverzorgster legde die onder een hydrofiel voor als de baby uit bad kwam maar dat had dus net zo goed een gewone handdoek kunnen zijn. Ik gebruik ze nu alleen nog als onderlegger voor het omkleedkussen bij het zwembad.
Ik gebruikte de flanellen luiers in een driehoek vorm onder het hoofdje in het ledikantje. Als ze dan wat spuugde, was dat op die flanellen luier ipv het hoeslakentje 😊
Wat heb je echt nodig? Ik schreef een handige checklist: Wat is echt nodig voor je baby? Niet-commerciële checklist | [Babyblog]
Dank je wel! Kreeg een lijstje van de kraamzorg en daar stomden de flanellen luiers niet eens op haha. Verder gebruiken ze geen kruikzakken maar hydrofiel luiers? Nou ik heb gewoon mijn zakken hoor, dat werkt prima mijn kind mijn regels Verder geen rare lijst , ja de luieremmers schaffen wij niet aan, vl vind het onzin.