Kind wordt 12 in september en gaat dan naar de brugklas. Op Nibud en Zwangerschapspagina lees ik dat 15-20 euro gemiddeld is per maand. Tel abo kost 6,50. Zou kind dit er dan van moeten betalen of staat dit er los van?
Hier krijgt ze 20 euro waarvan 5 euro direct naar haar spaarrekening. Haar telefoon abbo kost 7 euro en die betalen wij.
€12,50 per maand afelopen brugklasjaar. Wij betalen Spotify en hun telefoon abonnement. Ze hebben erg gulle opa's en oma's en krijgen ook redelijk wat van ons erbij. Dochter krijgt 15 Euro per maand. Maar die krijgt ook kleedgeld. Willen ze meer, dan kunnen ze ervoor werken.
Hier krijgt ze 10 euro per maand en we betalen 10 euro telefoonabonnement per maand. Als ze er meer mee doet dan enkel snoep ed kopen, willen we het verhogen, zolang ze alles in de eerste week uitgeeft aan snoep ed niet.
Mijn zoon gaat nu naar de derde en er hebben het tot nu toe nog niet verhoogd. Ben ik ook niet van plan, eerder verlagen, hij werkt nu ook en verdient daar best lekker mee. We storten het elke maand (automatisch) op zijn rekening. Dochter gaat naar de brugklas en krijgt hetzelfde.
Mijn zoon gaat naar de tweede en krijgt net als vorig jaar 4 uur per week. Als hij naar de derde gaat krijgt hij weer wat meer. We verhogen het altijd om het jaar. Zus (15) gaat naar de vierde en krijgt zakgeld (25 per maand) en kleedgeld (75 per maand) en krijgt in principe ook niks erbij. Ze heeft nu een bijbaantje maar ze krijgt niet minder zak- en kleedgeld. Ze krijgen het allebei op hun rekening.