Vreemde baarmoederstand?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kristel86, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey!

Ik ben 6 weken geleden van onze dochter. De bevalling was zwaar en ze is uiteindelijk met de vacuümpomp geboren. Hierbij heb ik ook een flinke knip gehad die nu eindelijk helemaal genezen is.

Nu heb ik vanaf het begin al het idee alsof alles daar beneden een beetje uitgezakt is :) Dit zal wel komen door de bekkenbodemspieren, dat die wat slapper zijn, maar hiervoor doe ik natuurlijk oefeningen en het voelt nu weer als vanouds.

Nu ging ik laatst alleen eens even kijken hoe het er nu voor stond en mn baarmoeder hangt echt heel laag?! Net alsof ie er zo uit zou kunnen vallen ofzo, heel vreemd voelt het iig.. Het voelt echt alsof inwendig alles wat naar beneden gezakt is.

Is dit nou normaal of hoe zit dit?
    Ik zou op deze manier dus ook echt nog geen sex kunnen hebben, want het sluit de boel een beetje af daar beneden :(

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ben je al bij de VK geweest voor controle? Laat die eens kijken of je HA. Je zou een baarmoederverzakking kunnen hebben. Ik weet niet hoe dat "verholpen" kan worden. Ook zou het kunnen zijn dat je bekkenbodemspier uitgerekt is, dan komt het met veel oefeningen wel weer goed. Zijn de hechtingen wel goed genezen en heb je misschien last van wat wild vlees ( kan door genezing)?
    Succes!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey :)

Nee, ik moet de 23e naar de gyn voor de nacontrole, maar nu ik je antwoord gelezen heb ben ik hartstikke bang... Google is meestal hartstikke fijn, maar ik heb even gezocht op wat je zei (baarmoederverzakking) en ik kom alleen maar dingen tegen over operaties dat dan de baarmoeder verwijderd wordt :$
    Ik ga morgen de gyn maar eens bellen of ik eerder langs mag komen, want ik maak me nu toch echt wel zorgen!

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    net ook nog ff gevoeld... maar mn baarmoedermond zit echt bijna direct bij de ingang en kan mn baarmoeder dan ook echt omhoog duwen :(

Pfft, als niemand mij komt vertellen dat dit normaal is na de bevalling of dat iemand dit ook heeft (gehad) dan weet ik t niet meer, vind t nu wel heel erg eng :(

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi,

ik wilde je helemaal niet bang maken hoor! Sorry! Als je gaat googelen, kom je de meest verschrikkelijke dingen tegen. Ik ben natuurlijk geen dokter en heb verteld wat misschien eventueel zou kunnen. Het wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat je een baarmoederverzakking hebt. Maar er kunnen natuurlijk ook andere dingen zijn, als wild vlees, uitgerekte bekkenbodemspier en misschien is het gewoon helemaal niks. Maak anders een afspraak bij HA, hopelijk kan die je wat gerust stellen. Nogmaals mijn excuses!

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb net toch maar even de HA-post gebeld... Ik maak me nu echt zorgen namelijk en als ik mn HA moet bellen hiervoor dan duurt t zo 3 dagen voordat ik een keertje terecht kan, hij heeft t altijd hartstikke druk namelijk! En de gyn zal ook nog wel ff duren voordat ik terecht kan...

Maargoed, heb net dus gebeld en de assistente begon ook meteen over een baarmoederverzakking en dat ik toch wel even langs moest komen. Ik ga daar dus zo heen en dan zien we wel verder. Hoop echt dat t niks byzonders is of als er wel echt wat is ze er gewoon wat aan kunnen doen zodat ik ook weer gerustgesteld ben :)

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Niet dat t iemand interesseert, maar voor t geval dat;
    Het blijkt dus toch een baarmoederverzakking te zijn en moet nu heel rustig aan doen om t niet erger te maken. Volgende week maandag moet ik naar de gyn om te kijken hoe nu verder...
    :(

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey kristel, wat balen zeg...hopelijk kan je gyn je goed verder helpen en hoef je niet geopereerd te worden...

sterkte

9. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Dat is balen zeg:( Veel sterkte gewenst:)

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    He wat balen zeg. Goed dat je toch even naar de HAP bent geweest! Sterkte bij de gyneacoloog, hopelijk is er een "simpele" oplossing...

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Kristel, wat vervelend dat je een baarmoederverzakking hebt! Ik ken iemand die is geopereerd in verband met dat probleem, gelukkig was het na de operatie wel meteen opgelost. Sterkte!

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

#12 Chantico, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2009
    Hoi Kristel,
    wat vervelend dat je een baarmoederverzakking hebt! Goed dat je zo alert was!
    Hoe is het bij de gyn gegaan? En hoe voel je je nu (fysiek en emotioneel)?
    Meis, een dikke digiknuffel, hoop dat het allemaal meevalt en te herstellen is.

13. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb je een pb gestuurd, krijg je nu ook fysio? Heb ik nml wel en dat lijkt wel wat te helpen (geestelijk misschien wel het meeste, maar toch...;)) sterkte ermee!

Deel Deze Pagina