Nou ik ben het doorgaans niet met @Whysteria eens wat corona betreft en zie mezelf absoluut niet als een lakei (van wie dan ook) maar moet bekennen dat ik me ook een beetje heb geergerd aan hoe sommige zich de afgelopen paar pagina's tegenover @Whysteria hebben geuit. Laten we het gezellig houden voor iedereen.
??? Volgens mij mag je op een forum een discussie voeren toch? Whysteria is daar zelf ook niet vies van. Ik beargumenteerde gewoon netjes waarom het mij logisch lijkt dat er nu nauwelijks griep wordt gevonden, gezien de maatregelen (Corona nieuws deel 7) Whysteria reageert daarop met een 3 jaar oud artikel over een toenemend aantal griepdoden als gevolg van de lage vaccinatiegraad tegen de griep. Daarop geef ik aan dat er dit seizoen juist veel mensen zijn ingeënt tegen de griep en dit dus ook bijdraagt aan het beperkte aantal grieppatiënten in deze periode. (Corona nieuws deel 7). Daar was echt geen vervelend woord richting Whysteria bij. Gewoon een inhoudelijke reactie, met uitleg & argumenten. Vervolgens kiest Whysteria ervoor om niet op de inhoud in te gaan maar te beweren dat ik aan het spindoctoren ben (niet bepaald een compliment). En als ze merkt dat anderen het niet met haar eens zijn maar wel met mij, zijn het ineens 'lakeien'. Ook niet echt netjes, vind ik. Ik houd wel van een discussie / debat als daar gewoon inhoudelijk geargumenteerd wordt. Ik vind daar niks 'ongezellig' aan. Gewoon een levendige discussie. Daar word je wereldbeeld alleen maar breder van. Je leert juist het meest van mensen waar je het nìet mee eens bent. Maar dan moet het gesprek wel over de inhoud blijven gaan. En niet allerlei persoonlijke aanvallen doen en vervolgens zelf in de slachtoffer rol kruipen door te zeggen dat het gaat om een 'kruisverhoor' en dat je je steeds moet 'indekken'. Dat is namelijk pas het moment dat een gezonde discussie ongezellig wordt.
Sorry, ik citeerde jou, omdat jij als laatste iets zei over lakeien, maar ik doelde niet echt op jou. Ik vind juist dat jij altijd correct en inhoudelijk reageert.
Het is bijna altijd wel 10 tegen 1 hier inderdaad.. en dan snap ik dat het soms lastig wordt om jezelf te verdedigen of dat je er gewoonweg geen zin in hebt. Dat ervaar ik hier zelf ook. We hoeven het zeker niet allemaal met elkaar eens te zijn. Ik ben het niet vaak eens met mensen hier en andersom ook. En soms heb ik ook helemaal geen zin meer om mijn standpunten verder uit te leggen.. Dat is toch ook oké. (?!) Om dan gelijk te zeggen dat iemand de discussie maar uit de weg gaat omdat ze niks meer weet te zeggen of geen goed tegen argument heeft, vind ik ook wat oneerlijk.
Ik vraag me wel af welke reactie(s) je dan wel precies te ver vindt gaan. Want ik zie ze niet. Maar goed, geef maar geen antwoord op die vraag. Want dan hebben we gelijk een rel te pakken.
Je zegt dat je niet altijd zin hebt om je standpunten verder uit te leggen. En dat is je goed recht. Maar ik vind het vreemd als je eerst een stelling dropt en dan beledigd reageert als iemand daar een vraag over stelt of een reactie op geeft. Vooral als je die stelling om te beginnen niet eens onderbouwd of uitgelegd hebt. Kijk, als je het idee hebt dat je in kringetjes zit te praten en 10 keer hetzelfde moet vertellen, dan snap ik dat je er klaar mee bent. En volgens mij kun je je dan prima op een nette manier uit een discussie terugtrekken. Maar ineens roepen "Sinds wanneer ... bla bla bla" en dan iets noemen dat door niemand beweert is, is gewoon zelf discussie uitlokken. En dan mensen op de persoon gaan aanvallen omdat ze die discussie aangaan, vind ik niet oké. Dat is namelijk heel wat anders dan geen zin meer hebben om je standpunten verder uit te leggen.
Oké ik heb het allemaal niet letterlijk gevolgd eerlijk gezegd dus zal daar verder dan ook geen uitspraken over doen. Wat ik wel vaak zie, is dat wanneer bepaalde personen iets zeggen hier, dat er best fel op gereageerd wordt.. (En misschien maak ik mezelf er ook wel schuldig aan hoor, geen idee) maar ik probeer meestal wel om mij in te leven in beide standpunten, dus niet dat het persé eenrichtingsverkeer is. Zo zal ik bijv ook eens dingen zeggen, waarover ik later weer van mening verander .. Maar zie het wel vaak gebeuren dat wanneer bepaalde personen wat zeggen, het gelijk al voor onzin aangenomen wordt. Vind ik soms jammer.
Als iemand vraagt om verduidelijking, dan is dat misschien omdat iets niet duidelijk is. Dan moet je je niet verdedigen, maar klaarheid geven. Vanwaar komt jouw uitspraak (ik zie ze nog steeds niet waar iemand dat gezegd heeft van die 100%.)? En wat bedoel je er mee? Hoe zou ik fel tegen iemand kunnen reageren als ik niet eens snap wat ze bedoelt? Maar het zal wel aan mij liggen.
Ik bedoelde meer in het algemeen niet persé waar het hier om ging, heb het ook niet allemaal precies gevolgd of teruggelezen.
Ik vraag me dan wel af waarom een griepgolf raar is ( we geven niks door volgens je beredenering ) waarom is er dan nog steeds Corona? Waarom wordt dat dan wel doorgegeven? Influenza is tenslotte ook zeer besmettelijk. Dan zou je met alle maatregelen toch verwachten dat Corona ook de kop ingedrukt kan worden. ondanks alle tegenargumenten in dit topic vind ik t echt raar dat er geen griep is. En krijg ik daarbij als kritische denker toch ook een bijsmaakje in m’n mond. de verkoudheid virussen worden hier massaal doorgegeven nu de kinderen weer naar opvang en school gaan. Wellicht komt er nog een griepgolf. Is het meer uitstel van executie geweest.
@Liekje81 hoop zo dat het opengaat... (en eerlijk moet ik ook een beetje lachen, want onze zwemschool heeft net een heel groot zwembad opgezet om daar buiten in te lessen)
Een verschil in de R waarde en dus hoeveel mensen iemand die besmettelijk is gemiddeld op zijn beurt weer besmet, zou het verschil kunnen verklaren. Op de Engelstalige Wikipediapagina over het R getal wordt gelinkt naar wetenschappelijke bronnen. Voor Covid-19 wordt aangegeven dat de R tussen 3,3 en 5,7 zou liggen. Voor seizoensgeboden Influenza zou dit tussen 0,9 en 2,1 zijn. Door alle maatregelen is de R voor Covid-19 in Nederland inmiddels flink lager. De verspreiding van Influenza wordt logischerwijs ook beperkt door de Coronamaatregelen. Mogelijk is de R van Influenza momenteel erg laag waardoor de verspreiding zeer beperkt is.
Dat heeft zoals @AuroraLeigh hierboven al schreef met de R-waarde te maken. Hier staat het ook uitgelegd. https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-griep-is-spoorloos-verdwenen-uit-de-statistieken-van-de-belangrijkste-gezondheidsorganisatie~bb2c9610/
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat dit ook voor wedstrijdzwemmers geldt. Al vind ik het wel vreemd dat RTL de enige is die dit zegt.
https://petities.nl/petitions/zwembaden-moeten-weer-open-voor-wedstrijdzwemmen-en-waterpolo?locale=nl Ik heb nooit het idee dat dit soort dingen echt helpt. Maar je kunt in ieder geval van je laten horen. Wellicht is het een extra zetje.
Ondanks de koppen die ik hier lees. Influenza is niet spoorloos verdwenen. Ik had hiervoor de link al gedeeld. Maar in de grafiek van RIVM zie je dat er nog wel griepgevallen bekend zijn. Heel weinig. Logisch met alles wat we doen om verspreiding tegen te gaan. Maar het is er nog echt wel.
Ja ik ook! Spannend morgen! Ik vind eind maart ook best prima, die paar weken kunnen er dan nog wel bij. Maar hoop dan wel echt dat het weer kan, ze hebben al 3 maanden geen les gehad, echt lang.