Coronapaspoort

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door siriel, 19 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Je leest nu steeds meer over het coronapaspoort. Wat vinden jullie hiervan? En weekt dit wel.

Citaat:
    Inwoners van de Europese Unie moeten vanaf deze zomer vrij kunnen reizen met een coronapaspoort. Wanneer mensen zijn gevaccineerd, recent getest of antistoffen voor het virus hebben gehad, moet een pas hen toegang geven tot alle EU-landen.

Toch vraag ik me af of dit in alle situaties werkt.
    Kijk gevaccineerd is natuurlijk gevaccineerd.
    Vooral wat betreft de mensen die het gehad hebben vraag ik me het volgende af.
    GGD zegt dat opnieuw testen binnen 8 weken geen zin heeft ivm vals positief. Maar waar ligt die grens?
    Onze zoon heeft onlangs covid gehad. En stel je wilt over 9/10 of 11 weken op vakantie, en hij test positief?
    Is hij dan écht positief of kan die 8 weken ook best 9/10 of meer weken zijn.
    Ik denk nml van wel. Volgens mij gaat dit voor héél veel gedoe geven voor héél veel mensen. Of zie ik het verkeerd??

Wat denken jullie hierover.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Als hij net corona heeft gehad heeft hij toch antistoffen? Ik verwacht dat ze wel een categorie maken dat je bijvoorbeeld tot 4 maanden na een positieve test ook niet hoeft te testen.

Deel Deze Pagina