Coronamaatregelen en verveling

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Me26, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik had boordevol plannen deze week. Wilde spelletjes spelen met de kinderen, knutselen, koekjes bakken etc.
    Had me voorgenomen de “perfecte” mama te zijn en enorm veel met ze te ondernemen..
    maar nog veel te weinig met ze gedaan.. ze vermaken zich ook prima en hebben zich nog geen seconde verveeld..
    Doe erg weinig deze vakantie en de vakantie vliegt voorbij...

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij doen dingen die altijd blijven liggen.
    Deze quarantaine de zolder helemaal leeg geruimd en heeeel veel weg gegooid.
    De jongens hebben hun kamers helemaal opnieuw ingericht, dingen op marktplaats gezet, en wat nieuwe meubels gekocht.
    Verder spelletjes spelen.
    Veel dobbelen; shut the box en yahtzee.
    En ook ticket to ride! Super leuk en goed uit te breiden.

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb de vakantie benut om alle vetrekken eens goed op te ruimen en schoon te maken. Ik vind dat echt heerlijk een schoon huus.Verder series kijken en dingen (achteraf op tv bekijken) eindjes wandelen. Maar ook ik mis mijn wekelijkse shoppen hoor.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben samen met de kinderen een lijst gemaakt van dingen die we wilden doen.
    - eten afhalen bij diverse restaurants
    - lijst van films om te kijken
    - samen speciale recepten koken
    - lego projecten bouwen
    - diverse schilder en knutselprojecten
    - We hebben oud speelgoed weggeruimd en op de weggeefhoek gezet, zodat we nu ruimte hebben voor een eigen game-hoek voor de oudste. Oude laptop van mijn man ingericht voor hem zodat hij zelf vanalles kan uitproberen en prutsen.
    - We hebben in de schuur een fitnessplek gemaakt waar we kunnen trainen met gewichten, elastieken en matjes.
    - We hebben een Nintendo Ringfit onder de boom gekregen en nu kunnen we gamen en bewegen tegelijk:D

We hadden eerst een paar dagen opstartperikelen, maar nu zitten we er best lekker in. Ik was bang dat ik mijn oudste niet meer achter die laptop los zou kunnen weken, maar voorlopig heeft hij vanavond een heerlijke ovenschotel gemaakt:)

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
  6. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Ik moest vetrekken een paar keer lezen...;)

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik vind het nu ook saai worden.
    De kinderen willen eigenlijk niks anders dan op een scherm. Dit mag van mij natuurlijk niet hele dagen maar als ze niet op een scherm zitten gaan ze alleen maar lopen hangen of elkaar zitten zieken waar ik ook niet zo goed tegen kan dus uiteindelijk zit ik hele dagen spelletjes te doen etc maar ook dat komt me de neus uit inmiddels.
    Gisteren zijn we best lang op pad geweest om te geocachen, dat kunnen mijn man en ik wel dagen volhouden maar na een cache of 4 hebben de kinderen het meestal wel gehad dus dat kunnen we ook niet te vaak doen.
    Puntje bij paaltje...de kinderen zitten vaker en langer naar een scherm te turen dan me lief is.
    Vandaag komt er voor allebei gelukkig een vriendinnetje spelen omdat hun ouders allebei moeten (mogen) werken. Dat scheelt voor mij ook weer :p

8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier ook vrij en na ruim een week kom ik er pas in en heb ik rust gevonden om ook gewoon niets te doen. Voor de kinderen heb ik leg gehuurd, we wandelen, bakken en spelen spelletjes. Vanaf volgende week weer werken en ik zie daar echt tegenop in combi met thuis les geven.

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.456
    113
    Vrouw
    Wij hebben best wel veel binnen hobbies. Wat wij zoal doen:
    - muziek maken/instrument oefenen
    - mijn man speelt een of ander ruilkaartenspel en kan daar best 2 of 3 uurtjes mee bezig zijn. Nieuwe deks bedenken, kaartjes zoeken etc.
    - ik knutsel graag lelijke kaartjes, de verjaardagskaartjes voor januari zijn al bijna allemaal klaar.
    - doen regelmatig een spelletje. Mijn man speelt ook graag grote lange spellen (3 uur of meer), nu vrienden die dat ook leuk vinden ook vrij zijn doen ze dat in groepjes van 3 of 4 mensen. Heeeeul af en toe doe ik ook mee.
    - bakken regelmatig wat lekkers of maken brood. Ook het tussendoortje om 15.00 is iets uitgebreider dan een bakje rouwkost.
    - eten 's avonds uitgebreid aan tafel, veel nieuwe recepten uitproberen die wat meer tijd kosten dan normaal.
    - veel tijd voor ontspanning, als het droog is lopen we 5 tot 10 km per dag. Als het regent sport ik op zolder (hometrainer, yoga matje en wat gewichten). Daarna lekker een uurtje in bad en even een serie kijken.
    - nu de kinderopvang dicht is proberen we ons mega strak aan het schema van onze dochter te houden. Dat vraagt veel energie maar we hopen daar snel de vruchten van te plukken. Dus veel tijd met haar doorbrengen. Wegens eczeem moet ze nu 4x per dag van top tot teen in de zalf, dus daar zijn we ook best wat tijd aan kwijt.
    - moeten nog wat klusjes in huis doen en hebben nog wat achterstallige dingen besteld (foto's voor slaapkamer, traphekjes etc).
    - ik probeer te kijken hoe we grote oppervlakken leeg te houden zoals het aanrecht. In de badkamer is dat nu gelukt en schoonhouden is nu veel makkelijker. Dus straks zijn de vensterbanken, het aanrecht en de piano aan de beurt.
    - willen in januari echt heel hard gaan sparen dus daar maken we een mooi plan voor, met een zichtbare barometer die aangeeft hoe ver we zijn.
    - we moeten de schuur nodig eens door en alle dingen die we niet gebruiken weggooien
    - ik zou mijn kledingkast eigenlijk nog even willen soppen.
    - het is wat rommelig in de tuin, dus daar zou ik eigenlijk ook nog even door willen. Maar ik ben bang dat ik daar echt geen tijd voor heb :eek:

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.676
    113
    Vrouw
    Alle 8 negatief!!

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wow, gefeliciteerd !!!
    Tijd voor een feestje ;)

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.676
    113
    Vrouw
    Haha, zeker.
    Dochter vertrekt straks naar haar vriend. Zoon is al naar zijn vrienden toe.
    Kleintjes zijn al op kerstbomen jacht geweest.
    Grote opluchting hier:D

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan ik me heel goed voorstellen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ik heb een atelier aan huis, dus ik hoef me niet te vervelen :) Als het aan mij lag zat ik daar de hele dag, maar daar krijg ik helaas niet de gelegenheid voor aangezien mijn zoon zich dan wél gaat vervelen.

Hier zijn de dagen allemaal zo'n beetje hetzelfde: op tijd opstaan, samen ontbijten, een uurtje in de huiskamer spelen en dan een uur wandelen (weer of geen weer). Dan weer een uur binnen spelen en dan lunchen. In de middag doen man en ik de zorg een beetje om en om. Als ik dan 2 uurtjes voor mezelf krijg ga ik in mijn atelier werken, daarna weer een uurtje fietsen met zoon (weer of geen weer). En zo kruipt de tijd gestaag voorbij...

Deel Deze Pagina