zoals de kop van mijn tekst al zegt: Moet je echt eerst je slijmprop verliezen voor dat de weeen zijn begonnen of niet? Ik heb al enige dagen hevige pijn in mijn onderrug, misselijkheid en pijnlijke steken met flinke uitschieters in mijn onderbuik met harde buiken. Het begon eerst in de avond een paar dagen geleden maar nu sta ik er mee op en ga ik er mee naar bed en het doet zo'n pijn... Maar ik ben geen slijmprop verloren en mijn vliezen zijn ook niet gebroken. Wie weet of dat kan? alvast bedankt, Maaike
nee dit hoeft inderdaad niet Zie dit artikel: Het verliezen van je slijmprop - Zwangerschapspagina Sterker nog de meeste bevallingen beginnen met weeen! Wanneer VK bellen: Bij een paar uur heel regelmatig om de 3 à 4 minuten weeën hebt, die ongeveer 60 seconden aanhouden. Dit is vaak het begin van de bevalling. Verwacht nog niet teveel...maar zeker bellen en bij een tweede is dit zelfs nog eerder! Succes met bevallen
Ik had al 8 cm ontsluiting en de VK ging de vliezen breken...toen pas kwam de prop mee met toucheren! Dus het hoeft niet hoor! Succes met wat er komen gaat, spannend hoor!
oke, ja ik wist het niet en moet morgen pas naar de VK. Begon het ook met gemene steken in de onderbuik?
Het kan bij iedereen anders beginnen en de pijn kan ook op verschillende plekken zitten! Je kan buik/been/rugweeen hebben.. Maar echte weeen herken je wel! En moet je ook echt opvangen, mocht je twijfelen gewoon even je VK bellen! Dan weet je ook gelijk hoe je ervoor staat en of het al begonnen is! Beter 1x te vaak bellen dan te laat!
ik heb ook geen slijmprop gezien.... bij mij begon de bevalling met het gevoel ongesteld te moeten worden...
hier ook geen slijmprop gezien ik had eerst de heledag al een beetje last van weeen en rond half 3 snachts braken me vliezen
nee hoor heel veel verliezen helemaal geen slijmprop de slijmprop is dan langzaamaan vanzelf opgelost en daar merk je niets van, behalve wat afscheiding.
Nee hoor dat hoeft zeker niet... Hier ben ik de slijmprop verloren 24 uur nadat mijn vliezen gebroken waren en toen had ik al een flink aantal uren weeën.......
Ik zit daar dus ook maar op te letten. Dacht ook dat 't 'het' voorteken moest zijn, je leest dat namelijk vaak in de boekjes.... Ik ben echt zo benieuwd! Ik heb al zoooo lang bijna dagelijks harde buiken vanaf n week of 16/17. En de afgelopen 3 weken regelmatig last van menstruatieachtige krampen maar nog altijd niets......... Van mij mag het nu wel komen! Ik ben het zat. maar ik krijg nu het idee dat het nog een eeuwigheid zal gaan duren.....
Even een update-je... De pijn is nu best heftig....Ik heb steken zo fel en gemeen en iedere 15 minuten nog steeds een uitschieter die langer aanbleef dan dat het gisteren deed. het ongesteldheidsgevoel is ook heftiger dan gisteren, ikheb gelukkig nog wel wat uurtjes kunnen pikken vannacht. De kleine draait constant met het hoofdje als die gemene steken er ook zijn. Vanmiddag heb ik een afspraak bij de verloskundige dus ik wacht nog even af.
Nou meid ik wens je heel vele succes met wat er komen gaat. laat je het ons wel weten als je meer weet? Liefs nance158
Spannend hoor! ik hem zo'n gevoel dat het toch niet zo lang meer gaat duren bij jou! hou ons zeker op de hoogte! suc6!
Ik heb die steken ook bij het bewegen van het hoofdje. Twee weken geleden dacht ik dat ik een blaasontsteking had, maar een test bij de dokter wees uit van niet. En toen de verloskundige zei dat mijn kind ingedaald was, wist ik dat die steken daarvan kwamen. Nu voel ik het alleen als ze ligt te wroeten met haar hoofdje. Mijn vorige bevalling begon met héle lichte menstruatie-achtige krampen die me eigenlijk niet eens echt opvielen. Toen ik eens ging klokken, viel me pas op dat ze regelmatig waren. Na zo'n 10 uur namen die trouwens weer af, en 24 uur later braken ineens mijn vliezen, midden in de nacht en toen begonnen de echte weeën heel snel.
ik had vanmiddag een afspraak bij de verloskundige, daar voelde ze 2 cm ontsluiting en heeft ze getoucheerd....wellicht gaat het zo ietsje sneller.
bij mij verloor ik de slijmprop bij het inwendig onderzoek thuis toen ik wat weeen had en ik had toen al 6/7 cm ontsluiting dus tja het kan heeeeeeeeeeeel laat
Ohhh meissie wat spannend. Ben je niet zenuwachtig voor wat er komen gaat? Moest gister nog ff aan je denken toen ik op de bank lag. Wel ons op de hoogte houden hoor! Liefs nance158
ik zit nu al 2 weken met weeen om de 5 min 2 min lang word er zo moe van blijf steken op 3 cm ontsluiting