MALO-zwangerschap

Discussion in 'Miskraam' started by teigetje1, Jun 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Afgelopen woensdag ging ik naar de vk voor de 12weken echo. Dit was ook de eerste echo deze zwangerschap. Nietsvermoedend ging ik ernaar toe en was ik nieuwschierig hoever ik precies zou zijn. Ook gaan wij volgende week vrijdag trouwen en wilde we dan iedereen vertellen dat wij zwanger zijn.

Maar het is helemaal anders gelopen. Op de echo was geen vruchtje te zien maar wel een vage massa. Gezien mijn symptomen en de massa kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk een MALo-zwangerschap heb. Je bent dan gewoon zwanger, hebt een positieve test, je kan zwangerschapskwaaltjes krijgen, dus echt een zwanger gevoel. Alleen ipv een kindje groeit er iets anders. Ze noemen het ook wel een druiventroszwangerschap. Dus, na de echo meteen een afspraak gemaakt met de gynen daar kon ik gistermiddag terecht. Ook zij vermoed MALO. Maar dat weet je pas zeker na de kweekuitslag. Omdat wij over een week gaan trouwen is er spoed van gemaakt omdat het zo snel mogelijk uit je lichaam moet en je niet wil riskeren dat je lichaam het net op de grote dag af gaat stoten.

Dus nu lig ik in het ziekenuis mijn tijd af te wachten. Ik wordt gecurreteerd en er wordt een kweek gemaakt. Ze verwachten dat ik rond 11.00 uur aan de beurt ben. PPPFFF... wat duurd wachten dan lang.

Na deze ingreep onder ga ik nog en heel traject met bloedprikken en zo om mijn hcg waarde weer op 0 te krijgen. Dit kan maanden duren en tot die tijd mogen wij niet proberen zwanger te worden. Het is iig niets erfelijks, maar een fout tijdens de bevruchting.

Het is ons helaas overkomen, maar we zijn er heek rustig onder en kijken met stappen vooruit en als we weer groen licht krijgen ga aan we zeker weer proberen zwanger te worden.

Ik wilde dit gewoon ff kwijt, jullie hebben er niets aan, maar ik moest het kwijt en ik lig me te vervelen :(

2. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Veel succes en sterkte!

Waarschijnlijk ben je al aan de beurt geweest en hopelijk is alles goed gegaan!

3. kittycat69

kittycat69 Bekend lid

Nov 3, 2011
    521
    0
    16
    werk in de zorg
    Hoensbroek
    Sterkte meid.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte!
    Hopelijk is alles goed gegaan vandaag.

5. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

Jun 17, 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Teigetje allereerst heel veel sterkte. Heb het helaas ook mee mogen maken. Het heet trouwens een mola zwangerschap. Niet Malo!
    Er is hier nog ergens op zwp nog een topic over mola zwangerschap.

Sterkte

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Volgens mij heet dat inderdaad ook een Mola-zwangerschap... voor lotgenoten: zie het gelijknamige topic. Hopelijk heb je er wat aan!

Sterkte in ieder geval!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Heftig zeg! Sterkte.

8. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    hallomeid,

Ik hoop dat je het inmiddels achter de rug hebt. Ik kan er ook over meepraten, in oktober heb ik ook een mola zwangerschap gehad, was ook12 weken zwanger en moest ook als de sodemieter geopereerd worden. het traject duurde bijmij niet zo heel lang, als je lichaam zijn werk goed doet, begrijpt het dat het leeg is en gaat meteen de waarde van je hcg naar de 0. ik was na 3 maanden zwanger, dat mag eigenlijk niet maar is door de pil heen gebeurt! echt een wonderkindje dus!!
    Heel veel succes en ik hoop dat je er weer snel boven op bent. xx

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Het heet ook idd MOLA, maar ik had een tablet van mijn vader bij en kon niks veranderen (ben ook niet thuis in die dingen :)). Maar jullie hebben idd gelijk.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Oh heel vervelend! Ik zit ook nog midden in mijn mola-traject en het is zeker geen pretje. Mocht je er over willen praten staat mijn inbox altijd open!

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Thanx meiden voor de reacties. Ik ben inmiddels alweer helemaal de oude. Alleen de plaats van de ruggeprik voel ik nog, maar verder niets. Ik hoop nu dat de chirurg gelijk heeft. Want hij kwam een vruchtje van 4/5 weken tegen en heel veel oud bloed. Het lijkt erop dat het vruchtje gestopt is met groeien rond de 4/5 weken en niet natuurlijk is afgekomen en dat er 2 volledige menstruatiebloedingen erachteraan zijn gekomen, wat dus die vage massa op de echo was.

Maar goed, 17 juni krijg ik de uitslag en controle. Ik hoop dat het geen MOLA is, want dan krijg ik nog een nasleep, anders is het gewoon wachten op mijn menstruatie en er weer voor gaan.

Het waren 3 hectische dagen, maar nu tellen we vrolijk af naar komende vrijdag, onze bruiloft.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Share This Page