Ik ben nu 3 dagen overtijd en ik vandaag heb een bloedtest gedaan! Deze gaf een waarde van 5 aan en ze hebben me geadviseerd om dinsdag opnieuw bloed te laten prikken. Ze zeggen dat het waarschijnlijk een (beginnende) zwangerschap is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zo bang dat het nog mis gaat en/of niet doorzet. Ze belde me namelijk om om mij te feliciteren dat ik inderdaad zwanger was. Kort daarna belde ze me terug dat er verwarring was ontstaan in het ziekenhuis omdat ze dacht dat er 5 stond met een pijltje (dus meer dan 5 HCG en ik zwanger was). Later belde ze terug dat er geen pijltje stond en het dus gewoon 5 was (waarschijnlijk een beginnende zwangerschap). Hoe groot is mijn kans dames? Ik hoop op het beste! PS. Zondag (3 dagen voor NOD) heb ik lichte roze afscheiding gehad in mijn urine, en met het afvegen, eenmalig.
Voor drie dagen overtijd vind ik 5 wel erg laag. Als je je bedenkt dat de meeste testen voor nod al wel positief uitslaan en die vaak een waarde van 25 kunnen vinden in urine. Heb je al zelf testen gedaan? Hoe zeker ben je van je eisprong?
Dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Een eitje nestelt meestal in tussen 7 en 10 dpo. Het is dus afhankelijk van hoelang iemands luteale fase is. Stel, de lutale fase van iemand is 10 dagen. En de innesteling vindt plaats op 10 dpo. Dan test je dus niet voor je nod positief.
To hoe weet je zo zeker wanneer je eisprong is geweest? Temperatuur je? Hoe lang duurt je cyclus? Is je cyclus iedere maand gelijk?
Nee. Maar op nod dus wel, met minstens een hcg van 25 in urine. In het bloed is het altijd hoger dan in urine. Als je drie dagen overtijd bent is je hcg meestal rond de 50. Nu is dit natuurlijk bij iedereen verschillend maar een waarde van 5 klinkt mij wat laag. Vandaar mijn vraag of ze zeker was van dr eisprong.
Heey meid. Iedereen heeft 5 Hcg in haar bloed zitten, zoiets heb ik tenminste gelezen. Ik wil je niet teleurstellen, dus hoop dat het voor jou echt beginnend is!!
Nee hoor dat is niet zo. Zelf laatst nog 0,6 hCG geprikt. @Toufaylah, het is inderdaad laag die 5 maar het kan gewoon. Kijk maar naar bijgevoegde tabel. Hoop voor je dat het mooi oploopt!
Update! Gisterochtend had ik een negatieve (urine)test, maar wel een hele lage bloedtest in het ziekenhuis, zoals jullie kunnen lezen in mijn topic. Vanochtend heb ik weer getest met de Kruidvat 2v5 test en nu is mijn test wel positief! Ik hoop dat dit een goed vooruitzicht is. Ik ga over 2 dagen weer testen en hoop dat de streep dan donkerder is geworden!
Hopelijk loopt t verder op!! Ik zal voor je duimen! Ik vind het wel vreemd dat ze in het zh sprak over een beginnende zs, bij mijn weten noemt een arts elke waarde onder de 25 'niet zwanger'. Ik heb eens bloed geprikt aan het begin van een zs met een duidelijke positieve test, de bloedtest gaf toen 22 aan en ze wilden mij nog niet feliciteren.
Dat is inderdaad super vreemd! Ik heb net ook bruine afscheiding gehad met afvegen, weer onzeker. Ik geef het denk ik gewoon op, dan kan het alleen maar positiever worden.
Dat klopt bijna,alles tussen 5 de en 100 (vanaf 4 weken)is twijfelachtig,aldus de meeste gyns.Toch kan het wel goed gaan met een lagere waarde,alleen de kans dat het niet goed gaat is groter.Hoe lager de waarde,betekent in de meeste gevallen,hoe groter de kans dat het geen goede zwangerschap is. En 5 is wel extreem laag. Ts,Ik zal voor je duimen,maar realistisch bekeken,denk ik dat de kans niet zo groot is op een goede zwangerschap.
Helaas bloed gehad, het werd steeds meer en vannacht toch echt hevige buikkrampen! Wat een super grote teleurstelling..