Advies gevraagd: pretecho met 31 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Eendje77, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje77

Eendje77 Lid

28 jan 2008
    68
    0
    0
    Hoi,

Even een vraagje. Het lijkt ons toch nog wel erg leuk om een 3/4D pretecho te laten maken. Alleen ben ik nu al 30 weken. Is het nog de moeite of is de kans groot dat het een teleurstelling wordt? Ik besef me dat het kindje niet meer helemaal op de echo past maar een paar leuke beelden van gezichtje of handen en voeten lijkt ons wel erg leuk. Iemand ervaring? Tot wanneer is het nog de moeite?

Alvast bedankt!

Eendje

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi,

Ik heb het zelf met 25 weken gedaan. Degene die dit deed zei dat als ik dit later in de zwangerschap deed de beelden juist beter waren. Ik zou anders gewoon even informeren bij iemand die dit doet.

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Met 28 weken gedaan! Het was super.
    Weet niet of 31 weken te laat is, maar het lijkt me zeker wel de moeite waard.
    Er is maar één manier om er achter te komen of het voor jullie de moeite waard is ;) haha
    Maar geloof me, het is zo leuk om je kindje al te kunnen zien, en sowieso het gezichtje als je geluk hebt.....
    Ik zou er voor gaan (met spoed haha)

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als ik t goed heb is dit je tweede zwangerschap?
    Zoja, dan zou t wel moeten kunnen hoor!

Bij de zwangerschap van mn dochter werd mij verteld dat als t je eerste is je het beter niet meer na de 30 weken kan doen ivm dat t dan waarschijnlijk echt te krap is in je buik en je kindje dus echt niet goed meer in beeld komt.
    Is t een tweede (of derde/vierde/etc) zwangerschap dan is de ruimte sowieso vaak al wat groter dan bij de eerste en is de kans dus groter dat je mooiere beelden krijgt :)

Ik zou het dus wel doen, maar wel zo snel mogelijk iig :p

5. Eendje77

Eendje77 Lid

28 jan 2008
    68
    0
    0
    Ah, dat klinkt hoopvol :) We hebben nu een afspraak voor zaterdag, dan ben ik 31 weken en 1 dag. Het kindje is nog niet ingedaald dus dat zal allicht wel schelen.

Kristel86, goed om te horen dat het waarschijnlijk met een tweede zwangerschap beter te zien is, ik heb volgens mij vrij veel vruchtwater en mijn buik is al een stuk groter dan bij mijn eerste zwangerschap met deze termijn.

We gaan het zien;)

Bedankt,

Eendje

6. Fayy

Fayy Niet meer actief

heel veel plezier zaterdag :D ik mag vrijdag.. kan niet wachteeeeeen hahaha :)

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb een 3D echo gehad bij 28+6 weken maar omdat de kleine toen niet mee werkte mochten we later terug komen en zijn toen bij 33+6 weken nog eens geweest. We hebben alles duidelijk in beeld gehad en een mooie dvd opname dus volgens mij moet het bij jou met 31 weken nog prima kunnen!

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Moet nog goed kunnen met 31 weken. Je kan dan ook mooie beelden krijgen, gezien er met 31 weken meer lichaamsvet zit dan bv met 27 weken.

Echter is de ligging het belangrijkst of je alles goed kunt zien. Bij mijn zoontje met 27 weken geweest, Hij lag goed en prachtige beelden gekregen.
    Nu zijn we met 28w2 dagen geweest, maar kindje lag er niet goed voor. Navelstreng lag voor het gezicht, deed ook de voetjes ervoor en duwde het gezichtje ook nog eens in de placenta. In 2d konden we mooie beelden zien, maar in 3d niet. Vandaar dat we as zaterdag terug mogen en hopelijk mogen we dit keer wel meer zien.

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij mij zei ze dat het juist het mooiste is met 34 weken!

10. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    hoe was de echo??

Deel Deze Pagina