Eerste afspraak bij de verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MeFlower, 20 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Wat zijn jullie ervaringen tijdens de eerste intake verloskundige ?

Uiteraard vragen over medische dingen etc.. maar wat doet de verloskundige tijdens een eerste afspraak nog meer.
    Is dit wisselend per verloskundige of is daar een protocol voor ?:(

2. mamaki

mamaki Lid

4 jul 2016
    91
    23
    8
    volgens mij heb je zoiezo altijd de 1e afspraak een echo, en ze vragen inderdaad medische dingen zoals wat er in de familie voor komt en over jezelf en je man/vriend.
    Verder moest ik wegen en bloeddruk meten :)

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    wij hadden eerst de echo, toen de intake over medische vg, wegen en meten. Verwachtingen over en weer, hoe het verder traject eruit ziet

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier een echo om te bepalen of het kindje leeft en op de goede plek zit (eerste afspraak hier bij 8,5 week) waar de intake Mbt medische voorgeschiedenis en bloedprikken bij mijn dochter pas bij de tweede afspraak (12 weken) was, hebben we dat deze keer nu direct gedaan. Verder bloeddruk opgemeten en wegen hoef ik niet. Alleen gewicht doorgegeven. Verder heb ik deze keer nog de vorige zwangerschap en bevalling doorgesproken. Het verschilt dus wel een beetje wat er allemaal gebeurd tijdens de eerste afspraak.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier alleen intake gesprek en bloeddruk meten. Echo was bij een echobureau of img bij de gyn.

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bij mijn oudste eerst de echo en later gesprek
    2de zwangerschap eerst gesprek later echo ( ster)
    3de zwangerschap gelijk echo ( zh) ( ster)
    4de zwangerschap van mijn jongste gelijk echo ( zh) en gesprek gyn

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Eerste zwangerschap - eerst intake , week later echo (maar werd een mk)
    2e zwangerschap - vroege echo - intake + termijnecho gelijktijdig
    3e zwangerschap - vroege echo - termijnecho - intake

Is bij mij dus telkens verschillend. 2e & 3e zwangerschap een vroege echo ivm eerdere miskraam.
    Hier is het bij de intake zo: ze kijken hoeveel ik weeg, bloeddruk meten, medische dingen bespreken, bespreken of ik al weet hoe ik wil bevallen en bespreken we of we de combinatietest willen en daarnaast hebben we het over het bloedprikken.
    Of dat overal hetzelfde is weet ik niet.

8. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

iedereen tot zover dank! zit wel verschil in dus, maar wellicht ook wel op welk moment je gaat ( hoever in de zwangerschap)

9. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Bij de verloskundige van mijn vorige 2 hadden we rond de 8 weken een echo en met 10 weken een intake.

Nu andere verloskundige. Vandaag een intake gehad en na lang praten (viel veel te vertellen over vorige 2 zwangerschappen/bevalligen) was er nog een beetje tijd over. Ze vroeg of ik het leuk vond even snel te spieken. Geen verdere controle, alleen kijken wat er zat en of er hartactie te zien was. (En dat was er!) Dat wil niet zeggen dat dat altijd zo is natuurlijk.

Deel Deze Pagina