Ik ben benieuwd of hier ook vrouwen zijn die volgens het boekje eigenlijk te zwaar zijn of zelfs onder obesitas vallen en zwanger zijn of willen worden. Ik ben zelf te zwaar en was eigenlijk niet van plan hier iets aan te doen voor mijn zwangerschap. Ik voel me prima zo en ben waarschijnlijk zo'n 20kg te zwaar voor mijn "ideale gewicht". Als ik echter 5 kg afval ben ik uit de obesitas categorie en officieel "te zwaar". Toevallig zei iemand net iets tegen me hierover en ik zit er nu eigenlijk best wel mee. Lotgenoten hier? Ben ook benieuwd naar vrouwen die al een zwangerschap achter de rug hebben en te zwaar waren bij de aanvang daarvan. Heb je hierdoor veel meer moeite gehad tijdens je zwangerschap?
Hoi, Ik ben ook te zwaar, ik zit ook 20 kilo boven het ideaal en probeer zwanger te worden. Het is bij mij de eerste ronde pas en via ZI, dus nog niet echt veel over te zeggen. groetjes
Zelf Inseminatie Ik ben getrouwd met een vrouw en probeer zwanger te worden via donorzaad. Nee, van degene die het weten dat ik probeer zwanger te worden niets dan lof gelukkig! Jij?
Oh kijk weer iets geleerd Nou eigenlijk zei alleen mijn vriend er iets van vandaag... hij bedoelde het goed maar ja zo'n opmerking kan ik gewoon niet goed hebben Mijn gewicht zit voornamelijk op mijn buik en als ik die uithou lijk ik al zwanger. Ik fantaseerde dus over hoe groot mijn buik wel niet zou worden als ik echt zwanger wordt... en toen zei hij dat ik idd misschien toch eerst wat moest afvallen... dat deed wel pijn moet ik zeggen. Vond trouwens het volgende bij de obesitas vereniging en als ik dat lees voel ik me meteen beter: vrouwen met een BMI van wel 59 die zwanger werden! Die van mij is 32 dus dan valt het geloof ik wel mee... http://www.obesitasvereniging.nl/phpBB2 ... 50807451ad
Het KAN ook wel, maar het is wel zo dat het je kans verkleind! Voordeel wat ik heb dat het eigenlijk overal op mijn lichaam zit, mijn buik valt mee in verhouding. Bij mij de heupen, billen, maar alles redelijk in proportie. Misschien scheelt dat nog?
ik heb bij Oprah weleens gehoord dat je idd beter het vet op je benen en heupen kunt hebben dan op je buik. Dus je hebt geluk
Yep hier ook te dik, een BMI van 33 . En ik wilde best afvallen hoor, maar het kwam er gewoon niet van . En nu ben ik zwanger. Ik moet wel zeggen dat na de pil mijn menstruatie zo weer op gang was en ik heel regelmatig was. Het heeft wel 2 jaar geduurd voor ik zwanger werd maar we waren er nou ook weer niet heel fanatiek mee bezig. Kijk anders hier eens, dat is een leuk topic : http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=43666
Hai, Ik ben ook te zwaar en het kan tegenwerken bij het zwanger raken maar daar heb ik weinig van gemerkt Dus maak je er nog niet te druk over. Heel veel succes en hopelijk mag je snel een positieve test in handen hebben.
hallo meiden, bmi 36 dus veels te zwaar. ik heb een zoontje die overmorgen 3 word en heb er 18 maanden overgedaan om zwanger te worden van hem, de zwangerschap was tot 25 weken geen probleem eerst zette zwangerschapssuiker de kop er op (waar dikkere mensen 9 van de 10 keer last van kunnen krijgen. en vanaf 31 weken werd de zwangerschap echt wel een probleem bekkeninstab. en extreem hoge bloeddruk. normaal is mijn bloedruk 120/80 toen 180/120zelf met medicatie bleef hij zo hoog. ik kon er echt wel aan onderdoor gaan. de laatste 5 weken heb ik doorgebracht in het ziekenhuis en ben met keizersnede bevallen met 40.2 weken. ze probeerde me inteleiden vanaf 37 weken maar dat lukte steeds niet nu weer terug zwanger en heb hier 4 rondes over gedaan verder is mijn kans om weer zwangerschapssuikerte krijgen weer extreem hoog en moet me nu al aan een dieet houden om de kans zoveel mogenlijk te beperken. en veel rust houden en geen gekkigheid uit willen halen is voor mijn bloeddruk ook van groot belang. verder heb je kans dat je zwangerschap kwa uiting van je buik nooit opgemerkt zal worden. en je vanaf het begin tot het einde je eigen kleding aan kunt. ik heb het geluk gehad dat ik er echt zwanger uitzag vanaf 16 weken. kon de buiten wereld het echt ziet en kon ik mijn eigen kleding niet meer aan. zo ik hoop dat je hier wat mee kunt en je zo je vraag beantwoord heb. ik wens je heel veel succes met zwanger worden en dat je heel snel, van een klein wondertje in je buik mag gaan genieten ps een dieetiste in de arm nemen tijdens het zwanger willen worden is geen verkeerd plan hoor. ze kunnen je juist op gezonde voeding zetten waardoor je verantwoord af kunt vallen en je kans op zwanger worden vergroot (2 vliegen in 1 klap ) groetjes edith
Hey dames, Bmi 33 tja... Ook wij willen graag zwanger worden doormiddel van ZI. Hiervoor zelfs nog een poosje in het ziekenhuis gelopen maar nooit een gyn die er een probleem van maakte hoor. Heb er wel eens naar gevraagd maar mijn gyn zei: "Zo lang jij jezelf goed voelt en er geen probleem mee hebt hoeven anderen dat ook niet te hebben... " Kijk daar word ik dus vrolijk van!
Ik heb ook overgewicht (125 kilo en 1.80 meter) en de ha zei tegen mij dat het wel een punt zou kunnen worden. Maar sinds ik met de pil ben gestopt (jaar geleden) had ik gelijk een regelmatig cyclus en dat is volgens ha ook belangrijk. Ben nog niet zwanger maar ik ken wel mensen in mijn omgeving met overgewicht die ook zwanger zijn geworden dus moet lukken denk ik.
Ik heb een BMI van 38. Mijn eerste zwangerschap verliep echt volgens het boekje. Ik heb er totaal geen klachten bij gehad. Ik ben ook makkelijk en snel bevallen. Ik ben toen zwanger geworden door de pil heen. Nu zijn we bezig voor een tweede, dit is pas de eerste ronde, dus geen idee hoe het nu zal gaan.
Mijn BMI zat voor de zwangerschap net onder/op de 30.. Verder geen rekening mee gehouden bij het zwanger worden. Maar het was gewoon de 2e maand raak. Helemaal geen problemen gehad dus. Nou weet ik niet hoeveel het lichamelijk scheelt met iets zwaardere dames. Maar ik ben verder ook niet echt gezond (veel blaasontstekingen, huidontstekingen, slechte conditie, etc). Dus niet echt super gezond te noemen.. Ook de zwangerschap heb ik weinig last gehad. Iets meer gelet op zwangerschapsdiabetes, maar heb weinig bijzondere dingen gehad. Wel werd er gezegd dat bij een BMI>30 ik een bed in de woonkamer moest hebben om te bevallen, omdat de ambulancemedewerkers mensen met een BMI>30 niet naar beneden mogen tillen. (zat ik dus net onder, maar tijdens de zwangerschap erboven, maar dat maakte dus niet uit) Het blijft altijd een verrassing. een hoger gewicht kan de kans verkleinen, maar het kan ook net zo goed snel raak zijn.
Ik heb ook een flinke overgewicht.. Mijn BMI is 48.. Heeel veel overgewicht dus. Ik heb vaker geprobeert af te vallen maar is tot nu toe niet gelukt. Of ik wel zwanger kan worden met zoveel overgewicht weet ik nog niet. Ik ben nu ruim 3 maanden bezig, dus is afwachten..
hoi meiden jeetje ik wist niet dat er nog meer vrouwen zijn die overgewicht hebben en ook zwanger wilt worden net als ik mijn bmi is 38.3 is dat er veel? vrrijdag over een weekje kan ik gaan testen ik hoop dat het ooit wel een keertje raak is want je wordt er niet vrolijker door hoor als je aldoor tocht weer ongie aan het worden gaat nou meiden we steunen elkaar liefs sandra
Hoi meiden, Ik had ook heel erg veel overgewicht! Ik had een BMI van 40.... Toen ik 11 jaar was werd ik ongesteld en dat ging super stipt op tijd elke maand...tot ik langzaam maar zeker wat zwaarder werd naar mate ik ouder werd....toen ik 14 was werd het in eens 3 maand niet ongi en toen weer wel 2 maand stipt....en tot we naar de HA gingen...hij zei dat ik aan depil moest gaan voor een halfjaar! ZO gezegt en zo gedaan en daarna werd ik helemaal niet meer ongesteld! ik werd uit eindelijk 7 jaar lang niet ongesteld en had ook geen eisprong puur door mijn overgewicht! DIt is niet om jullie bang te maken maar puur om wel aan te geven dat overgewicht veel te maken zou kunnen hebben met vruchtbaarheid! Ik ben inmiddels wel 50 kg afgevallen waardoor ik aardig mooi rond mijn BMI van 25 soms 26 zit en dat vind ik prima! Ik hoop dat jullie hier geen last van zullen hebben en dat jullie snel zwanger worden! Veel liefs Eva