LAVG Deurwaarderskantoor en Independer

Discussie in 'De lounge' gestart door Troetelbeer90, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    #1 Troetelbeer90, 14 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
    Lieve dames,

    Nadat het bij ons erg, erg, erg hoog zit wat de twee bedrijven genoemd in de titel ons hebben aangedaan wil ik het graag met jullie delen.

    Om aan te geven dat je alert moet zijn als je wordt benaderd of besluit om Independer zelf te benaderen maar ook om mijn ongenoegen te uiten & het van me af te schrijven!

    Jarenlang was mijn man al verzekering bij ASR Verzekeringen. Deze verzekering heeft hij toen der tijd afgesloten via Independer.nl (vergelijkingssite). Ondanks heel wat gebeurtenissen (fout gemaakt bij ongeval die hem in zijn schoenen is geschoven) is hij daar goed verzekerd geweest.

    We hadden al een zaak met ASR Verzekeringen lopen die wat raar liep. In 2006 heeft mijn man een ongeluk gehad en de schade + ongeval is toen gemeld bij ASR. Dit is uitgezocht en het bleek dat de tegenpartij schuldig was. Wat is er nou gebeurd; De verzekeraar van de tegenpartij wilde een schadebedrag uitkeren aan mijn man. Maar ASR was van mening dat juist HIJ schuldig was, dus heeft zonder overleg schadegeld uitgekeerd aan de tegenpartij. De tegenpartij zijn betaling naar mijn man bleef dus uit.
    Dit is aangevochten via DAS Rechtsbijstand en na JAREN vechten en bikkelen is het schadegeld uitgekeerd. Alleen is al die tijd zijn no-claim ten onrechte afgepakt geweest; hij was immers niet schuldig. Hij heeft dus teveel premie betaald en ASR weigerde om te accepteren dat gelijk van mijn man aan te nemen ondanks dat DAS rechtsbijstand het echt voor de rechter en alles heeft laten komen.

    Puntje bij paaltje: beide partijen schadegeld ontvangen, mijn man zijn no-claim kwijt en hierdoor dus jarenlang teveel premie betaald. Deze teveel betaalde premie zou na veel gedoe rechtgezet worden door ASR. Nooit gebeurd. Deze kwestie zijn wij dus in 2009 weer gaan aanvechten maar we werden van het kastje naar de muur gestuurd en er zat weinig schot in de zaak.

    Nu even overstappen naar de andere zaak waar ik het topic om open;
    Medio februari 2010 hebben wij ons huis gekocht en hierbij een compleet verzekeringspakket afgesloten (bep. verz. zijn verplicht bij afsluiten hypotheek+ je krijgt een heel voordelig pakket). Netjes op tijd de autoverzekering bij ASR opgezegd, de verzekeringen zijn in april 2010 in elkaar overgegaan. Dit is nagekeken bij de RDW en dit klopt.

    In augustus kregen wij plotsklaps een deurwaardersbrief van LAVG dat er nog premie openstond van een bepaalde maand en Independer.nl eiste die premie van ons. Na veel gedoe werd er met moeite!!! een specificatie verstrekt en bleek de premie over maart-april te gaan (dus de laatste maanden voor opzegging).

    We waren stomverbaasd dat Independer ineens de verzekeraar was daar wij altijd zaken hadden gedaan met ASR en ook daar onze verzekering hadden opgezegd. Toen is er nooit gesproken over niet betaalde premie oid.

    Na het nagekeken te hebben bleek idd de premie gestorneerd (i.v.m. overgang naar andere bank etc had het elkaar gekruisd en ASR had geïncasseerd van verkeerde rekeningnr. )
    Na veel poespas hebben wij in november de premie voldaan omdat het volgens ons bleek te kloppen. 5 dagen daarna kregen we opnieuw betalingseisen in de naam der koningen en al. Weer van dezelfde deurwaarder en met vernoeming Independer.

    De verzekering bleek na veel telefoontjes weer in gang gezet na de betaling en we moesten dus alle maanden dat we niet hadden betaald omdat we niet bij hun verzekerd waren gaan betalen. We hadden de opzegging ook bij independer moeten indienen en independer scheen ASR overgenomen te hebben enz.
    Ze eisten dat wij april-november DIRECT betaalden en dat wij onze andere verzekeringsmaatschappij de verzekering lieten schrappen en de premie terug lieten betalen.
    Ja dat gaat zomaar niet en dat wilden we niet, want wij hadden gewoon opgezegd bij ASR, daar onze groene kaart ook op ASR zn naam stond.

    Maar we moesten en zouden etc. Dus wij gewoon onze huidige verz. papieren opgestuurd naar de deurwaarder en die ging het uitzoeken. Deurwaarder beweerde tig keer dat papieren niet aankwamen, e-mails niet ontvangen waren dus op een gegeven moment gingen we ze elke week bellen. In januari 2011 was het eindelijk zover dat ze Independer gingen vragen hoe het nou zat omdat wij elders verzekerd waren etc.
    Hierop heeft Independer begin maart 2011!!!!! de zaak ingetrokken wegens 'moverende redenen'. Dus wij heel boos 'zie je wel' wij hadden gelijk. Maar al met al; goed einde..


    zou je denken dan.. 5 dagen later kwam er een brief op de mat van DAS Incasso. Die eist premie van ASR Verzekeringen die we na herhaalde betalingsverzoeken nog steeds niet zouden hebben voldaan. Dus wij bellen over welke maand dat dan ging. Ja maart-april (laatste maand voor opzegging). Gelijk nagevraagd of er niet meer maanden openstonden omdat dit ook bij de vorige was voorgevallen. Nee meer stond er niet open.

    Specificatie opgevraagd bij DAS; na veel moeite zou deze worden opgestuurd.
    LAVG gebeld; nou die deed me toch moeilijk! Denk dat ze geen of slechte seks had gehad want man man man. Ze konden niet een specificatie opsturen van wat ik nou had betaald, naar onze mening kwamen deze periodes overeen en hadden we hem dus aan een andere deurwaarder reeds betaald!

    Ontvangen we van DAS exact dezelfde incassobrief met hierop de opgebouwde rente etc. Maar we moeten er maar op vertrouwen dat het over Maart-april gaat, want dat heeft ze telefonisch gezegd..

    Daarnaast stuurt LAVG deurwaarders ons een brief met hierop netjes de hoofdsom, rente, incassokosten etc. etc. etc. van het betaalde bedrag. Tevens staat er een zinnetje ' Vordering had betrekking op de premie v.d. maand juli 2010'.

    Wel verrek. Ze beweren nu dus dat Independer de vordering van een later geopend dossier betreffende 5-04-2010 t/m 5-06-2010 heeft teruggetrokken en gesloten vanwege moverende redenen. Maar dat wij in de in augustus ontvangen vordering hebben betaald en die blijkt nu ineens betrekking te hebben op juli..

    Even een kleine opmerking:
    Het is ook heel knap dat de vordering van dossier nummer 1 (naar onze mening maart/april 2010 & naar hun mening ineens juli 2010) €124,30 bedroeg op 15 november 2010.

    En dat vordering van dossier nummer 2 (later geopend!!!)
    betrekking op 5-04-2010 t/m 5-06-2010 +- €150,00 bedraagt..


    Hoe kan 2 maanden premie maar 25 euro verschillen met incasso kosten (premie is iets van 69,-) dan iets meer dan 1 mnd premie met incassokosten??


    Kortom, zo 10 weekjes voor de bevalling zijn wij het ECHT helemaal zat dat we
    - meer dan 8 maanden achterna zijn gezeten door een deurwaarder voor iets waar aan alle kanten niets van klopt
    - Wij een achterstallige premie dachten te hebben betaald van maart en dit geld nu ineens juli lijkt te betrekken (terwijl wij toen NIET meer verzekerd waren!!)
    - de een zijn incasso intrekt, en de ander de aanval opent..
    - Maar als ze geld aan ONS moeten betalen. Oei ja dan doen ze NIKS!!

    Daarnaast kwam ik er ook nog achter dat
    - LAVG dus een sjoemelbedrijf schijnt te zijn!!
    - Independer slechts een vergelijkingssite is (zoals we al dachten).. Waarom beweerden hun dan dat we bij hun verzekerd waren en daar niet onderuit konden komen?? Want ze hadden zogenaamd ASR verzekeringen overgenomen..

    Zucht.. Ik ben blij dat het eruit is en als je alles heb gelezen; bedankt voor het lezen;)
     
  2. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik kan niet veel zeggen
    want heb niet zo heel veel verstand van die verzekeringen
    maar god wat een drama
    ik heb het met upc gehad

    upc opgezet in maart..
    kaart alles ingevuld.. opgestuurd kopie bewaard noem het maar op

    n dec een deurwaarder van upc .
    het zou om 400 euro gaan vanaf maart
    ja doeii !! toen hadden we allang geen internet meer van hun
    na veel gebeld en doen hebben we nooit meer wat gehoort..
    zat ik dan net voor mijn bevalling


    instanties zucht :x
     
  3. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ lovepeet; Klinkt een beetje als hetzelfde verhaaltje idd.
    Het lijkt alsof ze gewoon geld proberen te halen en als het niet lukt ze dan terugkrabbelen. Maar probleempje hier is dus dat we geld hebben betaald waar ze geen recht op blijken te hebben achteraf.

    Ze hebben gelogen over welke maanden die premie was!!
    En nu komt de ander (ASR) met een eis over die maand die we al dachten betaald te hebben (alleen is het bedrag bij hun dus heeeel anders)..

    Denk echt HOE zit het nu in godsnaam.. Is het opgelost, komt er weer iets anders. En weet je wat het is; als je echt niet hebt betaald is het begrijpelijk dan is het regeling treffen en klaar..

    Maar deze stress is nog erger: Ze hebben geen gelijk en je moet je in alle mogelijke bochten wringen om te bewijzen dat jij dan wel gelijk hebt..

    Ze proberen je zo bang te maken dat je maar betaald.. Maar zo snel maak je ons niet bang hoor! pff maar het is geen fijne last deze ellende!

    Fijn dat het bij jullie met UPC wel is opgelost;)
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik heb alles gelezen maar ik snap er niks van..sorrie...
    maar bedrijven kunnen het je soms knap moeilijk maken dat weet ik wel.
    ik hoop dat jullie het onderhand een keer uit de wereld gaan krijgen binnen kort en dat jullie dan rust krijgen met jullie nieuwbakken kindje.
     
  5. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ja idd..
    nog zo verhaal
    vertelde mijn buurvrouw van de week
    ENECO net zo *** bedrijf.

    ze betaald per maand 100 euro aan g/l water is evides
    maar goed het is een klein huisje met 3 slaapkamers 1 niet in gebruik
    kleine woonkamer..
    en niet zo veel zooi die eraan staat
    wijhebben het zelfde huis alleen met een slaapkamer minder en betalen 90 euro en krijgen altijd terug

    nu is het dus zo dat zijn boven die 1200 die zei nu in een jaar heb betaald nog een 1300 EURO moet betalen !!!!!!
    dus dat zou betekenen voor een hun van 80 vierkante meter geloof ik ongeveer 200 euro per maand moet betalen aan gas en electriciteit
    en het meeste werd verbruikt overdag
    zei werkt altijd overdag en is nooit thuis ze verbruikt amper..

    en toch eisen ze dt ze moet betalen .
    ze kan haar meters door laten meten maar dat kost haar nog eens 500 euro ..
    hoezo oplichters !
     
  6. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    zooooo shit wat een verhaal zeg .....

    ja independer kwam me dus al bekent voor ik dacht dat je daar op kon vergelijken van verzekeringen welke het nu goedkoopste is.... dat is toch ook op tv geweest??

    wat een gedoe zeg allemaal.. volgens mij zijn ze gewoon te snel met deurwaarders sturen. als je toch normaal je premies altijd op tijd betaald en vervolgens af sluit.. moet er toch neem ik aan geen problemen over zijn toch...

    owh owh owh..
    krijg er grijze haren van en stress als ik het lees.
     
  7. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    lovepeet

    wow !!! dat is nog niet eens wat ik hier betaal voor mijn grote eensgezins woning, 3 slaapkamers, grote badkamer, mega woonkamer waar hele dag winter kachel aan staat en ik als een idioot constant aan het wassen en drogen ben met een droger.... zit bij oxxio... en ik moest dit jaar terug betalen. in totaal bijna 400 euro maar ik betaal nu 165 euro ( heb zelf het bedrag NOG eens 10 euro verhoogt ) betaalde eerst 130 euro..

    word ze niet afgetapt??? zijn er leidingen, kabels, of gekke dingen in meterkast, onder het huis of in schuur te vinden????
     
  8. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    geen idee
    we ebben al in de meter kast gekeken
    maar het is daar 1 groot warboel van draden ..
    zal straks even kijken voor haar..
    want het klopt helemaal niet!
    ze grbuikt in de winter alleen de kachel
    en de droger haast nooit
    zei laat nooit iets branden ..
    echt erg !
    en eneco eist gewoon dat ze het geld betaald wat zei eeft het verbuikt !
     
  9. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dan zou ik als het een warboel is aan bedrading misschien eneco laten gaan kijken naar de meterkast of een expert hierin. misschien word bij haar de stroom illegaal afgetapt ! door bijvoorbeeld buren ofzo?
    as dat zo is dan aangifte doen bij de politie. en die opsturen naar de eneco zodat hun daarvan weten dan kunnen ze misschien stappen ondernemen naar de daders. onder het huis is ook een kruipruimte bij sommige lig daar ook bedrading in buizen ( oude huizen ) misschien dat je daar misschien kan kijken of daar niet draden naar de buren toe lopen?
    klopt in ieder geval voor geen kante als ze zoveel moet betalen !!! zou eneco ook moeten snappen dat het eigenlijk gewoon niet mogelijk is ..
     
  10. Independer

    Independer Nieuw lid

    15 mrt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Troetelbeer90,

    Wat een vervelende situatie. Wij zouden het probleem graag voor je willen uitzoeken en onderzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Wil je ons een beknopte e-mail met je naam en adresgegevens sturen op klacht@independer.nl dan nemen we z.s.m. contact met je op.
     
  11. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ze achtervolgen je !
     
  12. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha ja, ik word gezocht..

    Ik heb even nagekeken volgens mij is het wel werkelijk dat bedrijf.

    Heb gisteren trouwens een duidelijke boze brief naar DAS Incasso opgesteld. En een naar LAVG deurwaarders.

    Ze denken echt dat je 10 weken voor bevalling nog even langer wacht ( na 8 maanden lastig gevallen te zijn) op je geld terug.. En dat je wel even snel geld betaald als hun het zeggen..

    Oh oh instanties, je wordt er echt helemaal GEK van!

    Zal vanavond wel even kijken of we een mail sturen naar Independer. Al betwijfel ik of het hele gebeuren nog via de computer uit te leggen is.
     
  13. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Ik heb zelf ook problemen gehad met LAVG. Heb hier wel een topic over geopend. We kregen vanuit niets een rekening van zo'n 500 euro. Bleek achteraf fout van menzis, maar het bedrag klopte ook van geen kant. Ik zal wel ff mijn topic opzoeken
     
  14. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    kansloos dat je niet je verhaal ff kan doen
    zonder dat een instantie je gelijk op zoekt !!
    :S..
     
  15. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Susy; Bedankt voor je berichtje. Vond na wat googlen inderdaad ook al dat LAVG meer van dit soort 'foutjes' op naam heeft.

    Hoe is het bij jou afgelopen??

    Ik heb nu het hele dossier opgevraagd (laatste kans voor hun) bij LAVG om het uit te zoeken (schandalig dat ik dat zelf moet doen!!).
    Doen ze dit niet dan wordt er een advocaat ingeschakeld. Maar dan zijn de kosten echt niet voor ons. Dan halen ze dat maar bij Independer, ASR of zichzelf, maar ik ga niet betalen voor een probleem wat hun uit hun duim zuigen..
     
  16. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ach als het werkelijk Independer is vind ik het wel netjes. Betekent dat ze hun werk doen toch? Ze zoeken naar klachten op google (anders kun je er niet bij terecht komen).

    Dus zo heftig reageren is niet nodig denk ik hoor meid;)

    Zou tijd worden dat ze eindelijk eens wat doen.. Ik was nog niet zwanger toen ze aan kwamen met hun gezeik en nu moet ik al bijna bevallen; moet je nagaan..
     
  17. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

    tj amaar ik vind
    na het hele verhaal dat ze al veel eerder een oplossing voor ts hadden moeten zoeken
    dan had zei geen klacht op internet gezet ( hier dus )
    en had het hun ook weer gescheeld;);)
     
  18. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lovepeet;

    Ik ben TS he.. Hahaha

    Tja ze zijn sowieso laat met een oplossing. Maar beter laat dan nooit denk ik dan ook maar;)

    We zullen wel zien hoe het uitpakt.
     
  19. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

    haha ja das waar..
    tis zo gewoonte om ts neer te zetten hahahah

    idd beter laat dan nooit !! ik hoop het voor je * ts * :p
     

Deel Deze Pagina