Omdat mijn lichaam me in het verleden en de afgelopen maanden al eens goed voor de gek heeft gehouden besloot ik deze maand een heel uitgebreid dagelijks verslag te maken over alle dingen die mij ook maar een beetje opvielen, zodat als ik niet zwanger zou zijn ik een lijst met schijnsymptomen zou hebben. Dan kon ik er een volgende keer als ik weer overtuigd was even op terug kijken. Maar deze keer waren het dus geen schijnsymptomen. De lijst is erg lang en uitgebreid dus hier zet ik hem niet neer. Ben jij net als ik iemand die erg behoefte heeft aan de symptomen van dag tot dag beschreven vóór de NOD, stuur me dan een PB-tje dan stuur ik je mijn uitgebreide versie. Hier de verkorte versie: 3 dagen na ei: lage zeurende (en vage) rugpijn (dacht eigenlijk dat het door het sporten kwam) 5 dagen na ei: licht zeurderig gevoel in onderbuik, (het is dat ik er op lette) lichte lage rugpijn die heel eventjes uitstraalde naar bovenbenen en lies, gevoelige borsten en opgezwollen pijnlijke tepels, beetje meer moe, winderig Daarna tot aan NOD steeds meer kwaaltjes: sneller moe en heel veel gapen, moeilijkere stoelgang, veranderde eetlust, super kribbig en humeurig (zeg maar gerust bitchy), scherpe steken in liezen en schaambeen, ongisteken en pijn wisselend links en rechts, erg last van lenzen (draag weer bril), vanaf 5 dagen voor nod erg vroeg wakker (tussen 3 en 5 uur s ochtends ) en niet meer kunnen slapen, wisselende afscheiding, ene moment kurkdroog en volgende moment een mini-tsunami, reukzin van een speurhond, sommige dagen iets meer plassen (niet altijd), winderig, branderig gevoel in borsten en af en toe jeuk aan de zijkant, slechte conditie (direct hartkloppingen bij lichte inspanning als trap lopen) Het allereerste wat ik opvallend vond waren echt die opgezwollen tepels. Ik voelde me net die ene man van die reclame (van Axe?) met die lange tepels. Toen vermoedde ik eigenlijk al dat er in ieder geval iets gebeurde daaronder. Ik kreeg ineens van die borstvoedingstieten met van die heuze knoppen erop. Ook het steevast vroeg wakker worden was echt typisch.
Jaja nu mag ik eindelijk ook hier mijn "klachten" neerzetten. Ik heb mijn ei zelf gesignaleerd door cervixslijm te checken. Meteen na mijn ei soms wat ongikrampen. Dat duurde maar een paar dagen. 2 a 3 dagen voor mijn NOD werd ik opeens misselijk en gingen bepaalde dingen tegen staan. Geuren die ik normaliter wel lekker vond ruiken, stonken opeens. Nog steeds ongi krampjes en steken in mijn lies. Na mijn NOD wel een honger gevoel maar ik zit snel vol Geen energie hebben. Ben nogal moe Verder tot nu toe gelukkig geen klachten.
Ik mag ook weer 1 week voor de NOD -zere borsten -vergeetachtig -honger hebben -heel erg moe -steken in mn buik -lage rugpijn Op mn NOD -sinds vanmorgen misselijk
Ik mag ook eindelijk! -Heel moe -Heel veel honger - met vlagen misselijk - Zere (.)(.) -pukkels valt eigenlijk nog wel mee! xxxx
Ja ik mag er eindelijk ook bij! 3 dagen voor nod snacht bij het omdraaien steken in mijn lies! vlokjes in mijn urine na nod beetje moe gezwollen ()() bij vlagen misselijk aan het einde van de dag opgezet buikje. boeren laten
Ik mag mijn symptomen nu ook hier neerzetten Voor NOD *Hele vage test *Beetje pijn in de boobs en tepels *Hoge temp *Rond de innesteling pijn in de rug en een beetje ziekjes *Moeilijke stoelgang Vanaf NOD *Duidelijke posi testen *Beetje pijn in de boobs en tepels *Opgezwollen boobs *Moeilijke stoelgang *Beetje pijn in de rug *Heel vroeg wakker *Af en aan een beetje ongi gevoel *Pukkeltjes in gezicht *Vaak boeren laten *koud *Steeds honger
Mijn symptonen: -krampjes in onderbuik (anders dan ongikramp) -lichte pijn in onderrug -maagzuur -niet meer kunnen uitslapen -opgezwollen buik -gevoelige (.)(.) vooral aan de buitenkant en de tepels
En ik mag dan ook wat neerzetten JOEPIE Voor NOD *gevoelige (.)(.) *ik heb normaal altijd van ei tot nod ongie gevoel en dat was ineens weg. *met vlagen misselijk. *hoge temp. *zere rug irritant gevoel zeg maar zeurderig. *met vlagen moe. *af en toe duizelig (vooral na te snel opstaan.) *1 dag voor nod positief getest wel licht maar zeker aanwezig Na NOD *duidelijke test *gevoelige (.)(.)aan de zijkant vooral de rechter is duidelijk aanwezig. *lage rugpijn. *2 dagen na nod minimaal bloedverlies wat 2 dagen duurde *heel vroeg wakker worden maar niet fit zijn. *ongiegevoel dat komt en gaat. *s'avonds opgezwollen buik. *hoe verder na nod hoe meer ik moet plassen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben succes....liefs Chantal.
hallo na 27 maanden gestopt te zijn met de pil, na dik 1,5 jaar medische molen ben ik na mijn 1e IUI zwanger Voor NOD: super sjaggie buikpijn af en toe zwart voor de ogen avond voor NOD hevige buikpijn overtuigd dat ik ongi ging worden Op mijn NOD licht positieve test geen buikpijn meer 1 dag naNOD positieve test zwart zien vlaagje misselijkheid Ik was eigenlijk overtuigd datik ongesteld ging worden. ik vind het dan ook heel erg onwerkelijk nu dat ik zwanger ben, heb zoveel maanden gehad dat we ons bij elkaar moesten rapen om weer door te gaan Ik heb ook nog een bloedtest laten doen krijg ik dinsdag uitslag van, omdat ik op mijn NOD in het ziekenhuis toch nog negatief testte (maar ze gaf aan dat kan, omdat het heel pril is, lukt het alleen met ochtendurine plus de urine die ik inleverde daar was erg waterig, wat wil je na 2 mokken thee) morgen doe ik tóch nog 1 testje en dinsdag weten we het zeker.......
Vanavond licht streepje getest. Joehoe! 14-16 maart: vruchtbaar, eisprong heel duidelijk gevoeld, voelde als weeën (ergens in deze dagen conceptie) 28 maart: innesteling (heel duidelijk gevoeld: enorme buikpijn, a la ongesteld worden, was na halve dag weer weg) 30 maart (1 dag voor NOD): positieve test! Week voor NOD: kortademig, geen rare buikdingen, behalve dan op 28 maart. Verder heel licht misselijk, HEEL veel oprisping (zelfs zoveel dat mijn slokdarm geirriteerd raakte en ik bij de dokter een middeltje kreeg), tussen ei en innesteling twee dagen hoge rugpijn. Veel boertjes. Geen zere of grote borsten. Geen extra pukkels. Al helemaal geen gevoel zwanger te zijn. Geen andere eetgewoonten. Jeuk aan buik (beetje eczeem). dag voor NOD: Vanaf 28 maart hele lage rugpijn. Nog meer oprispingen. Heel kortademig (na traplopen al hijgen). Ineens wél licht zere borsten en klein beetje blauwe aderen (ziet er doorzichtig uit). Ongesteldheidsbuikpijn. Opvallend vond ik dat ik de afgelopen vier maanden sinds we ermee bezig zijn veel meer klachten had, dan nu. Iedere maand dacht ik:het is raak. Nu dacht ik dat ik zeker ongesteld ging worden (buikpijn, rugpijn) en had ik echt totaal niet gerekend op zwangerschap. Maar om het uit te sluiten toch een test. En nu: mijn allerlaatste glas champagne voor de komende tijd!
hier mijn zwangerschaps kwaaltjes: - de zeer bekende zere, gevoelige nipples! - sneller kribbig, humeurig - moeie, branderige ogen - af en toe een duizeling, licht gevoel in hoofd. - een vleug misselijkheid, maar zonder overgeven - zeurderige buikpijn, niet de hele dag. geen ongi gevoel - soms wat onder rug pijn. - duidelijke test voor NOD al. - slechte stoelgang, niet alles komt eruit, en doet zeer...heb normaal al een prikkelbare darm.....nu nog slechter met hem gesteld..haha... eigenlijk bijna dezelfde kwaaltjes als bij mijn vorige zwangerschap alleen de buik en rugpijn kan ik me niet zo goed meer herinneren, daar wordt ik een beetje onzeker van, bang dat ik een BBZ heb/krijg.
De klachten tot nu toe, 3 dagen voor NOD: -vaag posi test -gevoelige en zwaar voelende (.)(.) soms wat stuwing. -maagzuur -Hongerrrrrrrrrr heel de dag door -flink winderig -zware benen en spierpijn -snel duizelig -steeds meer afscheiding die steeds wateriger wordt. -geen pukkeltjes, die normaal als paddestoelen omhoog schieten als mijn ongi er aan komt.
Bij Felicity had ik een voorgevoel dat ik zwanger was , wat achteraf ook bleek , omdat ik in eens heel vaak moest plassen dan anders , en niet meer goed kon ophouden!
Heeel erg moe en heel veel honger vanaf 6 dagen voor mijn NOD. Pas vanaf 7 weken kreeg ik bandenpijn. Ook na het klaarkomen sterke krampen in mijn baarmoeder. groetjess
Hoi allemaal, hier heb ik helaas last van: -heel erg moe zijn -soms duizelig/wazig zijn -veel plassen (nu al) -soms een (licht) gevoel van ongikrampjes in de onderbuik (niet pijnlijk,wel vervelend) -heel af en toe misselijk (maar eerder s'avonds dan in de ochtend) -smaak verandering -de geur van eten bevald me slechter -s'nachts last van een droge mond/dorst -minder zin in sex momenteel (helaas) nou vind dit wel weer even genoeg hihi groetjes willy
ik kreeg medicijnen om een eisprong te krijgen, want ik werd niet ongesteld en niet zwanger. ik ben rond de kerst en nieuwjaar misselijk en buikpijn. ik dacht dat ik buikgriep had. dus heb ik net voor nieuwjaar een test gedaan en daar kwam uit dat ik zwanger was, maar geloofde het niet helemaal omdat ik niet ongesteld was geworden. ben in het nieuwe jaar naar het ziekenhuis gegaan en daar een inwendig onderzoek gehad en bleek 7 weken zwanger te zijn. dus daarom had ik nep buikgriep.
Zere borsten/tepels, steken en menstruatiepijntjes in onderbuik (vooral linksonder). En vaker ineens heel nodig moeten plassen. En tsja, die vervelende hormonen, ook meteen last van.
Jaa ik mag hier ook eindelijk bij! :-D - Vanaf 2 (!) dagen na eisprong krampen alsof ik elk moment ongi kan worden (nog steeds). - 10 dagen voor NOD ineens steken in liezen, echt pijnlijk! Dat 3 dagen gehad. - Sinds 10 dagen voor NOD ook regelmatig steekjes in onderbuik. - Verder wat meer afscheiding dan normaal - Klein beetje gevoelige borsten, maar niet heel erg. - Paar dagen lang heel onrustig geslapen; nachtmerries steeds. Over het algemeen was het opvallendste de buikpijn en de steken waardoor ik ging denken: goh, zou het raak zijn deze keer?! En ja hoor :-D
Meiden allemaal van harte met jullie zwangerschap! Na 20 maanden mag ik hier ook wat posten In de week na eisprong: - 3 dagen na ei ongi gevoel - pijnlijke borsten - GEEN afscheiding, normaal juist veel Week voor NOD: - ietjes hoofdpijn, had ik meestal voor mijn NOD - borsten werden minder pijnlijk en slonken naar normale grootte - ongigevoel, geen krampen - trekkerig gevoel in buik bij opstaan of plotselinge bewegingen - rondom de vermoedelijke innesteling 2 keer behoorlijke diarree Net voor mijn NOD: - niets meer! Geen pijnlijke borsten, geen hoofdpijn (heb ik normaal voor ongi heel erg) geen puisten (had ik ook altijd) - normaal voor mijn onig opruim en sopwoede, nu interesseerde me dat helemaal niets... Na mijn NOD: - borsten werden weer wat gevoeliger - buikpijn, maar geen krampen, gewoon onbehagelijk vervelend gevoel - pijn in buik/trekkering gevoel bij plassen - beetje sneller moe (kan ook de spanning geweest zijn!) - 6 dagen overtijd: POSITIEVE TEST! Na de test: - au au borsten, vooral 's avonds. - opgezette en opgeblazen gevoel in buik, begint eind van de middag - soms ietsiepietse misselijk - veel honger gevoel maar geen zin om te eten VERDER (NOG) NIETS! Als ik het zo opschrijf had ik toch wel wat symptomen, maar had echt nooit gedacht dat het raak zou zijn! Ik voelde minder ongemakken dan als ik ongesteld moest worden, dat is denk ik het opvallenste verschil. Oja, mijn vader zei dat hij vorige week al een sterk vermoeden had, hij zag 'iets' aan mijn stem en houding!