Theebeeb: Idd gewoon doorhaken idd. En de eerste steek van elke toer markeren, met een stichmarker óf een paperclip, dan kun je makkelijker tussendoor iets doen (altijd handig als je tel. krijgt of als kids je nodig hebben) Zo hoef je nooit het hele werk meer uithalen maar alleen maar die ene toer terugtellen.
Welkom!! En succes ermee, moet er niet aan denken zeg.... Hoe lang doe je over 1? Want het gaat krap worden qua tijd denk ik of niet? Laat je het eindresultaat hier ook zien?
Ah, zie je wel, ik wist dat er iets niet goed zat!! Ik zal een gil geven als ik er weer aan begin! Ben nu bezig met een amineko en een muts op bestelling, (heb al 1 gehaakt trouwens, was patroon voor volw. maar ik hij komt bij mij uit als poppenformaat.... Dus daar klopt iets niet qua wol of haaknaald ofzo... met de beste wil ter wereld krijg ik m niet op mn hoofd, zelfs de kids niet..... haha, nou ja grote dochter blij, heeft haar pop ook een muts ) En dan had ik eigenlijk ook nog wat cupcakes willen haken voor in de uitdeeltasjes na het feestje van dochter... maar dat is al volgende week vrijdag.... garen heb ik al in huis maar was eigenlijk mn sintkado... maar pik de cakekleur er wel even uit denk ik, kan ik alvast beginnen... Er moeten er 8 gemaakt worden dus lijkt me verstandig hihi Druk genoeg dus nog! Maar als de rust weergekeerd is ga ik voor beide meiden een omslagdoek haken dus misschien gebruik ik dan die van drops.
Bedankt voor de tips dames! Als je met stokjes haakt hoef je dan ook niet persee af te sluiten met een HV? Hier een foto van mijn mutsjes http://i.imgur.com/jsvLn.jpg
Wauw! Supermooi!!! (en nee ook met stokjes kun je volgens mij gewoon doorhaken, denk zelfs dat júíst met stokjes het mooier word zonder hv..)
Hoihoi, Via een topic van mij in de lounge gisteren hier terecht gekomen Al een tijdje wil ik graag wat doen in mijn vrije uurtjes en ik wil nu heel graag leren haken en breien om zo leuke spulletjes te maken voor mn kinderen en dingetjes voor in huis. Momenteel heb ik alle tijd van de wereld; ik ben afgelopen donderdag geopereerd aan mijn neus (medische neuscorrectie) en ik heb even een break genomen van mijn werk tm half januari, vanwege de operatie maar ook vanwege hoge werkdruk (ik ben fotografe en ben begin dit jaar mn eigen bedrjfje begonnen), dus voorlopig kan ik lekker wat tijd aan mn eigen dingen besteden. Ik heb wat filmpjes op Youtube bekeken en heb zojuist mijn man naar de Wibra gestuurd met een lijstje om wat spullen te kopen zodat ik kan gaan beginnen Ik kan niet wachten! Ik heb wel meteen even een vraag: @DaniP: Ik zag op je blog van die leuke "hoesjes" voor om theebekers ed. Ik vind ze echt geweldig! Heb je daar een patroon voor gebruikt of zijn het gewoon simpele lapjes uit de losse hand? Ik zou heel graag willen weten hoe je deze gemaakt hebt, ik zou ze graag zelf ook maken
Ik heb ook nog weer wat gemaakt meiden. Ik klets niet heel actief mee (sorry), maar ben nog wel steeds aan het haken...
Echt leuk gemaakt! Heel origineel! Even vraagje; zou je ook babyslofjes kunnen halen weet iemand dat? Ik kan ze niet breien, want dat vind ik echt te moeilijk.
Lea: dank je! Myse: hoe gaat het met Dani? Alles ok? Joyce: ik zal het je zo sturen Heb het zooo druk gehad de laatste dagen dus kom er nu pas aan toe. Emje: zo dan moet je inderdaad flink haken! Maar als het dan eenmaal klaar is! Ben benieuwd. Theebeeb: ik zou het ook spiraalhaken. Zo doe ik het ook altijd. Nu doe ik het zonder patroon, maar met patroon hing ik gewoon een draadje in een andere kleur aan het begin van de toer. Lieve mutsjes Ik heb wel een patroon van babyslofjes, als je hem wilt geef je maar een gil! Nettie: wat voor mutjsje is het? Is het een simpel mutsje? Kun je het niet een stukje uithalen en dan 1 of 2 toeren extra meerderen? Kristel: Ik heb er geen patroon van, omdat elke kop natuurlijk ook weer net anders is, maar ik heb inderdaad gewoon een net te krappe lap gehaakt. Ik heb de onderkant een stukje tussengehaakt (dus onder het oor) en daarboven een lus gehaakt. Best simpel, en al helemaal als je vrij rechte koppen hebt Mamavanjoshua: Leuk gemaakt hoor! Grappig idee ook! Ik had op bestelling van een fotograaf die pasgeboren baby's fotografeert dit setje gemaakt. Heb het patroon zelf bedacht, want ik kon nergens een (gratis) patroon vinden voor zo'n setje. Vind het best leuk gelukt.
@danip wat een geweldig setje! Supergaaf voor een babyshoot. Ik zou heel graag hetpatroontje van je ontvangen om de babyslofjes te halen.
@ Theebeeb: Dankjewel . Ben er zelf ook wel heel erg trots op . Qua breien kan ik je niet helpen, maar je kunt wel babyslofjes haken. Ikzelf heb dat nog nooit gedaan, maar het kan wel . @ Danip: wat superleuk zeg!!! . Echt heel mooi. Dankjewel. Ben er zelf ook erg blij mee .
ik zag weer mooie creaties voorbijkomen nieuwe meiden welkom ik heb even haakpauze, we zijn druk bezig in huis met opruimen en we gaan nadien de 2 kinderkamers aanpakken de meisjes krijgen dan hun eigen kamer nu slapen oudste dochter en zoon samen op een kamer en mijn jongste dochter slaapt nog bij ons op de kamer
Ook even vanuit mijn kant een teken van leven . Ik lees wel mee hoor, ik heb dus mooie creaties voorbij zien komen en wat leuk dat er weer nieuwe actievelingen bij zijn gekomen, welkom! Ik ben weer begonnen met haken, hoewel het vaak is dat ik m'n werkje pak en het vervolgens weer neer kan leggen omdat de kleine dan wakker wordt. Ik ben bezig met een sjaal voor m'n schoonmoeder, die al zeg ik het zelf erg mooi aan het worden is. @Danip: zou ik ook dat patroontje van slofjes mogen hebben? Ik heb al drie verschillende patroontjes geprobeerd, maar steeds kom ik er niet uit. Uiteindelijk heb ik dus nog steeds geen slofjes Fijn weekend allemaal!!!