Ik ben een tijd gestopt geweest met de pil ( bijna 8 maanden ) En 14 mei voor het laatst het laatst ongesteld geweest. Omdat we naar Spanje zijn verhuist en ik liever financiëel zekerheid wil hebben, ben ik weer aan de pil begonnen.. 19 Mei ben ik weer aan de pil begonnen. Ik las later in de bijsluiter dat je op dag 1 van je cyclus moet beginnen met de pil als je gestopt was, ik ben dus veel te laat begonnen ( op cyclus dag 6 ). Ik ben toen op (pil dag ) 2,4,8,15 de pil vergeten. Nu weet ik dat de kans aanwezig is dat je dan gewoon een eisprong krijgt en zwanger kan raken. Ik heb afgelopen dinsdag/woensdag mij eisprong gehad, dit weet ik omdat ik voor het eerst vruchtbaar slijm had en een echte zachte bmm. Die ik deze maand voor de zekerheid ben blijven voelen. Vriendlief en ik hebben gewoon geklust. Ik moest nog 4 pillen in nemen ( dus heb laat een eisprong gehad terwijl ik aan de pil ben ) en die heb ik niet meer ingenomen voor het geval ik wel zwanger zou zijn. Maar nu begin ik 4/5 dagen na eisprong en 4 dagen na laatste pil mijn doorbraak bloeding te krijgen( heb nu bruin/geel slijm, zet morgen denk ik door ). Is er nu een mogelijkheid dat ik wel zwanger ben of niet? Ik moet donderdag weer aan de pil beginnen en dan zit ik nog 5/6 dagen voor mijn "NOD" dus ik kan niet testen of ik zwanger ben of niet. Moet ik gewoon de pil slikken of wachten tot ik negatief heb getest?
ik denk dat het gewoon een doorbraakbloeding is doordat je een aantal keer de pil bent vergeten. Ik zou gewoon nog even wachten met slikken en bij je NOD gaan testen en daarna evt. pas weer beginnen.. denk ik hoor (ben nog nooit de pil vergeten dus zeker weten doe ik het niet maar dit lijkt mij.)
Hey Ikdus Ik ben zelf ook niet altijd even punctueel met de pil geweest dus ik kan me wel voorstellen hoe je hierbij voelt... Bij mij was het vaak zo dat als ik al 2 dagen achter elkaar de pil vergeten was dat ik al bloedverlies kreeg. Gewoon vanwege het feit dat mn lichaam die hormonen ineens miste. Aangezien je de pil een aantal keren vergeten bent + later in je cyclus begonnen ben + je weer in de eerste pilmaand zit heb je al heel veel kans om doorbraakbloedingen te krijgen EN is de pil helemaal niet veilig. Nu je vraag wat betreft of je zwanger kan zijn of niet: als je voor het eerst weer met de pil begint is de pil de eerste 2 of 3 weken zowiezo nog niet veilig! Omdat je lichaam weer helemaal moet wennen eraan en je hele cyclus omgegooid wordt. Dus de kans zit er in dat je zwanger bent. Ik zou als ik jou was deze pilstrip wegdoen, wachten tot je NOD, een test doen, is die positief, dan weet je genoeg. Is die negatief, dan toch even wachten tot je uit jezelf ongesteld word en dan weer met een nieuwe strip beginnen op de 1e dag van je nieuwe cyclus. Hopelijk heb je hier wat aan Succes!
Ik ben al 4 dagen eerder gestopt met de pil omdat mijn vriend het prettiger vond. Ik heb afgelopen woensdag mijn laatste pil dus ingenomen, en toen heb ik ook mijn eisprong gehad. Dus volgende week woensdag is mijn "nod", maar mijn doorbraak bloeding begint nu al (4/5 dagen na laatste pil ) Ik wil wel volgende week donderdag testen.. Als het negatief moet ik dan gewoon aan de pil, of echt wat tot mijn echte ongi. Ik weet ook niet of ik als nog een ongi krijg 15 dagen na mijn ei. Wat een gedoe allemaal de pil vergeten zeg
Ik zou als ik jou was echt wachten totdat je gaat bloeden dan als de test negatief is. Voor hetzelfde geld ben je namelijk wél zwanger, maar is het op een test nog niet te zien. Als je dan de pil gaat slikken dan heb je heeeeel erg kans dat t fout gaat. Dus wil je echt zekerheid hebben, dan zou ik wachten tot je echt gaat bloeden. Rood bloed dus.. Als dat pas na 2 dagen is, nouja, dan is dat maar zo. Een dag later met de pil beginnen kan geen kwaad, dan neem je er 2 tegelijk in, maar later zou ik niet doen alvast.
En niet te vergeten, doe het die maand dan de hele maand veilig De eerste maand is de pil namelijk niet betrouwbaar..
Ik begin sowieso niet voor mijn "nod", want dan ben ik inderdaad bang dat het mis gaat, als het raak zou zijn.. Maar straks word ik niet ongesteld na die 15 dagen na ei.. Dan moet ik echt heel lang wacht voor ik weer ongesteld word.. (kijk maar boven mijn avatar) Nouwja, zie het wel over 10 dagen.. Een week later beginnen met de pil moet wel weer een keer kunnen, gewoon mijn lichaam goed in de gaten houden en niet klussen Zit niets anders op denk ik.
Condoom willen we echt niet, ik zit nog liever zonder sex Vriendlief heeft pech dan, in iedergeval bedankt voor je hulp en het mee denken.