ken jij Tirza?? ze maakt idd hele mooie dingen! ik wil het zelf ook heel erg graag leren, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen...
Leuke trt Sas met die gel. Heb m ook ooit gekocht, zal vast wel eens van pas komen, had toen alleen geen idee wat ik ermee moest/kon. Waarom koop ik t dan he? Tja, geen idee eigenlijk :-D
Wauuww weer erg mooie taarten zeg Ik heb een spoed opdracht binnen gekregen, ik ben nu net terug van vakantie en ben meteen aan het bakken gegaan Want morgen wordt er een taart opgehaald voor een baby shower maar het leek me zo leuk om te doen dat ik ja heb gezegd... En morgen moet ik ook nog een taart maken voor mijn ouders die zondag 30 jaar getrouwd zijn maar wel leuk kan ik even lekker creatief bezig zijn! Oh ja nog een vraagje ik heb royal icing om een stapeltaart "vast te plakken" maar nu staat er alleen op de hoeveelheid voor 500 gram royal icing, ik heb maar een beetje nodig om gewoon het stapeltje vast te krijgen zodat het zonder dat het gaat schuiven vervoerd kan worden..... Iemand enig idee hoe ik het dan moet doen qua hoeveelheden ?
@kleintje royal icing is niet nodig voor kleine stapeltjes hoor. Gewoon een beetje creme werkt ook wel Vandaag weer een taart afgeleverd. Ik blijf Sesamstraat leuk vinden om te maken.
@Liftrasa: Leuke taarten zeg! @Sas26: Echt leuk gedaan dat zwembadwater Ziet er gaaf uit! Het is misschien niet erg gepast om te laten zien, maar ben er best wel trots op, dus wil t toch even showen (als t niet gepast is hoor ik t wel ) Mijn eerste boobie-/bustetaart! (voor manlief gemaakt )
Liftrasa: maar geldt dat ook voor een 3 laags stapel ? Ik moet namelijk volgende week een taart afleveren (die de opdrachtgeefster ook nog eens 3 kwartier in de auto moet vervoeren ) van 30 - 25 - 20 en toen kreeg ik het advies om er wat royal icing tussen te doen om schuiven te voorkomen dus zeg maar boven op de taart en dan taartkarton en taart erop zetten, nachtje in de koelkast en hij zou geen kant meer op gaan.... Maar het kan dus ook met eventueel wat botercrème ? Ik zag ook mensen die een grote douwel er tussen doen maar dat durf ik niet hoor! Leuke sesamstraat En ook een leuke borsten taart
Ik gebruik voor stapels van 3 of hoger die tubes van wilton met ready to use icing. botercreme zou ik niet doen aangezien dit zachter word bij een tijd uit de koelkast. ( 45 min rijden is te lang) Ik doe het wel als hij gewoon een tijd op tafel moet staan. Dat wiebelt toch niet dus geen kans op schuiven. Dus heb je geen tube zou ik toch icing maken. 250 gram icing met 30 ml water. 125 gram icing met 15 ml water 62.50 icing met 7.5 ml water succes ermee!!
Ik heb even een vraagje... Wie van jullie gebruikt er een combi-oven? Ik sta op het punt om een nieuwe te kopen namelijk, die van mij werkt gewoon niet als je biscuits wil bakken. Hij is al best wel oud, en ik wist dat bij de meeste dingen dat het langer duurd voordat het gaar is, maar ik heb er uiteindelijk 3 uur (!!!) over gedaan om de biscuit gaar te krijgen. En natuurlijk was hij hartstikke droog... Bah. Alles onder de 3 uur was hij nog echt niet gaar. Maargoed ik wil dus een nieuwe.. Maar ik wil wel echt de zekerheid hebben dat de biscuits goed lukken, dus ik vroeg me af of iemand me misschien een beetje kan helpen! (als grens zou ik zo'n 250,- willen aanhouden)
Liftrasa: bedankt Iris: ik heb een combi oven of magnetron ? (magnetron en oven in 1 ) maar die is al 5 jaar oud, doet het bij mij gelukkig prima met de biscuits... Heb je weleens je temperatuur gemeten met een oventhermometer ? Misschien dat hij qua graden niet meer helemaal goed is en dat je hem dan wat hoger zou moeten zetten ? Verder heb ik weinig tips over welke je het beste kan nemen! Succes met je zoektocht! Oh misschien wel een tip: koop een grote In die van mij kan maar een maximaal formaat van 30 cm (vind ik ook groot zat ) maar er zijn zelfs nog grotere bakvormen maar ik weet natuurlijk niet of je die in de toekomst wilt gaan gebruiken...
Heb je 1x een biscuit geprobeerd of al vaker? Weet het even niet mee... Als je het pas 1x geprobeerd mocht hebben, zou ik het gewoon nog eens proberen en dan op een andere temp zetten. Ken namelijk eigenlijk geen combi's waar je niet gewoon in kan bakken... Het is soms wel even uitzoeken hoe lang je hem in moet stellen. Ik bak mijn biscuits in 45 minuten. Ook langer dan vaak aangegeven wordt, maar dan zijn ze goed gaar en niet droog. Die Sesamstraattaart is echt leuk, mooie strik ook, met die streepjes. Die koekiemonster sla ik op als je het goed vind, dat is echt een leuke mepper. Simpel, maar erg leuk. Bustetaart is goed gelukt. Persoonlijk houd ik niet zo van tepels, maar verder vind ik hem wel leuk. (persoonlijk hè)
Dit was al de 4e. Alle 4 op verschillende tijden gebakken. De laatste was dus eindelijk wel echt goed gaar, alleen dus veel te droog... Hij werkt gewoon niet. Maargoed, maakt ook niet uit... Hebben we meteen een goed excuus voor een nieuwe.
Ik heb een LG 8088HL Combi. Gekocht toen die net nieuw was (2008) Een perfecte combi wat mij betreft. Er is nog nooit n kapsel (of iets anders) in mislukt (mijn 1e kapsel wel, maar dat lag meer aan mij ) Mijn zus heeft dezelfde, maar die gebruikt m niet als oven. Ik wel als ik daar ben, en ook daar zijn mijn kapsels nooit mislukt) Hij is onderetussen behoorlijk goedkoper geworden, maar wel iets meer als de 250,00 die je uit wilt geven. Tussen de 250 en 300 zitten ze nu. LG MC-8088HL specificaties -magnetrons KIESKEURIG Cupcakes gaan ook perect, op t draaiplateau, rekje ertussen en 2 lagen op elkaar.
@Iris: ik las dat je sowieso op 160 graden had geprobeerd en je biscuits (van de mix) moeten op 175 he? Maar als dat het probleem ook niet verhelpt, zou je eens kunnen kijken met een oventhermometer hoe warm je oven nou daadwerkelijk wordt. Qua combi: gewoon een merk nemen, ik heb met deze eerder wel goede ervaringen gehad Sharp R 969WA - Combimagnetron