De ultieme vluchttas/ koffer! Wat nam jij mee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door RSL, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    #1 RSL, 5 jan 2015
    Laatst bewerkt: 5 jan 2015
    Hallo dames!


    Wat had jij zo ongeveer in jouw vluchtkoffer? Of wat juist niet, wat je achteraf liever wel had gewild? Of waren er nog dingen bij die je juist niet nodig hebt gehad?


    Het is nog vroeg, maar dit is wel iets wat ik belangrijk vind. Ik ben bezig met mijn vluchtkoffer.. nu heb ik me al hier en daar ingelezen, dus heb wel een lijstje gemaakt met dingen die mee moeten. En heb zelfs al een aantal dingen ingepakt. Dit is mijn lijstje tot nu toe:

    Voor ons meisje
    ❏ 2 mutsjes
    ❏ 3 paar sokjes
    ❏ jasje
    ❏ rompertje en kleertjes maat 50 ( 1 setje)
    ❏ rompertjes en kleertjes maat 50/56 ( 2 setjes)
    ❏ rompertjes en kleertjes maat 62 ( 2 setjes)
    ❏ maxicosi
    ❏ dekentje voor in de maxicosi
    ❏ wiegenkaart

    Voor mij
    ❏ handtas met portemonee en papieren
    ❏ oplader voor telefoon en e-reader
    ❏ e-reader
    ❏ telefoon
    ❏ verlengsnoer voor als het stopcontact te ver weg zit.
    ❏ toilettas met toebehoren
    ❏ slippers
    ❏ badjas
    ❏ 2 hemdjes en 2 broeken
    ❏ crocs
    ❏ vest
    ❏ onderbroeken, sokken en een voedingsbh
    ❏ lippenbalsem
    ❏ oordoppen voor snachts eventueel
    ❏ muntje voor de rolstoel
    ❏ belangrijke telefoonnummers
    ❏ onderbroek, sokken, schoon shirt voor ml
    ❏ voedingskussen
    ❏ opgeladen camera
    ❏ muesli repen, snacks, pak drinken, druivensuiker,scherpe snoepjes.
    ❏ medicijnen
    ❏ schrift en pen
    ❏ random reader voor betalen van geboortekaartjes


    Als ik er zo naar kijk lijkt het me een erg lange lijst... of valt dat wel mee?
     
  2. Maartje 1

    Maartje 1 Lid

    19 nov 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tas staat klaar maar ik heb toch iets minder erin zitten.
    3 babykleding setjes (omdat ik nog niet kan kiezen) allemaal maat 50 alleen t jasje is 56.
    Hydrofiele doeken
    Knuffeldoekje
    3 onderbroeken
    Voedingsbh
    Broek
    Top
    Vest
    Toiletspullen pak ik last minute (heb ik nu nog nodig)
    Camera
    Oplader
    Telefoonoplader
    iPad ( voor m'n man)
    Nachthemd
    Pyamabroek en top

    Misschien is een müslireep en pakje sap nog wel handig om mee te nemen. Ga ik zo in de tas zetten.
     
  3. Maartje 1

    Maartje 1 Lid

    19 nov 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja 2 paar sokken voor mezelf uiteraard ook.
    De babysetjes zijn compleet, sok, romper en mutjes
    En de maxi- cosi staat klaar met hoes, kap en zak erin
    Champagnefles staat koud! Ook niet onbelangrijk :D
     
  4. Pluisje88

    Pluisje88 Niet meer actief

    Als ik dit zo lees dan heb ik wel een heel karige vluchttas gemaakt haha. Bij de eerste had ik dit meegenomen:

    - Een setje maat 50, setje maat 56 (incl. sokjes en 2 mutsjes)
    - Jasje
    - 2 dekentjes
    - Knuffeldoekje en speen
    - Flesje voor FV
    - Maxicosi
    - Luiers en doekjes

    Voor mezelf:
    - Schone kleding
    - 2 Onderbroeken en 2 paar sokken
    - Toiletspullen
    - Telefoon + oplader
    - Papieren van verzekering, erkenning, verloskundige/kraamzorg en m'n ID

    Eten/drinken had ik verder niet meegenomen, kreeg in het ziekenhuis het 1 en ander aangeboden maar had er totaal geen zin in! Behalve af en toe een slokje water en een beetje cola light.
     
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Prima lijst toch? Liever mee verlegen dan om verlegen. Nog wat tips:
    Vergeet een omslagdoek niet. Of kan je dat dekentje gebruiken voor in het autostoeltje?
    Wil je flesvoeding geven, neem dan je eigen merk mee. In ziekenhuis hebben ze standaard Nutrilon, wil je wat anders geven begin daar dan direct mee (maakt op zich weinig uit maar de merken hebben onderling nog wel eens een verschil in smaak)
    Zorg dat in de vluchttas een papiertje zit met alle telefoonnummers. Ik was mijn telefoon vergeten (en mijn bril ook) door het onverwacht in het ziekenhuis moeten bevallen en de weeën waren al zo behoorlijk dat ik niet meer alles op mijn gemak er in kon doen. Vluchttas stond verder wel klaar hoor maar je telefoon zit er niet standaard in natuurlijk.
    Extra setje maat 50. Maat 56 was hier echt nog te groot en mevrouw heeft zich 's nachts gelijk helemaal ondergepoept.
    Voor je man een tandenborstel en deo. Prettig als het lang duurt ;)
    Extra dikke sokken. God wat had ik koude voeten zeg!
     
  6. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Belangrijkste vind ik de babykleertjes en maxi cosi ;) De bedoeling is dat ik poli klinisch ga bevallen. Mutsje, luiers, hydrofieldoeken en lippenbalsem hebben ze gewoon in het ziekenhuis van mijn keuze! Mutsjes heb ik wel in de koffer voor het geval ze vol zitten.

    Toilet spullen heb ik mini's voor gehaald en een losse tandenborstel. Verder een bidonflesje aquarius. Niet te zoet, met snelle suikers en lest goed de dorst. Verder niet vergeten kleingeld mee te nemen! Er is altijd wel een frisdrankautomaat waar je partner wat kan halen.

    Ook neem ik een uitdraai van het bevallingsplan mee.
     
  7. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    thnx voor het mee denken! Ik ga zo even een omslagdoek inpakken! En inderdaad een briefje in de toilettas met belangrijke telefoon nummers. Ik heb al deo voor ml ingepakt. Het scheelt dat we maar 10 minuutjes van het ziekenhuis wonen.
    Ik wil borstvoeding geven. zal het handig zijn om de kolf ook al in te pakken? Of kun je er normaal 1 van het ziekenhuis gebruiken? ook extra dikke sokken zijn ingepakt ;) Ik heb zwangerschapssuiker dus ons meisje word wat groter verwacht. anders kan ml altijd nog even thuis wat extra kleertjes halen
     
  8. flowersoflove

    flowersoflove Bekend lid

    15 nov 2013
    811
    0
    0
    Kinderopvang
    Lijkt mij vrij compleet, sommige dingen zou je natuurlijk kunnen weglaten, maar dat is helemaal up to you. Al vraag ik mij wel af wat je met de kleertjes in maat 62 wilt gaan doen, of verwacht je echt een heel groot kind? :p
     
  9. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel

    ons meisje loopt nu al een beetje voor in groei. En aangezien manlief bij de geboorte bijna 10 pond was, wil ik niet het risico lopen dat die kleine straks niks past. Als ik vlak voor de bevalling hoor dat ze gewoon iets boven het gemiddelde is gebleven kan maat 62 er uit :) better safe than sorry haha
     
  10. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Kolf hoef je niet mee te nemen of aan te schaffen. Die kun je huren, maar heb je waarschijnlijk niet eens nodig. Er wordt ook geadviseerd een kolf niet voor de bevalling al aan te schaffen. En als je 10 min van het ziekenhuis woont, kun je altijd iemand heen en weer laten rijden toch?
     
  11. Noux

    Noux Fanatiek lid

    15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik ga poliklinisch bevallen..

    Ik heb voor baby:
    2 pakjes maat 50 (kan nog niet kiezen)
    2 rompertjes
    2 paar sokjes
    spuugdoekjes
    omslagdoek
    jasje
    maxi-cosi + koekazak
    speentje
    luiers en luierdoekjes (al ga ik ervan uit dat ze dat ook in het zh hebben)

    en voor mezelf/vriend
    pyjama
    huispak voor naar huis gaan
    voedings bh
    onderbroeken
    hemd
    bevalshirt (soort bigshirt/jurkje, zodat het ook over je billen valt, mocht je willen/kunnen lopen)
    toiletartikelen
    shirt voor vriend
    2 flesjes drinken
    dextro energy
    dikke skisokken voor mezelf
    pantoffels
    verzekeringspasje/verloskundige verslag/fototoestel+lader/telefoonlader liggen allemaal bij elkaar in de keukenla, kan ik zo pakken als het nodig is.

    Dat was het volgens mij..
    Borstkolf zou ik niet mee nemen, raden ze pas aan in de kraamtijd of zelfs pas er na te gaan gebruiken. Verlengsnoer? Zou ik nooit op gekomen zijn :D Random reader ook niet, kan vl zo ophalen mocht het nodig zijn, maar ga ervan uit dat ik met een paar uurtjes weer thuis ben, en dan de kaartjes kan gaan bestellen.
    Kleingeld heb ik in de portemonnee, en die gaat ook mee.
     
  12. flowersoflove

    flowersoflove Bekend lid

    15 nov 2013
    811
    0
    0
    Kinderopvang
    Haha oke! Ben je alleen nog maar een lijstje aan het maken, of ben je ook alles al in een tas/koffer aan het doen? Ik weet nu al van mezelf dat ik rond de 30 weken alles klaar heb staan haha, maar ik ben echt zo'n 'wat als' persoon.
     
  13. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik heb grotendeels alles al ingepakt. behalve de dingen die ik nu nog nodig heb. en de snacks nog niet. Wel heb ik de lijst uitgeprint en afgevinkt wat er al in zit. zelfs mijn adressen boekje is ingepakt haha
     
  14. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Das een makkelijke lijst, ben ook bezig met mijn valies, denk dat zo goed als alles er wel op staat!

    Misschien ook handdoeken & washandjes? Bij mij in 't ziekenhuis moet ik dat meebrengen..

    Ik kreeg ook de tip om een apart zakje/valies te maken voor tijdens de bevalling met de kledij in waarin je gaat bevallen, opfrismateriaal, waar de kleertjes inzitten die je meteen wilt aandoen bij de kleine
    Zodat je man of jijzelf niet moet zitten zoeken in de valies!
     
  15. Nina75

    Nina75 Actief lid

    9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee, wat neem je veel mee 😀. Als je poliklinisch bevalt, ben je vaak vrij snel weer thuis.
    Anderzijds inderdaad beter mee verlegen dan om verlegen. Ik kreeg zelf de tip om ern ipad mee te nemen, mocht het allemaal wat langer duren. Filmpje kijken gaat vast makkelijker dan een e-book lezen!

    Inderdaad: deo, ondergoed en sokken voor manlief is handig. En wat snacks voor als je 's nachts bevalt.
    Ik heb ook mini's en een extra tandenborstel. Verder leg ik een briefje op mijn tas met de lastminutes.
    Volgens mij is je tas verder goed compleet!

    Is het je eerste kindje?
    Wij verwachten onze derde; ik maak voor de kinderen ook twee eenvoudige vluchttasjes voor als ze onverwacht moeten logeren.
     
  16. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het is inderdaad veel. Maar met al mijn mankementen is de kans reëel dat ik een paar dagen moet blijven dan is het fijn vanalles bij je te hebben. wb de handdoeken enz, ik kan volgens mij die van het ziekenhuis gebruiken
    alles gaat in mijn hutkoffer haha
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kolf hoef je niet mee te nemen, dat hebben ze in het ziekenhuis wel.

    Luiers en billendoekjes hebben ze er ook allemaal, dat hoef je echt niet mee te nemen.

    Plastic zak mee om daar je vuile was in te doen is ook een goed idee! Soms wordt het een vieze toestand met bloed en een poepende baby ;)
    Iets te lezen voor je man is ook fijn. Mijn man zei dat er alleen maar vrouwenbladen in de verloskamer lagen, hij was snel uitgelezen ;)

    Ik vind het geen gek idee om een goed gevulde tas mee te hebben hoor. Ik wilde thuis bevallen maar het werd het ziekenhuis en moest uiteindelijk 2 nachten blijven. Tuurlijk kan je man wel wat meenemen maar ik vergat de helft door te geven en hij ging echt niet steeds op en neer rijden.
     
  18. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Ik ga inpakken:

    Voor de baby
    ❏ 2 mutsjes
    ❏ 2 paar sokjes
    ❏ berenpakje (ipv jasje)
    ❏ 3 setjes (1x maat 50 en 2x maat 56)
    ❏ maxicosi
    ❏ wikkeldeken

    Voor mezelf
    ❏ Portemonee, papieren en dergelijke
    ❏ telefoon +oplader
    ❏ iPad +oplader
    ❏ boeken (ik lees graag en veel)
    ❏ toilettas incl medicijnen
    ❏ makkelijk zittende kleding voor tijdens de bevalling
    ❏ makkelijk zittende kleding voor als we naar huis mogen
    ❏ lippenbalsem
    ❏ iets te eten en drinken

    Wat ik een hele goede vind uit jouw lijstje is deze:
    ❏ verlengsnoer voor als het stopcontact te ver weg zit
     
  19. MPS05

    MPS05 Fanatiek lid

    23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Ik vind het ook wel wat veel wat je op je lijstje hebt staan.

    * verlengsnoer is denk ik echt niet nodig. In de ziekenhuizen waar ik ben geweest zit er naast elk bed een stopcontact (daar zit ook een lichtknopje, alarm kastje etc).

    * voedingskussen zou ik ook niet meenemen. Zo'n groot ding en je kunt in het zkhs zo een extra kussen vragen voor ondersteuning als je dat nodig hebt.

    * Qua eten had ik ook bijna niks mee, alleen wat suiker snoepjes. In het zkhs kon ik gewoon vragen om wat te eten of drinken.

    * Tip: Als je verwacht dat je een nacht moet blijven: iets voor je man om in te slapen. Ik had voor vl ook alleen 1 schoon shirt & boxershort mee. Die schone spullen wou hij graag de volgende dag aan (aangezien hij tijdens de bevalling behoorlijk mee heeft lopen zweten van het puffen en de spanning) en hij ging dus slapen in alleen een boxershort, hij voelde zich er alleen niet zo prettig bij om aldoor alleen in zijn boxershort door de kamer te lopen als hij mij steeds moest helpen en er aldoor ziekenhuis personeel de kamer in kwam lopen en iedereen op de gang naar binnen keek. Achteraf had ik beter nog een extra shirt en joggingsbroek oid mee kunnen nemen. Ik kreeg een spoedkeizersnede dus waren hier niet op voorbereid (had dus sowieso veel te weinig spullen mee).
     
  20. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113

Deel Deze Pagina