december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

Zo zuurkool ovenschotel in de oven.. hmmm heb er nu al zin in! :D

@ mayby als ik echt heel heel moe ben slaap ik langer uit.. haha doe ik sowiso maar kan rustig tot 11 uur in bed blijven liggen en dan gewoon lekker douchen en bank hangen dus de hele dag beetje niks doen en dan weer optijd naar bed! helpt bij mij meestal. Ik heb vandaag redelijk veel energie.. terwijl ik vanacht slecht heb geslapen.. hoe dit weer kan haha

@ Vis.. Ik had hier gister met m`n man nog over.. Het zeiltje neemt geen vocht op.. Daar blijft alleen het vocht op liggen.. En int kraammatras trekt het in.. Zit ook gelijk een zeiltje onder.. Het loopt toch zo van je zeiltje af.. kun je beter een kraammatras erbij onder leggen.. maar waarom dat pas een paar dagen van te voren moet weet ik ook niet.. Laat je t ff weten? als je meer weet? ben nu ook wel nieuwschierig :p

Wij hadden ook eerst een y als begin letter van een voornaam, maar hebben er nu toch een J van gemaakt.. Anders moet hij / zij altijd later zeggen (naam) met een Y. En dat willen we onze uk ook niet aandoen..

Groetjesss

2. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Dimmel, hoop ook voor je dat het doorzet.
    Volgens mijn vk heb je geen echte weeen als je ze niet kunt timen... dus dan zijn het ws flinke voorweeen, wat ook veel derop lijkt,, hoop voor je dat het wel echt begonnen is nu.

En dat van die wonderolie wilde ik ook proberen, maar toch maar niet, want je krijgt er idd gewoon erge darmkrampen van en het is slecht voor de baby, want er bestaat kans dat het overslaat op de darmpjes van de baby waardoor hij/zij ook gaat poepen...

Owww hoop zo dat de gyn morgen zeg dat ik woensdag al ingeleid kan worden! ben helemaal zenuwachtig ervan.

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    @Smallgirl, nogmaals gefeliciteerd met jullie dochter Larkin. Wat een bijzondere en mooie naam.

@Renate, wat fijn dat bij jou de weeenremmers wel gewerkt hebben. Veel sterkte met wachten tot het zover is.

@Dimmel, hopenlijk zetten de weeen en daarmee jouw bevalling door en mag je snel je kleine in je armen houden.

Wonderolie laxeert uitstekend. Maar of je er weeen mee wilt opwekken? Een stevige wandeling (als je dat nog kunt) zou ook kunnen helpen, althans zo gaat het verhaal.

Sorry, dat ik niet op iedereen reageer, maar ik kan het nog steeds niet zo onthouden :oops:.

Wij hebben wel gekozen voor een Y. :) Alleen is het ons wel helemaal duidelijk geworden dat Yorick veel zal mogen spellen, zowel zijn voor- als achternaam.

Yorick's Hb is gestegen :whistle: :whistle: :whistle: Een bloedtransfusie is (voorlopig) dus van de baan.
    En het gaat weer wat beter met zijn krampjes nu we gestopt zijn met de lactulose. Deze gaat wat mij betreft definitief de deur uit. Hij heeft nog wel krampjes, maar huilt niet meer door merg en been. Hij is alleen nog wel een handenbindertje. En met een baby op schoot is het niet zo makkelijk typen :).

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

naja dee laatste tijd doet hij alles in het huishouden hoor :oops: hahah..! tenminsten als hij vrij is :)

vandaag heeft hij mij ook gewoon doro laten slapen, en hheeft op Sam gepast en eten gekookt! zo lief :D...!

Maar het doet gewoon zo ontzettend pijn. ben net z'n oud vrouwtje wat Dani al zei..!
    is niet leuk...!

Als het goed is, is mijn vriendje vanavond HUISWERK vrij... Dus ik ga de Comp uit gooien, en hopelijk komt hij en ik :oops: er niet meer op!

dikke kus

5. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn

joss: Ik heb net weer een voorraadje Gaviscon ingeslagen....
    Overigens blijkt sinds kort Rennies weer NIET te mogen als je zwanger bent zou je hoge bloeddruk van krijgen........Lekker dan dat heb ik met mijn hoge bloeddruk weken gebruikt!

6. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hey meiden!
    Hoe is het hier?
    Allemaal een beetje zat aan het worden?
    Een digi-knuffel voor diegene die het zat zijn

Hier gaat alles goed, nou ja wel moe etcetc maar ja dat hoort erbij.
    Ik heb ijzertekort door het vele bloed dat ik verloren heb tijdens de keizersnede. Was ongeveer 1 liter kwijt. Daar slik ik nu ijzertabletten voor maar ik ben zo slap en moe pffff.
    Met Larkin gaat alles goed. De verloskundige (die de nacontrole doet) vond haar wat geel en wilde haar billi-waarde laten prikken.
    Ik was afgelopen zaterdag thuisgekomen en zondag moest er dus nog bloed geprikt worden.....ppffff Ik had mijn kraamtranen nog niet gehad dus zag de bui al hangen. Maar voor het prikken moest ze naar het ziekenhuis. Manlief vond het geen prettig idee dat ik meeging, want tja ik kon nauwelijks lopen laat staan helemaal naar het ziekenhuis gaan en daar een eind lopen.
    Nou hij is toen alleen gegaan.... wat een lange 2 uur waren dat zeg.
    Haar waarde waren iets hoog dus ze zouden vandaag weer terugkomen voor het opnieuw prikken. Gelukkig waren ze vandaag weer gedaald dus weer positief. Mijn kleine meisje is helemaal gezond.

Het is alleen jammer dat mijn bv niet wil.
    Het is echt heel weinig dus Larkin krijgt een combi van fles en borstvoeding. Eerst lekker aan de borst en dan een flesje erachter aan.
    Doordat ik de eerste paar dagen geen melk had, en ik dat niet wist, was ze erg veel afgevallen. Daardoor heeft ze flink wat geleden. Maar het is nu weer helemaal bij getrokken, gelukkig.

voor jullie allemaal de laatste loodjes he.
    Ik duim voor jullie dat het allemaal lekker snel mag gaan.
    Ik weet hoe het is om zo in spanning te zitten.

Oja mochten jullie willen weten hoe de bevalling is gegaan, dan lees ik het hier wel terug. Dan zal ik het hele verhaal hier achterlaten.
    Maar voor nu ga ik er weer een eind aan breien en plof ik op de bank.

Liefs van Sharon

Oja Jessica, ben je al bij me langs gereden?
    Je ziet vanzelf wel waar ik woon :p

7. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Smallgirl:

Ik hoop dat je je snel beterder voelt!

Ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal!

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Proficiat Peetje! Dat is weer een hele geruststelling.

Smallgirl: gelukkig is alles goed met Larkin. Vervelend dat je zelf zo moe bent maar het is ook niet niets een keizersnee. Probeer rustig te herstellen.

Hanneke: ik ben gewoon beide een zeil en kraammatras. Beter teveel als te weinig. Kan in ieder geval geen kwaad.

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    dames wilde laten weten dta ik morgen opchtend ga pendelen voor diegene die me een pb hebben gestuurd!

nog even geduld dus!

10. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi meiden,

Ik heb het even uitgezocht over dat kraammatras. De matrasbeschermer (het zeiltje) moet idd zo'n 3 weken voor de uitgerekende datum op het matras gelegd worden. Het kraammatras moet je zo'n 10 dagen voor de uitgerekende datum op het zeiltje leggen. Dit neemt goed alle vocht op en zo gaat je matras niet naar de kl*te als je vliezen breken.

Moet dus vanavond ook maar even dat matras neer gaan leggen.

Grtjs en een fijne avond allemaal. Tot morgen!

11. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Hanneke, mijn humeur is niet snel verpest..;)
    Maar ze gaan me wel inleiden met 41 weken...
    Heb een breuk in mijn middenrif waardoor ik dus al 37 weken aan het kotsen ben... ( breuk komt ook door het zwangerschapskotsen ) maar dat had tussen week 12 en 18 wel over moeten zijn...
    Kom haast niets aan en ze houden de beeb dan ook goed in de gaten...
    Week 41 is de uiterste datum want dan trek ik het niet meer ivm energie hebben voor een natuurlijke bevalling... de kleine is dan mooi op gewicht en we kunnen dan wat aan die breuk gaan doen....

Ik heb dat kraamzeiltje met dubbeltape aan mijn matras vast gemaakt, zo schuift het niet zo...

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey dames :)

Ik heb ook een weekje bij de decembermama's gehoord, totdat het helaas fout ging met die zwangerschap.

Vandaar dat ik ook even binnen kom vallen :)

Het is bijna december en jullie zitten allemaal vol spanning te wachten totdat jullie beebje(s) eindelijk het daglicht gaat zien! Natuurlijk eerst mama's emo-gezicht... ;)

Een paar zijn al bevallen zie ik, dus:

@de already-december-mama's:
    Van harte gefeliciteerd met jullie beebje!

@De rest: Ik wens jullie heel veel succes met de bevalling! Dat het allemaal heel voorspoedig mag verlopen en dat jullie supermooie kindjes allemaal gezond ter wereld mogen komen :D

Zo, dat wilde ik even zeggen nog voordat ik mn bedje induik :D

13. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Kristel! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kristel: gefeliciteerd met je zwangerschap.

15. Goh nu ben ik helemaal in de war, matras...zeiltje. Ik heb gisteren een zeiltje eronder geschoven en ik had btw nergens last van, geen geknisper of zo. Maar dat is dus niet genoeg. Nou ik zie het wel hoor.

@Peetje, wat goed zeg, nu hopen dat het zo blijft :)

Smallgirl, Larkin is echt een mooie naam. Ik heb de serie invasion gekeken en daar hete een vrouw ook Larkin, dus ik dacht " waar ken ik die naam nou van " haha.

16. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hey meiden,

wil allereerst even zeggen dat ik het lief vind dat jullie zo meeleven...De weeen zijn gisteren om 18u afgezakt...dus heb wel goed kunnen slapen maar dat had ik liever niet gewild, misschien dat het dan had doorgezet. Me schatje heeft me gisteren verwend met un pas ananassap maar ja je moet het hart eten...toch lief van hem natuurlijk! Wat ik wel merk is dat ik normaal maar 1x na de wc ga 's morgens maar ben nu al 2x gegaan...
    Maar goed genoeg over mij ;)

@vis welk zeiltje ik heb geen zeiltje in me pakket? of heb ik dan weer niet goed gekeken!

@peetje ik ben al sinds donderdag veel aan t lopen...hebben zelfs zondag 2u in de stad gelopen en dat terwijl het moeilijk is!

@monique ja ik heb hem ook niet gekocht...vind het zowiezo vies het idee om olie te drinken!

17. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel ;) .
    De lijst blijft dan netjes en up-to-date.

DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008

BEVALLEN

8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008)
    15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje ( 6 december 2008)
    16 november 2008: (37+3) Zoon - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008)
    19 november 2008: (38+4) - Larkin - .... gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008)

Totaal 1 meisje, 3 jongens

UITGEREKEND

01 december2008
    Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt
    Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof:(
    Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie.
    02 december2008
    Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid
    03 december2008
    Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee
    Summer4life: ? kindje - bevalling: ? - verlof: ?
    04 december2008
    Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t
    Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 en Acissej
    Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ?
    Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ?
    05 december2008
    Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel
    06 december2008
    Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov
    Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov
    Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ?
    Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof
    07 december2008
    Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha
    Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis
    08 december2008
    Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd
    Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ?
    Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov
    09 december2008
    Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov
    Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt
    10 december2008
    OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4
    Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt
    11 december2008
    Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81
    12 december2008
    2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt
    Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov
    Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt
    AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof
    13 december2008
    Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno
    Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep
    Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ?
    15 december2008
    Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie
    Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov
    Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ?
    17 december2008
    Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov
    Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ?
    sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov
    18 december2008
    Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov
    19 december2008
    Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna
    Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen
    20 december2008
    Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov
    Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov
    Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov
    21 december2008
    Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof:
    Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh - verlof 23 november
    24 december2008
    Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie
    25 december2008
    Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel
    29 december2008
    Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec
    Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec
    30 december2008
    Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen

Een mooie dag in januari 2009
    04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden)
    Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81

50 Zwangere meiden in December

17 Jongens - 13 Meiden - 22 Verrassing

Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn :cry: We denken aan jullie!
    Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy

Agenda

Nov
    25: Sylvia79 controle gyn
    25: Wolly controle + echo vk
    25: pinguin groeiecho
    25: Johanna 36 weken afspraak
    25: Monique4 echo en controle gyn
    26: Dimmel controle vk
    26: Marijee controle vk
    28: Lola controle gyn
    28: Monique4 controle vk en groei echo
    28: Ranjeewha CTG scan en afspraak gyn

Dec
    03: Dimmel hopelijk laatste controle vk
    05: Lola controle gyn
    05: Dani84 controle vk
    12: Lola controle gyn
    19: Lola controle gyn

@meiden voor controle succes en meiden voor echo veel plezier!

18. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout

Sawi bij mij moest Michaël zo snel mogelijk geboren worden mijn lever waarde gingen zo hard achteruit dat ik zelfs in gevaar was (gelukkig heb ik dat ni zo beseft). achteraf lees ik ook wat het HELLP syndroom eigenlijk allemaal inhoud pfff het is allemaal wat.

Michaël doet het heel erg goed, hij moest snachts erg wennen om hier thuis te slapen. hij slaapt op het moment ook bij ons op de kamer, vanacht heeft ie voor het eerst tussen zijn voedingen door geslapen. om 22:30 een voeding gehad en toen heeft hij door geslapen tot 2:30, daarna is hij weer heerlijk in slaap gevallen en kwam hij om 6:30 weer voor een fles. dus hij doet het al netjes

19. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Hey Meiden,

Nou gisteren naar de vk geweest, alles is in principe goed. Mijn bloeddruk was weer wat gedaald en de baby maakt het goed. Ik ben maar 3 ons aangekomen en deed het verder prima volgens de vk. Ze twijfelen alleen nu wel over de ligging, aangezien het kindje niet zo heel groot is. Nu moet ik dus een liggingecho maken. Leuk nog 1 keer ons kindje zien, alleen wel lastig omdat ik niet zelf op pad kan en mijn man dus weer van zijn werk weg moet.
    Ik moet ook volgende week urine inleveren. Ze willen het voor de zekerheid toch controleren. Volgens de vk zal ik niet zo snel bevallen en zelf over tijd zijn, dat hoop ik zo niet he...voor de zekerheid dus toch maar een fles bitterlemon ingeslagen hahahahaha...

Verder nog niet veel te melden. Ik ben moe heel moe en heb geen zin om dingen te doen...dus ik denk dat het wel weer een rustig dagje gaat worden voor mij.

Gr Hinke

20. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo dames!

Ik weet dat ik eigenlijk nooit echt heb meegeschreven met jullie, maar toch heb ik altijd trouw met jullie meegelezen. Ik wilde even kwijt dat ik morgenvroeg word ingeleid dus de volgende baby van de december mama's word sobieso morgen geboren. Ik heb een hele zware zwangerschap gehad, met bij de 29e week vroegtijdige weeen en ik heb behoorlijk zware bekkeninstabiliteit waardoor ik erg veel pijn heb. Nu zit ik sinds de 35e week ook nog met een behoorlijk hoge bloeddruk en daarom heeft de gynaecoloog besloten om me morgen in te gaan leiden. Ik ga ervan uit dat ik meteen aan het infuus kom want de gyn. heeft me gisteren onderzocht en de baarmoedermond is verstreken en ik heb 1 cm ontsluiting. Dus ik neem aan dat ze niet eerst nog zo'n veter gaan inbrengen. Het gekke is, dat ik al twee weken roep dat ik niet kan wachten totdat de bevalling begint, en nu ben ik toch ook wel een beetje angstig. Stom he? Bang voor het onbekende denk ik....Ik wilde jullie hierbij toch even op de hoogte stellen en voor degene die nog niet zijn bevallen....Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes

ps ik laat jullie zo snel mogelijk alles weten als ik weer thuis ben

Deel Deze Pagina