Derde kindje, hoe ziet jullie dag eruit....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hellen83, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    Julia is nu 6 weken en ik heb er nog 1 van 4 en 1 van 2 rond lopen...
    Ik ben nog erg aan het zoeken hoe ik structuur in de dag krijg..

Momenteel ligt het echt aan de dag en welke dienst mijn man werkt.
    Hoe doen jullie dat?

Vooral het ochtend en avond ritueel alleen met 3 kids

Ben erg benieuwd?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Pittig he....
    Tis zoeken naar hoe het werkt! Komt wel hoor..
    Toen zoon geboren werd,was zijn jongste zus 16 maanden en.zijn oudste zus 5.

Mijn wekker ging om 06.30
    Dan haalde ik zoon uit bed voor een voeding.Ik voedde op verzoek maar de ochtend slok op mijn verzoek.Ik had niet zoveel zin om onderweg naar school een huilende baby te hebben. Of met knoeperds te lopen hahaha.
    Na de voeding samen met vriend de meiden er uit halen.
    Als hij er niet was om te helpen stond de wekker 10 minuten vroeger.
    Aankleden,boterham eten, tandenpoetsen.
    Naar school oudste wegbrengen.
    Rest vd dag afhankelijk van de plannen.

S'avonds lag baby tijdens het eten meestal te slapen (de eerste tijd).
    Dus dan eten met de meiden.
    Als baby wakker was, dan gewoon voeden aan tafel.
    Daarna de meiden in bad, als baby nog niet had gedronken dan ging
    ik in de badkamer op een stoel zittend voeden.

Rond 18.30 was/is vriend thuis.
    Samen de meiden naar bed brengen.
    De eerste periode wou zoon graag clusteren dus ik ging dan vaak wat eerder naar beneden met zoon.Als vriend niet thuis was, nam ik zoon op schoot, las ik een verhaaltje voor.En dan bedje in voor de meiden.
    Zoon moest dan even wachten (en dat kon hij niet altijd waarderen).

Succes, het komt vanzelf weer hoor!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, hier zit er flink meer tijd tussen nummer 2 en 3 dus het is niet te vergelijken. Hier zijn de oudste twee (bijna 4 en bijna 6) behoorlijk zelfstandig dus ik kan me goed richten op de jongste.

misschien wel een paar tips:
    - wat je kinderen zelf kunnen.. laat het ze zelf doen en moedig zelfstandigheid aan!
    - ook je baby kan best even wachten (dat betekent natuurlijk niet laten krijsen maar je kindje mag best even huilen als jij bezig bent met een ander kind)
    - sta jezelf gemak toe (de tv, de magnetron etc zijn er voor je gemak en maak er dankbaar gebruik van!
    - go with the flow.. het hoeft niet perfect, het hoeft niet goed.. het moet gaan.. later maak je het allemaal wel beter

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Als baby in de wipper mag:zet hem gezellig er bij.Ook tijdens het avondeten!
    Of in de badkamer.
    Kook s'middags al zodat je s'avonds alleen hoeft op te warmen.
    Zorg dat je s'avonds al dingen voorbereid ( tasje voor school klaar, kleren klaarleggen etc)
    Inderdaad, de tv heeft hier wellicht iets te vaak aangestaan.
    Jammer de bammer, daar stop je op een gegeven moment ook weer mee :)

5. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    #5 Tuuttuterdetuut, 11 apr 2014
    Laatst bewerkt: 11 apr 2014
    Wij hebben het makkelijk met het ochtendritueel en avond ritueel.
    We zijn altijd beide thuis. We beginnen met werken vanuit huis, wat het een stuk relaxter maakt.

Een van ons staat op met onze middelste. Hij is rond 6:30 wakker.
    Dan blijft de ander nog even liggen.
    Zoon krijgt broodje, bakjes voor school worden klaargemaakt.
    Tassen ingepakt en setjes kleding pakken.

Dochter wordt rond 7:30 wakker en komt zelf naar beneden.
    Krijgt ook boterham en kleedt zich zelf aan.
    Ondertussen mogen ze tv kijken.

Dan onze jongste. De ene keer is hij vroeg wakker, dan weer laat. Die geef ik bv zodra hij wakker is.

Dochter wordt door een van ons naar school gebracht terwijl de ander thuis met de jongens blijft.

'S avonds zit iedereen rond. 18:00 aan tafel ( eerst baby in wipper, nu in de kinderstoel ) en eten we samen.
    We brengen eerst de jongens naar bed en daarna dochter.
    Het werkt,...

Op werkdagen ga ik zodra ik klaar ben de jongens naar het kinderdagverblijf brengen. Man brengt dochter naar school. Ik haal de jongens en man haalt dochter op. Ze is op de fiets en mijn man rijdt naast haar op de motor.

Als ik alleen ben zijn mijn regels
    - we eten iets wat iedereen lekker vindt. (Pasta)
    - alledrie tegelijkertijd in bad, soms voor het eten ipv daarna ( al is dat met die pasta weer niet handig ;))
    - niet te veel op de klok kijken, go with the flow
    - probeer de oudste wat verantwoordelijkheid te geven. Werkt hier altijd goed met dingetjes pakken, keertje drinken inschenken etc,..

Succes, ik vind het best pittig ;)

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #6 Hippo89, 12 apr 2014
    Laatst bewerkt: 12 apr 2014
    Ik vind het hebben van drie kinderen makkelijker als verwacht, maar misschien komt dat door dat ik dacht dat het net zo zwaar zou zijn als bij de eerste twee ( huilbaby niet doorslapen hangen drammen hele dagen door, KMA verborgen reflux veel oor keel en neus ontstekening bij de middelste en een aantak ziekenhuis opnames) waardoor ik echt van het zwaarste uit ging,

Maar onze jongste is appeltje eitje, huilt bijna niet slaapt over het algemeen goed door alleen nu al 3 weken even niet maar we gaan er vanuit dat dat wel weer bij trekt ;)

In de ochtend gaan we er om 07.00 uit ( schooldag) ik leg de kinderen hun kleren klaar en deze trekken ze zelf aan, terwijl hun zich aankleden zet ik het ontbijt op tafel jongste krijgt dan 07.30 de fles en om 10 voor 8 gaan we haren doen ( gel staartjes vlechtjes ) tanden poetsen gezicht wassen ik maak het fruit en drinken klaar voor school en om 08.10 lopen we naar school ( kinderen fietsen over de stoep ) 08.20 komen we aan op school en dan loop ik met de meiden weer terug

Een dag zoals vandaag, half 6 jongste wakker, zolang er niets is laten wij ze liggen tot 07.00, uiteindelijk sliep ze weer tot 07.30, om 07.30 werd ook de oudste wakker en om 08.00 uur werd de middelste wakker

Ik zat om half 8 met de oudste en middelste beneden, de oudste mag dan lekker voor de tv een broodje weg eten terwijl ik de jongste haar fles geef, daarna komt de middelste erbij en eet ook haar broodje voor de tv,

Ze spelen even in hun pyjama en rond 09.00 kleden we ons aan,
    Wij gaan nu zo heerlijk een stukje wandelen naar de markt kids weer op de fiets en ik met de wandelwagen

Vanmiddag gaan we naar de speeltuin, daar is vandaag een event gaande met sminken en koets rijden en spelletjes,

In de avond leggen we de jongste beneden in de box om te spelen en dan krijgen de oudste twee hun verhaaltje,en dan om 19.30 krijgt jongste weer haar fles, maar heel zelden wil het weleens voorkomen dat ze eerder honger heeft, soms moet ze maar wachten tot ik klaar ben, en soms mogen de kinderen dan even hun lampje aan houden en zelf verder boekje lezen tot ik klaar ben met de fles.

Hier is go with the flow echt het toverwoord, laat het op je af komen, houd je niet vast aan strakke regeltjes, laat ze lekker tv kijken zodat jij rustig je baby in bad kunt bijv, of de fles geven,

Ga met de kinderen naar de speeltuin ook al is dat in de slaap tijd van de baby, slapen kan ze ook in de wandelwagen ! Moet ze in tussentijd eten, neem het mee... In een thermoskan ofzo het is lekker weer, eventueel dekentje er nog over op de arm en je kleintje kan heerlijk drinken

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier gaat een schooldag

6:30 de baby wakker maken en voeden. Dan gaat de baby naar de kamer van de middelste om te spelen (voor heen terug in zijn ledikant) dan
    Maak ik mezelf klaar en ga de oudste wakker maken. Die zoekt zelf zijn kleding uit en kleed zich aan na het wassen. De middelste en de jongste dor ik in de tussentijd. Dan naar beneden ontbijt. De bakjes voor school heeft papa in de nacht al gemaakt. Dat hoef ik alleen maar in zijn tas te doen. 8 uur schoenen en jassen aan. 8:10 op de fiets naar school

Hier hebben we continu dus lekker with the flow en kijken wat werkt. 14:00 op dr fiets de oudste halen. Dan is het lekker spelen en gewoon alles klaar maken voor het avond eten 17:45 uur aan tafel eten 18:30 naar boven in bad en ophef 19:00 slapen.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Respect voor jullie dames! ooit hoopt deze streskip ook 3 kindjes te mogen krijgen.. maar ik geloof dat ik daar nog even naartoe moet groeien!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Het went!;) en eerlijk is eerlijk..ze kijken meer tv nu.
    In de ochtend eten de oudste 2 voor de tv terwijl ik de jongste doe en mezelf.
    maar dat gaat teruggedraaid worden!!!

avondspits in je eentje gaat zo: oudste doet zichzelf, middelste kleed ik om. Terwijljongste meegaat. Dan geef ik de jongste de fles en breng ik eerst haar naar bed. En daarna de oudste twee.
    mijn man heeft weken alleen de zorg gedaan en die nam de jongste mee terwijl hij de oudste naar bed bracht.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Vanochtend ging het zo

Half 8 naar beneden ( oudste twee 7 uur wakker jongste half 8)
    Oudste twee mochten even tv kijken in ons bed terwijl wij lekker bleven liggen

Half 8 dus naar beneden, eten, papa naar voetbal om 8 uur
    Jongste de fles, wil niet , hoop gekrijs, oudste twee willen nog wat eten en drinken, jongste pech dan krijg je nu maar geen eten dus weggelegd

Om 9 uur wou ze eten en toen maar 90 cc gedronken om half 11 fruit geprobeerd maar ook dat gaat er nog niet in, in tussentijd met de kinderen geverfd en umi zoomi gekeken, tijdens tv kijken kijken heeft de jongste even geslapen tot kwart over 11, half 12 mocht ze weer eten maar geen honger, stukje brood geprobeerd... Wil ze ook niet, oke dan niet ik heb geen zin om de strijd aan te gaan, de oudste twee zijn inmiddels lief boven aan het spelen en dit deden ze tot kwart over 12, jongste wou nog steeds eten, Nouja dan eerst maar met de oudste twee eten, kleed midden in de kamer, broodjes gesmeerd drinken nee gezet eitjes gekookt knijpfruit neer gezet knuffeltjes erbij die natuurlijk mee doen met het indoor picknicken, nu drie kwartier later zitten we nog midden in de kamer ;)

Straks gaan ze weer veder boven spelen? Voor hoelang ik heb geen idee haha

Rond 15.00 zal manlief terug zijn en dan gaan we op familie visites
    Om 18.00 uur moet hij werken en de kinderen gaan dan bad of onder de douche, wat betreft de jongste zie ik wel Hoelaat ze wil eten ik ga maar een beetje mee in wat ze wil en terwijl de anderen spelen speel ik met haar hang en vouw de was terwijl zij in de box speelt of leg ik haar op een kleedje op de grond, vanavond na het douchen geef ik Max 21.00 uur de laatste fles maar Ookal is overdag vaak chaotisch en wil ze de fles dus echt totaal niet drinkt ze vaak toch tussen 19.00 en 20.00 uur de hele fles leeg tijdens D drinkt ze 19.00 uur al dan mogen de oudste twee opblijven tot ik klaar ben met de fles en mogen ze dus even tv kijken zodat ik ze alle drie in bed kan leggen

Als om 19.00 uur blijkt dat ze nog geen zin heeft gaan we de oudsten tanden poetsen en verhaaltje lezen even knuffelen in bed en naar beneden voor een nieuwe poging van de fles ;)

11. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar mbt die voedingen,...
    Met drie kinderen incl baby, voel ik me soms net een 24/7 eettent. De hele dag bezig met eten en drinken ;).

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    In het begin was het heel hectisch ;). Vooral hele lage eisen stellen, go with the flow, ruim tijd in plannen en hou voor ogen: het wordt beter/makkelijker als ze ouder worden.

Ik zat tijdens het avondritueel vaak met een clusterende baby en tja, ik werd heel handig in voeden en tegelijkertijd wat anders doen. Kinderen langer in bad laten zitten, zodat baby gevoed kon worden op een krukje in de badkamer. Wipstoeltje op iedere verdieping en daarin baby overal mee naar toe slepen.

Nu is de jongste een jaar, slaapt 1 keer per dag en eet grotendeels mee met ons, ik merk dat dit toch echt stuk makkelijker is ;). Al die slaapjes en voedingen in het (prille) begin ;)... toch wel intensiever. Merk echt dat de jongste nu beter kan wachten, afgeleid kan worden etc. En meer een voorspelbaar ritme heeft.

(alleen dat huishouden... dat wil nog steeds niet zo vlotten :) met 3 kinderen erbij...)

13. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    En allemaal dank voor de reacties...

Ik merk dat jullie ook wat makkelijker zijn... Ik voelde me er al schuldig over....

Momenteel lukt het aardig hoor. In de ochtend geef ik de jongste de fles rond 7 uur. Alles voor ontbijt staat klaar. Middelste haal ik op en kleed ik aan en de oudste roep ik en die kleed zichzelf aan.
    Doe meteen ramen open en maak de bedden op. En zorg dat de pyama klaar ligt. Vaak gooi ik meteen een was in machine en zet ik aan.

Smeer brood en eet zelf ook. Dan knuffelen met de baby en de rest stimuleren door te eten. Dan doet de oudste haar tas inpakken en de middelste doe ik de schoenen en jas aan. De oudste doet dit zelf. Dan hup tv aan en dan doe ik de jongste schone luier en jas aan en in maxicosi en mezelf. Dan tv uit en inde auto

In de avond gaan ze dus niet in bad als ik alleen ben maar gewoon wassen en tandenpoetsen. De jongste neem ik mee en leg ik even in ledikant of heb ik in draagdoek. Dan naar zolder pyama aan en dan verhaal lezen. Soms neem ik de kleine mee op de arm en zet ik bij me of leg ik op een bed

In het weekend staat dus inderdaad de tv meer aan of ga ik met ze weg.

De slaapjes in de middag vind ik wel lastig de jongste slaapt nog slecht zelf in bed dus loop dan veel heen en weer. Of maakt de middelste wakker in de box slapen of op de arm iis vaak te druk.

Het nadeel is dat de jongste vrij snel krijst ipv huilt en ook nog is rechtop moet na een voeding.

Maar jullie laten dus ook de kleine wel alleen en even huilen.
    Voel me soms schuldig dat de jongste zoveel aandacht vraagt. Denk dan maar dat de andere die aandacht ook hebben gehad toen ze klein waren.

Voor meer tips sta ik open

Deel Deze Pagina