hallo meiden ik ben 19 jaar en heb een vriend van 29 we zijn 5 jaar samen en ik heb met hem 2 zoontjes 21 maanden en 8 maanden. nu heb ik een inplanon in mijn arme laten zetten zo een 2 maanden na de geboorten van mijn 2de maar ben meschien tog weer zwanger. nu zit ik hier eigenlijk totaal niet op te wachten en weet me geen raad!! de relatie met mijn vriend loopt op dit moment niet egt op rolletjes en heb het al zo ontzettend druk met mijn anderen 2 kinderen ook financeel gezien komt het niet egt goed uit. ik wil eigenlijk absoluut geen abortus maar zie ook niet hoe het moet met 3 kinderen heb nog geen rijbewijs daar wil ik net aan gaan beginnen ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen als ik de duer uit wil en ik weet ook niet of ik het wel aan kan nog een kleintje er bij begrijp me niet verkeer ik geniet elke dag van mijn 2 kindjes maar ben nu na 2 jaar babye juist blij dat ze wat grooter worden. morgen ga ik op advies van vk naar de huisarts om die aan me buik te laten voelen omdat ik nu zo een 2 weken het idee heb dat ik bewegingen in me buik voel en ik ben zo zenuwachtig. meschien is er iemand die me een peptalk kan geven want die kan ik nu egt gebruiken!!! groetjes mommy of 2
waarom doe je geen test ? dan weet je gelijk of je wel of niet zwanger bent. als je beweging voelt dan zou je al veel langer zwanger moeten zijn ik denk dat het je darmen zijn .
waarom stuurt de verloskundige je naar de huisarts? Kan ze toch zelf veel beter beoordelen en natuurlijk is de allersnelste manier om erachter te komen een zwangerschapstest
Als ik jou was zal ik ook gewoon ff een testje uitvoeren! Dan weet je zeker of je zwanger bent en een oplossing gaan zoeken ..
als je al beweging voelt, ben je vaak de 16 weken al voorbij en dan is de hcg vrijwel verdwenen. je test dan niet meer positief, ook al ben je hartstikke zwanger. dus dit is wel een logische reden. raar dat je door de implanon heen zwanger zou kunnen zijn, wat een gedoe zeg! Sterkte!
hier sluit ik mij bij aan... maar op raad van de vk? kon die niet een echo maken? mocht je dan zwanger zijn, dan kan er misschien gelijk een termijn worden vastgesteld. nou meid sterkte...
hoi meiden ik heb 2 testen gedaan die waaren bijde negatief maar omdat ik tog heel erg het gevoel heb dat beweging is en niet mijn darmen heb de vk gebeld die zij ook dat als ik al beweging voelde ik zo een 4 maanden heen zou zijn en de testen dus idd negatief kunnen zijn ook al ben je wel zwanger. de vk had het ontzettend druk en heeft toen gezegd dat ik even naar de huisarts moet om aan mijn buik te laten voelen en eventueel een echo te laten maken. de vk zij ook over het inplanon dat hij natuurlijk mogelijk niet goed geplaatst kan zijn en geen enkel anticonceptie methode is 100% betrouwbaar heel erg badankt voor de reactie,s
Dit klopt NIET! Je hebt de hele zwangerschap door HCG en zelfs als je 38 weken zwanger bent, test je nog positief! Het klopt dat de hoogte van de HCG op den duur gaat afnemen, maar verdwijnen doet het niet. Zie deze HCG-waardentabel maar eens: Alles over hCG
Een kennis van mij heeft tijdens haar zwangerschap 3 testen gedaan, alle 3 negatief, terwijl ze (bleek later) op dat moment toch echt al 21 weken zwanger te zijn.... Dus of haar testen klopten niet, of het kindje wilde er toch echt heel graag zijn (ze wilde in 1e instantie een abortus) En nu is het een ontzettend lief mannetje van alweer 5 jaar
Dat kan. Maar zal eerder uitzondering dan regel zijn. Maar dat heeft niks met het verdwijnen van HCG te maken. Want dat heb je de hele zwangerschap in je lichaam! Waarschijnlijk maakte ze gewoon niet zoveel HCG-hormoon aan. Als je op bovengenoemde verschillende linken klikt, dan zie je de HCG-waarden bij een zwangerschap. Als je goed kijkt, zie je dat je tot en met het einde van de zwangerschap HCG in je lichaam hebt. "In de eerste drie maanden van de zwangerschap word er meer HCG aangemaakt dan nodig is voor de groei en ontwikkeling van het kind. Dit heeft als reden dat het teveel aan HCG weer word uitgescheiden via de urine. Na de derde maand word het merendeel van het HCG door de zwangerschap opgeslokt, en komt er nog maar weinig via de urine naar buiten. Ook word de aanmaak van HCG wat minder. De piek van de hoeveelheid HCG ligt rond de 9-11 weken, daarna neemt deze weer langzaam af. Gedurende de hele zwangerschap blijf je wel HCG in je bloed en urine houden, dus deze kan altijd met een test worden gemeten." Misschien is dit de reden waarom sommige vrouwen niet of minder positief testen na 16 weken? Je blijft HCG houden, maar er komt minder met urine naar buiten.
nee implanon is niet 100% veilig, ik kan het weten want ik ben er zwanger mee geraakt en het kindje verloren met 15w. heb je al een afspraak met de ha gemaakt? Ik weet neit of je bijv dun bent? Maar dan kunnen darmbewegingen ook heel goed voelbaar zijn en lijken op het bewegen van een kindje.
Oh, dat wist ik niet... Dan is het toch echt een heel strijdlustig kindje geweest wat heel graag geboren wilde worden!
Waarom zouden het je darmen niet kunnen zijn? Ik voel ook vaak bewegingen net of er een kind in mijn buik zit En ben toch echt niet zwanger. Hoop dat je snel terecht kunt voor een echo, dan weet je het zeker.
nou, dat is wat ik bedoelde te zeggen, je maakt geen nieuwe HCG aan en je plast het niet meer uit. Dus met 38 weken test je niet meer positief, met 17 weken ook niet meer.
hoi het kunnen wel mijn darmen zijn heb ook niet gezegd dat dat het niet kon zijn maar dat heb ik vaker gevoeld en dit is tog wel anders en het neemt ook langzaam toe. en vanmorgen heb ik even wat aan mijn buik liggen voelen en naar mij idee voel ik tog egt een rand net onder mijn navel. (weet wel aardig hoe dat voelt na 2 kindjes) maar mijn huisarts belt me terug vandaag dus nog af wachten.
Ik kwam vorige week met de kast opruimen nog een test tegen en die was zeker te weten positief hoor Je test normaal gesproken heel de zwangerschap positief
Je zegt dat je verloskundige geen tijd heeft maar volgens mij heb je de verloskundige hier op het forum alleen om raad gevraagd. Je zegt namelijk bijna precies hetzelfde als wat de verloskundige in een ander topic heeft neergezet. De meeste huisartsen maken waarschijnlijk geen echo. Die laat je eerst bloed afnemen om te kijken of je zwanger bent. Hoop in ieders geval dat je snel zekerheid hebt.
ja klopt heb eerst de vk hier om raad gevraagt en mijn vk zij bijna precies het zelfde!! mijn vk zij dat ik naar de huisarts moest omdat ze in de eerste plaats al eigenlijk aleen mensen begleiden die met zekerheid zwanger zijn en normaal had ze wel een oogje dicht willen knijpen maar omdat het nu heel erg druk is moest ik tog maar naar mijn huisarts gaan !! de huisarts maakt idd geen echo,s zelf maar mijn eigen vk zij dat de huisarts moest voelen aan mijn buik en als zij idd een zwangerschap ondekt dan kan zij mij doorstuuren voor een echo.