wanneer sprongetjes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rensje, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    even een vraagje, weten jullie ongeveer met welke weken kleintjes sprongetjes hebben??
    Mijn kleine man is 12 weken en ik denk dat hij een sprongetje heeft, kan het alleen nergens terug halen.
    Hij slaapt al 5 weken door en vannacht in 1 keer niet meer, werd om 3.00 wakker en om 5.00 uur. Normaal laatste fles om 23.00 en dan weer om 7.00. Ook is hij erg hangerig in wil het liefste de hele dag op mijn schoot zitten. Ook drinkt hij erg veel maar laat wel telkens 30 cc in de fles zitten. Ik krijg er geen grote hoeveelheden in.
    Hij drinkt normaal 5 x 165cc op een dag, en nu wel 7 x maar laat dan behoorllijk veel over in de fles. Hij wil gewoon vaker drinken.
    Zou dit een sprongetjes zijn??? weet niet of ze dat met 12 weken ongeveer krijgen...???
    misschien toch maar het boek oei ik groei gaan halen, of voor de kerst vragen (hihi)
    groetjes rensje

2. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Yep! Heb het boek er even bij gepakt. 12 weken is inderdaad een sprongetje. Deze duurt gelukkig over het algemeen niet zo lang...
    Succes ermee!!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het zou idd een sprongetje kunnen zijn! De eerste is rond 8 weken, de tweede rond 12 (!), derde rond 19-20 (kan al rond 14/15 weken beginnen) en de vierde rond 26 weken.. verder weet ik t even niet uit mn hoofd ;)

Hier net de 20 weken sprong achter de rug, begon met 14 weken en is nu net een weekje over (ze is nu 19 weken), ze was er dus erg vlot mee en sprong was ook heel moeilijk, duurde 4 weken!

De eerste 2 duurde hier maar een paar dagen. Hopelijk bij jou ook :)
    Yentle komt hier overigens ook weer voor nachtvoedingen als ze middenin een sprong zit, dus het lijkt er wel op dat jouw kleintje er last van heeft.

4. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    zijn er ook kindjes die geen sprongetjes maken?? weet niet of regeldagen daar ook onder vallen maar mijn zoontje is iets ouders dan 3 maanden en heeft nog geen regeldag gehad en ook geen bijzonder gedrag vertoont dat ik een sprongetje kan ontdekken.

5. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @rensje

Ik zou het geschreven kunnen hebben ook mijn zoontje is hangerig, lijkt constant hongerig en wil het liefst de hele dag op schoot. Slapen gaat ook minder. Ik dacht dat het door zijn prikken kwam (heeft hij 3 dagen geleden gehad), maar het zou dus net zo goed en sprongetje kunnen zijn. Zijn er nog andere kenmerken?
    Ik hoop dat ze er snel doorheen gaan.

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @mixedbeeb, bij ons hetzelfde dus denk echt een sprongetje dan haha, want onze kleintjes schelen niet veel.
    Verder vannacht wel doorgeslapen, maar het in slaap komen heeft hij weer wat moeite mee. En het is net een hongerige beer haha... volgens mij gaat het wel weer ietsjes beter. Wel grappig want hij houdt zijn knuffelkonijn nu in 1 x heel goed vast en laat hem niet los in bed. Dat deed hij vorige week nog niet, dus daar zie ik wel verschil in. En ook hoe hij naar zijn handen staart, echt zoiets van "wow zijn die van mij'. Eerst begreep ik nooit als ouders over hun kindjes praten van ohhh die van ons kan al dit en dat. Vond dat altijd gezeur, en als mijn mannetje nu weer iets meer kan ben ik ook onwijs trots....haha ach alle cliches zijn waar, vooral als het om je eigen kind gaat.
    groetjes rensje

7. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Hahahhaha rensje,ík heren het helemaal.....zo trots als een pauw zelfs op de enorme poepluiers :p
    Tja ik denk ook een sprongetje hier, misschien wel in combinaie met de prikjes. Hij heeft zijn handjes ook ontdekt tenminste hij sabbelt er ineens op, dat deed hij eerst nog niet en zoekt zijn handjes ook echt met zijn mond al kijkt hij er nog niet naar.
    Nou ik hoop dat de 'regeldagen' er alweer op zitten voor jullie

Groetjes mixedbeeb

Deel Deze Pagina