bang zijn om een miskraam te krijgen

Discussion in 'Zwangerschap' started by gimena, Apr 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gimena

gimena Niet meer actief

ik dit moment ben ik ziek!
    door het hoesten krijg ik enorme buikpijn en een harde buik!
    en ben oo zo bang dat ik me wondertje krijgt raak.
    is dit normaal??
    want heb al 1 miskraam achter de rug!!??

2. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Als je al een miskraam hebt gehad is het heel normaal dat je je zorgen maakt om een nieuwe zwangerschap! Als je teveel twijfelt moet je gewoon even de vk bellen of hier een berichtje aan de vk sturen!

Succes meid!

ik duim voor je, dat alles goed is met jullie wondertje!

3. gimena

gimena Niet meer actief

jah ga ik dinsdag bellen...en van vertel ik gelijk hoe ik me voel enz!!
    thnx voor de antwoordt.
    ma omdat ik nu ziek ben maak ik me eernstige zorge om de baby

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jee meid
    heel herkenbaar die angst
    ik ben nu ook steeds bang
    heb veel last van buikkrampen en steken...
    steeds kijken of er geen bloed komt enzo
    gek word ik ervan
    maar meid probeer moed te houden
    hopelijk blijft het allemaal goed gaan [-o<

5. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat kan ik me heel goed voorstellen, ook al ben ik zelf nog niet zwanger geraakt na de miskraam. Misschien kan je hier ook al een bericht plaatsen voor de vk, dan heb je misschien eerder antwoord. Ik kan me voorstellen dat dinsdag nog zo ver weg lijkt.

Succes!

6. gimena

gimena Niet meer actief

zo herkenbaar...elke keer kijken na het plassen of er geen bloed bij zit!
    ze zeggen geen bloed hoef je ook geen zorge te maken ma dat is o zo moeilijk :oops:

7. Roos1987

Roos1987 Actief lid

Dec 5, 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    ik ben zo te lezen dus niet de enige..
    ik dacht dat ik me aanstelde...
    sinds woensdag weet ik dat ik zwanger ben, tot vandaag voelde ik alleen maar lichte steekjes, maar sinds vanmorgen heb ik een soort krampjes.. soort ongi gevoel, maar dan ietsje anders..
    ik ga nu ook steeds naar de wc om te kijken..
    verder ook last van me onderrug.

we moeten er eigenlijk niet bij stil staan dat je een miskraam kan krijgen, maarja, is wel makkelijk praten.. voor al als je er al één gehad hebt, dan kan ik heel goed begrijpen dat je bij elke kramp toch even bang wordt..

Zijn jullie ook allemaal in december uitgerekend?
    ik op 15 december.

liefss

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik had het ook heel erg hoor, nog steeds eigenlijk wel...
    Ik heb hiervoor 3 mk's gehad en de eerste weken tot aan de eerste echo waren echt zwaar!
    Continu als ik iets voelde (of juist niet) schoot ik in paniek.
    Toen ik eenmaal de bevestiging kreeg (echo) dat het hartje klopte viel er zó'n last van mn schouders! Maar echt genieten doe ik pas vanaf de 20-weken echo eigenlijk..
    En nu heb ik nog steeds hele erge angsten hoor, bang dat ik haar kwijt raak omdat ze veel te vroeg geboren zou worden oid. Heb er nu ook nachtmerries van sinds 2 weken... (dan droom ik dus dat ze nu ineens geboren wordt of dat ze in mn buik al overleden is)

Gelukkig is dit bij mij allemaal niet continu geweest en dus in korte periodes. De angsten die ik nu heb zullen ook binnenkort weg zijn en dan kan ik weer verder gaan met genieten :) (wat ik ondertussen ook al volop doe hoor!)

Ik hoop dat bij jou de angst snel weg is en je lekker kan genieten van dit mooie wondertje!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Had het in het begin ook. Heb geen eerdere mk gehad maar door die menstruatie-achtige krampen was ik er wel héél bang voor. Nu ben ik bijna 11 weken en heb het nog steeds. Ben hiervoor met 6.6 wkn naar de gyn geweest maar hij heeft mij gezegt dat het echt groeipijnen zijn. Je baarmoeder is toch op aan het rekken en plaats aan het maken en dat kan je heel goed voelen. Het is geen pretje maar we moeten er toch doorheen. Ik ben er nu al een stuk geruster op i.i.g.

Liefs!

10. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

Dec 21, 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    De miskraam komt vrijwel altijd doordat de embryo genetisch gezien niet goed is. Tijdens de eerste 12 weken worden alle vitale organen ontwikkeld en als daar een fout inzit dan vind er een miskraam plaats. Er zijn vrouwen met uitdrogingsverschijnselen opgenomen in het zieken aan het begin van de zwangerschap, maar de baby mankeert meestal niets.

Persoonlijk denk ik dat een baby veel kan hebben, als het gezond is.

11. gimena

gimena Niet meer actief

8 dec ben ik uitgerekend

12. gimena

gimena Niet meer actief

ik vraag niet hoe een miskraam kan komen!!!

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zelf was ik hondsberoerd en doodziek de eerste week toen ik wist dat ik zwanger was. Ik had hele hoge koorts en echt zwaar de griep te pakken. Gelukkig bleek het met de kleine helemaal goed te zijn.

Toevallig heb ik op dit moment weer dat ik heel zwaar verkouden ben. Als ik hoest (en dat komt ooit van heel diep) voel ik het echt in mijn buik. Gelukkig vertelde de verloskundige vandaag dat dat helemaal geen kwaad kan voor de kleine. Ik hoop dat dat bericht ook jou een beetje gerust stelt.

Groetjes,
    Josien

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je maakt je toch ongerust en ze probeert je gerust te stellen door uit te leggen dat je door hoesten e.d. je baby niet kwijt kan raken. ik vind het een prima antwoord... :(

15. gimena

gimena Niet meer actief

dank je wel :D
    heb een vroegere echo aangevraagt!
    ben benieuwt! [-o<

16. gimena

gimena Niet meer actief

zeg ik daar verders iets over dan?? :) :D

17. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai Gimena.

Dit is mn eerste zwangerschap, maar ik ben ook heel bang voor een mk. Ik ben nu verkouden en loop de hele tijd te niezen en dat doet dan zeer in mn buik. Ben elke keer bang dat ik t los nies! Heel vervelend.

Ik weet niet hoe je moet omgaan met deze angst, maar wilde even laten weten dat ik je angst herken.

Hoop dat je snel minder bang bent, liefs Lotte

18. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    is dat zo? Dat je je geen zorgen hoeft te maken als je geen bloed ziet? Kan het niet bijvoorbeeld ineens komen? Dat je dus ineens een mk krijgt? Is wel fijn om te weten dan, dan maak ik me al minder druk :)

19. gimena

gimena Niet meer actief

[/quote]
    zo herkenbaar...elke keer kijken na het plassen of er geen bloed bij zit!
    ze zeggen geen bloed hoef je ook geen zorge te maken ma dat is o zo moeilijk :oops:[/quote]

is dat zo? Dat je je geen zorgen hoeft te maken als je geen bloed ziet? Kan het niet bijvoorbeeld ineens komen? Dat je dus ineens een mk krijgt? Is wel fijn om te weten dan, dan maak ik me al minder druk :)[/quote]als je helder bloed ziet is dat natuurlijk niet goed!!
    ma uit reactie kijk ik toch in de wc!
    jah kan idd in eens een mk krijgen!
    ik heb dat gehad toen ik 5 weken was!tewijl ik niet eens door had dat ik zwanger was!
    had hele heftige buikpijn..draaierig en zweet op me voor hoofd 2 uur daarna bloed stolstels en de kleintje gevonden!
    en een potje gedaan en na huisarste post gegaan en die hebben het onderzocht!
    en het wijste uit op een miskraam!
    nu ben ik gelukkig 6 weken zwanger ma de zorge zijn erger aan het worden!
    heb de vk gemailt met me vragen!
    wacht morge netjes af.
    veel liefs gimena

20. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik sluit me aan bij Hibatullah.
    Als het goed zit, zit het goed en dan heeft hoesten o.i.d. geen enkele invloed op het welzijn van je baby.
    Probeer erop te vertrouwen dat 9 van de 10 zwangerschappen goed verlopen.
    Een miskraam is gewoonweg niet te voorkomen (bij een normaal leefpatroon natuurlijk).

Share This Page