Domme vragen topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krissa, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    tuurlijk wel.... ontzwangeren duur toch 9 maanden of sommige zeggen een jaar toch?
    (tijd gaat hard he.... zie ik wel met mensen die bevallen zijn en hoe "oud" hun kindje nu is.... nu loop ik zelf op t eind.... sorry begin sentimenteel te worden)
     
  2. Niet meer actief

    Dan heb je dat virus waarschijnlijk al een keer gehad en heeft je lichaam er al antistoffen tegen gemaakt.
     
  3. iniminie

    iniminie Bekend lid

    11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb ook een zeer domme vraag
    een zwangerschap duurt 40 weken
    als je op 20 weken zit,ben je op de helft,dan ben je dus 5maanden zwanger,maar als je er nog ene helft bij doet,20weken dan zit je op 10 maanden zwangerschap,terwijl je er maar 9maanden bent

    hoe zit dat nu met rekenen? :oops:
     
  4. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Jij rekent dat een maand 4 weken heeft, 28 dagen dus, maar zo hou je elke maand dagen over en klopt het dus niet dat 20 weken 5 maanden is ;)
     
  5. iniminie

    iniminie Bekend lid

    11 okt 2008
    974
    0
    0
    ja maar niet elke maand heeft tochmaar 28 dagen,toch enkel februari?
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    weet niet of ie deze link pakt hoor... maar hier staat het uitgelegd...
    http://books.google.cl/books?id=Jnm5Phu ... #PPA355,M1

    erg toepasselijk voor dit topic.. :)
     
  7. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik dus :)

    Elke maand heeft (uitgezonderd Februari) 30/31 dagen.
    Jij telt in weken met je berekening dat 1 maand 4 weken heeft, wat dus op 28 dagen neerkomt.
    Maar dan hou je voor elke maand dus 2 of 3 dagen over.

    Na 5 maanden zijn dat dus 10 tot 15 dagen die je over houdt..

    En zo kom je neer op dat 20 weken ongeveer 4,5 maand is en dat keer 2 is 9 maanden.

    Snap je het? :D
     
  8. iniminie

    iniminie Bekend lid

    11 okt 2008
    974
    0
    0
    jaaaaaaaaaaa nu snap ik het :D
    ik dacht weer te ingewikkelt,terwijl het heel simpel is ;)
    thanks voor de uitleg
     
  9. Vlekje

    Vlekje Fanatiek lid

    12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Zou goed kunnen, iemand moet schuld hebben :p ...wat heb je met mn vent uitgevreten :evil:
    Hahahaha ;)
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn moeder legt het als volgt uit: je bent inderdaad 10 maanmaanden zwanger (maanmaand is 28 dagen) en dan kom je dus uit op die 40 weken. 5 maanden = 22 weken, deze week ben ik 26 weken en ook 6 maanden zwanger (26 plus 3)
     
  11. debsje1977

    debsje1977 Niet meer actief

    oke: ik heb ook nog een domme vraag :oops:

    elke keer als ik van een harde knal schrik krijg ik een schop (je) in mijn buik en begint de kleine uk te bewegen...dus denk dat het ook schikt dan...maaarr...zou het nu zo zijn dat ik die kleine al angst voor vuurwerk meegeef en ik volgend jaar met de gebakke peren zit....dat ik dus een overstuur en huilend kindje heb met oud en nieuw...
     
  12. Bbelly

    Bbelly Actief lid

    9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Ik denk niet dat de beeb het op die manier onthoudt, als die over een heel jaar(!) vuurwerk ziet en hoort, legt ie vast geen link met nu!
    En citrosan en hot Coldrex bevat veel vitamine c en aspirine, daarom mag het niet tijdens de zwangerschap. Aspirine verdunt het bloed.
    Ik vind het eigenlijk hele leuke vragen en helemaal niet dom :)

    Vergeetachtigheid: helpen mensen me wel aan herinneren :) Echt een kwaal van mij! En dan krijg ik het hele verhaal van de omega3 en omega 6 vetzuren, die verminderen tijdens de zwangerschp.. en aanvullen kan door het eten van vetten vis als zalm en haring, enz... en avocado's (maar niet vaker dan 2 keer per week). Oprah Winfrey schijnt vlgs mn moeder net een show gegeven waarin ook het een en ander werd uitgelegd.

    Vraag van mij: Ik heb enorm veel zin om de kerstboom en kerstkaartjes eruit te gooien, ik vind het maar rommel, andere jaren vond ik het gezellig! Zou dat nesteldrang zijn?
     
  13. MisssZ

    MisssZ Bekend lid

    20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    whahaha over de vergeetachtigheid... Tja dat krijg je er grait bij en nee dat is na 9 maanden ontzwangeren echt niet over.... Bij mij is het gebleven, en nu ben ik weer zwanger en is het 2 keer zo erg als bij de eerste! Hopenlijk komt het ooit wel weer goed, nu heb ik een goed excuus maar straks niet meer hahaha

    Ja dat kan, nesteldrang is idd dat je alles op orde hebt voordat je kindje er is.

    Stomme/domme vragen heb ik zelf niet echt, ben zwanger van de 2e dus heel veel zit nog vers in mijn (soort van) geheugen ;) .
    Wel dat ik domme vragen in mijn omgeving heb, kan er zo nu 123 niet op komen maar van die vragen/opmerkingen waarvan je er niets aan kunt doen dat je ze gewoon vierkant uitlacht ;)
     
  14. Suuz750

    Suuz750 Actief lid

    4 dec 2008
    419
    0
    0
    Geen idee of het nesteldrang is, maar hier kwam de boom er niet eens in!
     
  15. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Citrosan en Hot Coldrex bevatten geen apirine hoor, maar paracetamol en dat mag juist wél in de zwangerschap. Daardoor ontstaat de verwarring ook, maar ik denk dat 't de combi met de vitamine C is waardoor 't afgeraden wordt in de zwangerschap (maar dat weet ik niet zeker).
     
  16. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

    Leuke en interessante vragen. Zeer zeker bedankt voor de info, ik zal vanavond dan ook lekker genieten van een toastje met gerookte zalm van de visboer.

    Gelukkig gaat het met de kou zonder de citrosan al beter, maar een ander zal er zeker wat aan hebben, bedankt voor het navragen en nakijken.

    @de achtbaan, het heeft zover ik begrepen heb te maken met de bewegingen in combinatie met verhoogde adrenaline.
    Of het echt kwaad kan voor het kindje weet ik niet. zelf ben ik niet zo een achtbaanfan.

    @de vergeetachtigheid, het zal voor een deel met de hormonen te maken, maar volgens mij ook met een deel van de situatie en de vele veranderingen waar je je op voorbereid. Hoe kan het anders dat mannen ook zwangerschapsdementie kunnen hebben als hun vrouw zwanger is?

    Nou dames, tot de volgende keer en ik blijf de vragen zeker volgen.

    Prettige jaarwisseling en tot volgend jaar.

    Krissa
     
  17. Lauraa87

    Lauraa87 Actief lid

    22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Hey,

    Wat een leuk topic!:D
    En ook ik heb een "domme vraag" (voor zover er domme vragen bestaan ;) )

    Ik heb veel overgewicht, dus sowieso een dikke buik van mezelf.
    Ik weet dat baby's het verschil tussen donker en licht dan kunnen merken, maar aangezien ik nog al een flinke spek-laag heb zal mijn baby het verschil dan kunnen merken?
    En als het niet zo is, zou hij/zij straks dan niet juist van donker houden?
     
  18. Bbelly

    Bbelly Actief lid

    9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Laura, grappig om over na te denken.. Mischien dat licht wel een grotere verrassing is voor je kleine :D
     
  19. Lauraa87

    Lauraa87 Actief lid

    22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Haha interresante vraag he! :)
    Zal 't volgende week ook eens aan mijn gyn. vragen, ben benieuwd.

    En over dat vuurwerk met die knallen.
    Vanaf vorige week kon mijn baby dan dingen horen, las ik in zo'n automatisch mailtje.
    Ik ben nooit bang voor vuurwerk of überhaupt schrikkerig, maar nu de afgelopen 2 weken wel.
    Ook vreemd he? :)

    Heb straks 3 pagina's vol om aan mijn gyn. te vragen hihi :)
     
  20. debke83

    debke83 Fanatiek lid

    24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik heb er ook ene...weet niet of ie echt dom is haha
    Maar vanaf wanneer kun je harde buiken krijgen en hoe voelt dat?

    Liefs Deb
     

Deel Deze Pagina