Domperidon

Discussion in 'Borstvoeding' started by Spoiled, Sep 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

ZL krijgt bv en ik kolf ft voor hem, aangezien drinken uit de borst niet gaat. Ik heb de afgelopen maanden meerdere malen productiedipjes gehad en het koste me dan ook de nodige moeite om het weer op peil te krijgen.

Nu slik ik sinds een aantal weken Domperidon en het is net een wondermiddel:). Heerlijk om niet om de haverklap weer extra te moeten kolven, omdat het anders niet meer gaat. Ik kan nu zelfs weer beginnen met het maken van een vriezer voorraad.

Nu las ik op borstvoeding.com dat je het voor langere tijd in mag nemen, zonder dat hier risico's aan verbonden zijn.

Zijn er hier meer mama's die het voor langere tijd gebruiken? Merken jullie er iets van (negatieve ervaringen?).

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi :)

Ik heb bij mn oudste dochter ook ft gekolfd ivm dat ze niet aan de borst wilde. Ook ik had erg problemen om mijn productie op peil te krijgen/houden dus ben op aanraden van de LK ook domperidon gaan gebruiken. Ik merkte er idd erg verschil mee (positief!) en heb er verder geen negatieve bijwerkingen oid van gehad.
    Ik heb het ongeveer 2 maanden gebruikt (ik ben na 3 maanden gestopt met de bv wegens div. problemen) en slikte het 4x per dag, 2 tabletjes. (Klinkt misschien veel, maar dit was op aanraden van de LK)

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hoi Kristel,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat je geen negatieve bijwerkingen hebt gehad. Ik slik nu 3 (soms 2 als ik het vergeet) tabletjes per dag. Wil sowieso proberen om 1 jaar bv te halen en dan zien we wel verder.

Ik ga dan maar door met slikken en zie wel hoe het verloopt.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb het een aantal maanden geslikt en nooit iets gemerkt van bijwerkingen ofzo. Fijn middel is het he? Echt een opluchting als je productie weer helemaal terug is. Ik slikte 2 tabletjes per dag.

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Is dit vrij verkrijgbaar, of moet het op recept?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Ik heb het een dikke 4 maanden gebruikt en geen bijwerkingen gemerkt. Het nadeel vond ik wel dat het heel lastig is weer af te bouwen, als je dat te snel doet stort je hele productie in.

Het is "vrij" verkrijgbaar bij de apotheek, je hoeft er niet voor naar de huisarts, maar ze kunnen er nog wel eens moeilijk over doen bij de apotheek.

7. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

@Eylem: Jaaa! Als ik dit eerder had geweten, dan had het me zoveel ellende qua dipjes bespaard.

@Mrs Hair: Ja, al verschilt het wel per apotheek hoe 'moeilijk' ze doen. Bij de ene Mediq apotheek moest m'n man zich door allerlei bochten wringen om het te krijgen, ze willen het niet meegeven als je bv geeft. Bij een ander Mediq apotheek kreeg ik het zo mee.

@Suus: Ja, had twee dagen zonder gezeten omdat het op was, en ik merkte idd gelijk dat mn productie af nam.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb 3 doses genomen en kreeg er vreselijke darmkrampen van!

En honger, niet normaal.

Nee, ben er gelijk weer mee gestopt.

9. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Oh wat gek. Heb geen last van darmkrampen. En de honger, hmm misschien wel. Nooit een link gelegd tussen de pilletjes en de honger.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is wat het doet he? Het ledigt de maag sneller, dus.... eerder honger.

Moet je helemaal geen fenegriekzaad nemen, daar krijg je helemaal honger van! Zorgt voor betere productie omdat je aankomt --> meer vetten.

11. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Fenegriek nam ik een aantal jaar terug in, in de vorm van capsules. Wilde in gewicht aankomen en jaaaa daardoor had ik continu honger!

12. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het ook eventjes gebruikt. bij de 4 maanden dip heeft het enorm geholpen. Misschien iets te goed. Had al 4 dagen continue gekolfd voor extra productie (op een hele dag kolfde ik max. 60cc). Bij iedere voeding kwam er zooo weinig uit. Ik had echt nog maar een aantal druppeltjes melk. Toen ging ik domperidon gebruiken, kreeg ik een verstopte melkklier--> borstontsteking --> borstabces. Conclusie: borstoperatie.

Maar al met al.. ik geef nog steeds bv. En zeker mede door Domperidon HET wondermiddel.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het heeft mij prima over een hobbel heengeholpen, hoefde maar een week te slikken en daarna nog 4 jaar gevoed.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    ik heb gisteren mijn lk gebeld omdat ik ook zat te twijfelen om domperidon te gebruiken maar zij raadde het af.
    Ik begin er dus maar niet aan. Nu heb ik wel genoeg melk alleen met kolven niet, ondanks syntocinon. Dus dan maar wat meer aanleggen/extra kolven als ik een kolfdip heb.

Share This Page