Dong quai ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sha29, Nov 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sha29

Sha29 Actief lid

hoi iedereen,

:oops: nog 2 vragen
    ik heb eergister DONG QUAI gekocht , dat zijn pillen voor een onregelmatige menstruatie...

wie heeft er ervaring mee?

p.s is monnikspeper ook geschikt op je menstruatie goed te krijgen..

2. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    sorry ik heb hier geen ervaring mee....

3. Sha29

Sha29 Actief lid

Hmm is dit een onbekend middel?
    :( jammer had graag geweten wat de ervaringen zijn geweest , zowel nadelen als voordelen...
    :rolleyes:

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord nee

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik heb er ook nooit van gehoord. Waar heb je het gekocht?

6. Sha29

Sha29 Actief lid

Bij de Tuinen .....
    Ik had eerst geinformeerd en toen kon ik dit beter gebruiken dan teunisbloemolie , omdat ik zwanger wil worden..
    ze heeft me goede advies erover gegeven..

maar jammer , weet iemand ook iets over monnikspeper?
    groetjes sha

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik ken het product zelf niet, maar monnikspeper is zeker goed om je cyclus op gang te krijgen.
    Monnikspeper stimuleert namelijk de aanmaak van LH en zorgt ervoor dat je eisprong gestimuleerd wordt.
    Als je een goeie eisprong hebt zal je menstruatie dus ook vanzelf op gang komen :)

8. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik ken het middel ook niet?
    Heb je last van het ontpillen?
    Ik heb daar namelijk wel last van. Ik zit op dag 57 en nog steeds niks.

Ik ben nu de etos zwanger worden pillen aan het slikken. Die schijnen het ook weer goed op gang moeten brengen.

9. Sha29

Sha29 Actief lid

Ik weet niet of ik nog steeds aan het ontpillen zijn , de laaste pil was in juni ergens of juli weet niet meer precies...

aug gewoon een normale menstruatie gehad..en daaarna niet meer :(
    pffff lastig is dat hoor , ben je al naar de HA geweest?

etos zwanger worden ja ik las het...
    ik ga ff kijken want monnikspeper schijnt ook goed te zijn,
    en merk je al wat van die pillen?

10. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Nee ik ben nog niet naar de ha geweest.
    Ik ben bang dat ze me niet sirrieus nemen omdat ze zeggen dat het een tijd kan duren.
    Maar ja je bent er toch mee bezig.

Ik merk nog weinig van de pillen. maar probeer het toch nog even want ben er natuurlijk net pas mee begonnen.

11. Sha29

Sha29 Actief lid

Hmm , ik ben gewoon naar de HA gegaan en mn verhaal uitgelegd , ik heb een vaginale echo gehad, en ik ben niet zwanger..maar het is zo een opluchting heel raar want je denkt en wilt zo graag zwanger zijn , maar op dat moment denkje tenminste weet ik waar ik aan toe ben , en moet je zeggen voel me een stuk beter..

als ik jou was gewoon naar de dokter gaan..en om een vaginale echo vragen (doet echt geen pijn) ze gaan gelijk naar je eierstokken kijken en naar je baarmoeder..

het is veel gerustellender als je weet waar je aan toe bent ,anders ga je alleen maar gissen..

groetjes sha

12. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Het middel Don Quai (als ik het goed schrijf) ken ik niet.

Monnikspeper ken ik wel (ook wel vitex agnus castus) wordt wel gebruikt voor een regelmatige cyclus of het voorkomen van pms. Je moet het echter niet gebruiken als je zwanger bent. Monnikspeper zit ook in de Etospillen en dan in een veilige dosis. Dat zou je dus ook kunnen uitproberen. Er zijn best veel meiden waarbij het een gunstige uitwerking heeft, en enkele met een negatieve ervaring. Maar als je cyclus lang is en van slag kun je het ieg proberen...

13. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

vaginale echo=inwendige echo

Ze kunnen niet alles zien met een inwendige echo,daarvoor moet je HSG en Hysterscopie voor krijgen ;)

14. puzzcat24

Hoelang ben je er nu mee bezig dan?
    En als je echt wilt weten of je niet aan het ontpillen bent zou ik overgaan op ovulatie testen
    Je kan pas naar de dokter gaan als je ongeveer een jaar bezig bent of er wat mis is met je cyclus

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    http://www.vitamins.nl/dong.quai.htm

even gegoogled:

Dong Quai
    Dong Quai i.c. Chinese engelwortel is een Chinees kruid; een 'typisch vrouwenkruid' dat al eeuwenlang wordt gebruikt voor tal van vrouwenkwalen. Dong Quai stimuleert de doorbloeding van alle vrouwelijke organen. Het verlicht de symptomen van PMS en overgangsklachten. Dong Quai stimuleert de bloedsomloop in alle vrouwelijke organen en heeft een hormoonregulerende werking. Het heeft krampopheffende en pijnstillende eigenschappen, gaat opvliegers tegen en kan verlichting geven bij depressieve gevoelens.

Het klonk mij al bekend in de oren, want ik ken het wel als een heel vies chinees kruidendrankje.

What is Dong Quai?
    Other Names: Angelica sinensis, Chinese angelica, dang gui, tang kuei

Dong quai is a herb in the celery family native to China, Japan, and Korea. The root is medicinally active.

Dong quai comes in tablet, liquid extract, and raw root forms. In Chinese medicine, dong quai is often boiled or soaked in wine. The root is removed and the liquid is taken orally.

Why People Use Dong Quai
    In Chinese medicine, different parts of the dong quai root are believed to have different actions - the head of the root has anticoagulant activity, the main part of the root is a tonic, and the end of the root eliminates blood stagnation. it is considered the "female ginseng" because of its balancing effect on the female hormonal system. However, studies have not found dong quai to have hormone-like effects.

Menopause

Weakness after childbirth

Women's tonic

Chronic nasal or sinus congestion

PMS, painful menstruation

Irregular menstrual bleeding

Fibroid tumors

High blood pressure

Blood tonic

Fibrocystic breast disease

Rheumatic diseases, such as rheumatoid arthritis

Anemia

Allergies

Constipation

Shingles

Hepatitis

Headache

Constipation

Possible Side Effects and Safety Concerns
    Dong quai should not be used by people with bleeding disorders, excessive menstrual bleeding, diarrhea, abdominal bloating, or during infections such as colds and flu. Call your health practitioner if you experience bleeding, unusual bruising, diarrhea, or fever.

Dong quai may contain estrogen-like compounds and should not be taken by pregnant or nursing women, children, or people with breast cancer.

People taking blood thinners (anticoagulants) such as warfarin should not use Dong quai.

Dong quai should not be used during pregnancy, especially during the first trimester. It should also not be used during breast-feeding.

Dong quai can cause photosensitivity, so people should limit sun exposure and wear sunblock.

Als je een beetje op internet gaat zoeken, kom je meer sites tegen.

16. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik ben in sept gestopt met de pil.
    En sinds die tijd niet meer ongesteld geweest.
    Ik heb 3 testen gedaan en alle3 negatief.

Zit nu op dag 57 dus neem aan dat dat met het ontpillen temaken heeft

17. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Maar ik weet het al 100 procent zeker dat ik niet zwanger ben

18. puzzcat24

Ohh dan heb ik niks gezegt...
    Dag 57...Pfftt

19. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Zeg dat wel :(
    Het is gewoon heel vervelend.
    Want op deze manier kan je nog niet eens proberen zwanger te worden, en je weet dat het ontpillen is maar je bent toch ook een beetje bang dat het wat anders is.

20. Sha29

Sha29 Actief lid

Hoiii ,

Ik heb toen een inwendige echo gehad , en die vrouw die dat deed die ging gelijk kijken of mijn eileiders ok waren.....

maar wat jij zegt dat heb ik niet gehad zo een echo...
    dat wist ik niet :D

Share This Page