Doorbraak bloedingen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Loesbakker1992, Nov 8, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Vraagje.
    Ik heb vaak tussentijds doorbraakbloedingen, en altijd rond de ovulatie. Je zou zeggen ovulatiebloedingen, maar het is te lang voor een ovulatiebloeding. Je kunt het ook geen menstruatie noemen.
    Op cyclusdag 14 was mijn progesteronwaarde 1.2, de progesteron zorgt ervoor dat mijn baarmoederslijmvlies dikker moet worden, op cyclusdag 12 was het 6 mm, op cd 14 slechts 3,5 mm. Na cd 14 begon ik meer en meer te vloeien. Kan het zo zijn dat mijn lichaam te weinig progesteron aanmaakt, waardoor ik hormonale schommelingen krijg met als gevolg de bloedingen die tussentijds optreden?
    Heeft iemand dit meegemaakt? Of extra toediening van progesteron gekregen? Ik heb binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog hierover, dus wil voorbereid het gesprek ingaan.

PS: ik heb overal op gecheckt, uitstrijkje, soa testen, hsg etc. Gelukkig is er niks uitgekomen, maar die doorbraakbloedingen komen zo af en toe terug. Ze dachten aan hormonale schommelingen.

Wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

Liefs

2. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Mijn eiblaasje was op cd 12 22mm, en op cd 14 nog steeds zo. Alleen bms werd dunner.

3. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Helemaal niemand?

4. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

Oct 19, 2020
    195
    212
    43