Ik waste ook altijd met lactacyd, totdat ik hoorde dat het niet goed is. Toen ben ik langzaam gaan minderen. En nu gebruik ik het heeeeel zelden, als ik het gevoel heb dat ik ruik. Alleen wassen met lauwwarm water is het beste. Je vagina hoort niet te stinken, stinkt het wel, dan is het milieu verstoord. En dat komt omdat de zeep ook de goede bacterien wegspoeld. Je man zijn sperma hoort ook niet te stinken, misschien moet je hem eens vragen of hij ook vindt dat het stinkt. Het kan iets zijn wat je jezelf hebt aangepraat. Advies, langzaam afbouwen en dan nog maar heeeeeeel weinig gebruiken.
ik wist dit ook niet! ik wist wel dat je niet met gewone zeep mocht wassen maar ik was altijd met lactacyd. ik heb dus wel regelmatig schimmels. ( zo'n 4 x per jaar) misschien dat het toch daardoor komt. wassen jullie dan met een nat washandje alleen? ik was met vingers en lactacyd, als ik op vakantie ben en ik heb het niet bij me, heb ik het gevoel helemaal niet schoon te worden. het blijft stroef voelen
Ik was me altijd met douchegel en spoel het dan in de douche met water even allemaal 'uit'. Niet in de vruchtbare periode natuurlijk want dan ben ik bang dat ik ook het slijm en de zaadjes wegspoel . Aan de beetje buitenkant zeg maar gebruik ik die lactacyd doekjes. Ik vind dat altijd lekker fris ruiken. Ik heb ook nog nooit geen schimmels gehad.
Ik was altijd alleen met een washandje met water en onder de douche even spoelen met de douchekop. Heb nog nooit schimmels oid gehad, ik stink beslist niet en ook heb ik niet het idee dat ik droog ben... Succes!
nou ja het stinkt niet echt giga ofzo maar ik zal het ven uitleggen misschien is het wel helemaal niet normaal hahaha maar als we sex hebben gehad en ik plas daarna dan maak ik het schoon met lactacyd als ik dat niet doen dan loopt er de volgende dag nog sperma uit en dat heb ik eigenlijk alleen als ik mij niet met lactacyd gewassen heb dan ruik ik toch echt sperma vindt ik niet zo'n fijn gevoel als ik dit heb. en ik zit op mijn werk hahahaha. ik zal vast wel weer de enige zijn die dit heeft liefs
Jullie hebben het toch over Lactacyd Femina hè? Want je hebt ook gewone Lactacyd. Ik gebruik het al jaren, op aanraden van gyn. Het zou de balans van je vagina mooi in evenwicht houden... Zeker nooit met gewone zeep wassen! Enkel met water is ook goed. Lieve groetjes!
Ik gebruik ook lactacyd.. op aanraden van mijn HA. Had ik normaal tig schimmels per jaar.. nu zelden tot nooit meer. Bij mij werkt het dus prima om de balans inwendig op peil te houden. Nu is zwangerschapswens heb, ben ik er mee gestopt. Wat ik nu wel doe is de flacon gebruiken voor inwendig gebruik met alleen water.. zo spoel je mooi die zaadresten weg ( niet meteen na de sex he ), meteen na de sex gewoon plassen, goed wassen met water. Herken dat van die luchtjes achteraf wel.. sperma kan verkeerd reageren op de zuurtegraad van je vagina, en dan onstaan er geurtjes die behoorlijk hinderlijk zijn. Dit los je dus op om met water inwendig te spoelen ( kan geen kwaad voor die snelzwemmers)
oke nou mooi dat er toch mensen zijn die die geur herkennen! hahaha maar waarmee spoel je dan inwendig? liefs
Haha Sunlight! Dat wil ik dan idd ook weleens weten. Alleen ruikt het van mijn vriend nergens naar hoor. Sperma is toch geurloos? En Bolleke; ik was mijn doos ook gewoon met douchegel hoor Gewoon met mijn hand en idd niet heel uitgebreid maar zeker de buitenste lippen voor de geur. Je muts stinkt sowieso elke avond naar urine of vocht wat eruit komt. Dus daar is nix mis mee als je dat hebt. Dat heeft iedereen. Bij de een ruikt het gewoon wat sterker dan bij een ander. Over Lactacyd; ik gebruik het ook maar alleen als ik mijn laatste ongie-dag heb gehad en ik de restjes eruit wil spoelen. Ik heb dan geen zin om te gaan w88 totdat alle smurrie en vanzelf uitkomt. Ik wil van die tampon af dus spoel ik het weg. Daarna gebruik ik het niet meer tot de volgende laatste dag van mijn menstruatie. Tijdens je eisprong moet je het helemaal niet gebruiken maar dat weet iedereen hier toch wel mag ik aannemen.
Ik lees hier allerlei tegenstrijdige dingen.... Ik heb in het ziekenhuis gewerkt als verpleegkundige en wij mochten de mensen niet te vaak wassen met lactacyd oid. Lactacyd op zich kan geen kwaad, maar als je het TE vaak gebruikt (elke dag of om de dag) kan het juist averechts gaan werken en kan je er JUIST een schimmelinfectie van krijgen. Gewoonweg doordat de zuurgraad van je vagina toch iets verandert erdoor. Dus ook als je zwanger wilt worden is het niet slim om je er te vaak mee te wassen... Het beste is toch gewoon met water te wassen elke dag! als je bijv. ongi bent dan kan je het best gebruiken, maar dan ook niet elke dag... Als je het per se wilt gebruiken, hou het dan bij 1x MAXIMAAL 2x per week. En de rest van de tijd gewoon met water. Dat is echt het beste Verder moet je al helemaal geen inwendige douche gebruiken van lactacyd, dat is NIET goed als je zwanger wilt worden. Ze zijn onder andere om die reden ook uit de handel gehaald in Nederland. Een inwendige douche met water alleen kan geen kwaad
ik gebruik ook die inwendige douche niet, ik heb alleen die wasgel, en dan gewoon alleen de buitenste wassen, ga er niet helemaal "in" zeg maar. Ik gebruik al helemaal geen washandje, daar wordt ik echt heel erg schraal van!
Dat doe ik ook vaak, alleen met water. Vaak is mijn Lactacyd op ofzo en heb ik een tijd geen zin om nieuwe te halen of is het uitverkocht. Dan spoel ik alleen met water. Alleen moet je die vaginale douche wel vervangen na een paar keer. Weet iemand na hoeveel keer? Staat er geloof ik ook op. Dacht na 10 x ofzo...
nog even ter info: Neem geen vaginale douches als je zwanger wilt worden. Vaginaal douchen, ook wel irrigeren genoemd, kan het baarmoederhalsslijm wegspoelen, en daarmee enigszins de vruchtbaarheid beïnvloeden. Het slijm helpt het sperma namelijk om omhoog te klimmen.
oke sniffy bedankt voor de tip. he meiden ik spoel gewoon met water nu en idd geen last van geurtjes dus kan net zo goed hahaha. nou mooi dan nu voortaan maar gewoon water gebruiken wie weet worden we nu zomaar zwanger hihihi
Hey dames, Ik deed eigenlijk bijna altijd voor het klussen spoelen met water.. Zal dat een reden zijn dat het niet gelukt is? Ik heb best wel veel last van afscheiding en tijdens het klussen is het niet erg prettig. Deze ronde overigens niet gedaan.
@Pandabeertje: Er kunnen zooooooooooveel redenen zijn waardoor het niet gelukt is... Dus daar kan ik niks over zeggen of het daar aan gelegen heeft Maar als je het wilt uitsluiten, niet meer doen dan vlak voor het klussen Dan kan je beter gewoon 's ochtends douchen en dan goed wassen... met water he (als je dus, zoals de meesten 's avonds klust)
Kristel dank je Natuurlijk weet je nooit of iets een reden is geweest dat het niet is gelukt.. Maar ja, het is denk ik toch niet erg goed geweest..