9 weken en nog geen buikvlies!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Birgitte, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Vandaag hadden we de 2de echo. De gynaecoloog zei dat hij op de echo had gezien dat het buikvlies nog niet volledig dichtgegroeid was. Nu was dat nog geen probleem maar over 2 weken als we de nekplooimeting gaan doen en het is nog steeds niet dichtgegroeid dan is het wel een probleem. Dat had hij niet moeten zeggen want ik kan nu alleen maar aan dat buikje denken... Zijn ruggetje is blijkbaar wel dicht.... (ik slik me suf aan foliumzuur)

Moet ik me echt zorgen gaan maken of stel ik me aan... ik word helemaal gek!

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    bij mij hebben ze er niks over gezegd, dus ik weet er eigenlijk niks van... Nooit iets over gehoord...
    Je zal helaas 2 weken moeten wachten, want dan kunnen ze dus kijken of het dan wel goed is...

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik kan uit je bericht niet opmaken hoe ver je nu precies bent in de zwangerschap, maar (als ik het me goed herinner) zijn rond 9 weken zwangerschap de buikorganen ontwikkelt en zitten oa de darmen nog buiten het buikje. Rond die tijd gaan ze naar de buikholte verplaatsen, dus ik neem aan dat er pas een volledig buikvlies ontwikkelt als de darmpjes in de buikholte zitten. Dit zou idd rond de 11/12 weken "klaar" moeten zijn.
    Voor zover ik weet zou het dus normaal zijn, maar pin me er aub niet op vast!
    Kan me iig heel goed voorstellen dat je het doodeng vindt en je je zorgen maakt..
    Hoop dat je de komende 2 weken snel door komt en je goed bericht zal krijgen bij de volgende echo!

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik ben nu 9 weken. Als het idd allemaal normaal is dat het in week 11 dicht is waarom begint die man er dan over.... oohhhh!

Deel Deze Pagina