lekkere hapjes

Discussion in 'De lounge' started by naomi123, Oct 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hoi meiden,

ik weet dat er al een topic over is, maar kan hem niet vinden!

zouden jullie mij willen helpen met ideeën voor lekkere hapjes op een verjaardag?

mijn moeder wordt over een maand 50 en we willen wel eens wat anders als de standaard dingen als chipjes, nootjes, toastjes en worst, komkommer enz.

we willen graag een garnalensalade maken, heeft iemand daar een lekker recept voor?

wie heeft er lekkere ideeën?

liefs naomi

2. Jel

Jel Niet meer actief

Oh nee he, van dit topic krijg ik honger.
    Ik heb geen recept voor je voor die garnalensalade, hoewel het wel heerlijk klinkt, maar wel wat ideeen:

- gehaktballetjes
    - wraps besmeerd met filadelfia en plakken zalm of kipfilet en eventueel blaadjes sla, strak oprollen, in repen snijden, een prikkertje en voila: een hele lekkere lekkernij.
    - bladerdeeghapjes met ham/ kaas, knakworstje etc..

3. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    bedankt voor je ideeën, deze had ik zelf ook al verzonnen hihi.

ik lust geen garnalen dus heb echt geen idee, maar mn moeder is er gek op:p

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

5. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
  6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

7. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

Feb 26, 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben zojuist mijn niet te versmaden pompoenkroketjes aan het maken, zijn ook als bitterbal te maken natuurlijk!

Je neemt een pompoen, molesteert hem (grof geweld) en hakt het vruchtvlees in stukjes. Dit rooster je in de oven.

Dan snij je een sjalotje, bakt dit in olie, gooit de (inmiddels zachte) stukjes pompoen toe, klein beetje spaanse peper (vers, maar poeder kan ook), knoflook en een klein beetje oude kaas. Dit even laten smoren, dan een lepel bloem erdoor en een soeplepel groentebouillon. Prak de pompoenstukjes fijn met een vork en laat het mengsel afkoelen.

vervolgens rol je er balletjes/kroketjes van, haalt dit door bloem, daarna door een ei en daarna door paneermeel. Dit doe je tweemaal, daarna kun je frituren.

Erg veel werk maar.. hmmmmmm!

Share This Page