Zoveel zorgen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nu mijn man voor de zoveelste keer bij de huisartsenpost zit met onze dochter, moet ik even van me afschrijven.

Ik ben zelf thuis gebleven omdat we op zo'n korte termijn geen oppas hebben voor onze zoon die boven ligt te slapen en het ook niet meer verantwoord was om te gaan rijden, ik ben doodop.

In de kraamweek ging het goed, tot ze vanaf de laatste dag steeds minder goed ging slapen. Ze werd steeds onrustiger, ging veel huilen en sliep bijna niet meer. We zijn toen op een dag naar de hap gereden, we belden alleen maar voor advies maar toen ze hoorde hoe hard ze huilde/krijste moesten we meteen komen.

We zijn toen met niets weer naar huis gegaan, waarna diverse bezoeken aan de hap en huisarts volgden, we kregen zantac voorgeschreven omdat ons vermoeden voor reflux bevestigd werd. ene paar dagen leek dit beter te gaan, maar de afgelopen tijd is het toch weer wat minder. De ene dag slaapt ze overdag redelijk tot goed, de andere dag is het drama en krijst ze het uit van de pijn. Zo ook vanavond. Ze heeft de hele dag niet geslapen, alleen maar gehuild op wat korte hazenslaapjes na. Ze wordt weer telkens wakker en ik heb nu echt het idee dat ze vergaat van de pijn. Ze maakt een ontevreden indruk en ik voel me inmiddels machteloos omdat ze bijna niet meer te troosten is.

Mijn kraambezoek van vanavond vond haar zo zielig, want ze vonden het abnormaal hoe ze huilde.

Ik word hier zo onzeker van en weet gewoon niet meer of dit iets is wat gewoon bij de standaard kwaaltjes hoort, of dat er misschien wel iets vervelends met haar ana de hand is.

Ze is verkouden, heeft flinke uitslag in haar gezicht, ze boert continue haar melk op en heeft erge krampen, pffff

Nu is mijn man weer naar de huisartsenpost en ik ben continu maar in twijfel, stel ik me niet aan? Komt het niet door mijn eigen vermoeidheid dat we zo snel weer aan de bel trekken? Moeten we hier niet gewoon dorheen met zijn allen? Moeten we ons er gewoon bij neerleggen dat ze een huilbaby is, of moeten we maar verder laten onderzoeken tot we weten wat er echt speelt?

Ik weet het even niet meer. Gelukkig krijgen we steun van familie en vriendinnen, maar toch. Ik twijfel nu behoorlijk aan mezelf.

2. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    He pfff wat zwaar voor jullie!
    Volgens mij ga je niet snel te vaak naar de HAP hoor! Laat er nog maar eens goed naar kijken, al is het maar ter geruststelling!

Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Dat heeft bij ons (toch wel andere situatie) wel geholpen en ik hoor er van veel mensen goede ervaringen over.

Extra dikke knuffel voor die kleine! Beterschap!

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wat moet je je vreselijk voelen. Mijn dochter was ook zo vreselijk onrustig en had precies dezelfde klachten als jouw meisje: huilen, niet willen slapen, boeren, uitslag... Zij bleek koemelkallergie te hebben. En zoals jij haar klachten omschrijft, lijkt het er sprekend op. Ik ben overgestapt op nutrilon pepti voeding en meteen na de eerste fles merkte ik verschil. Een dag later was ze een tevreden meisje. Misschien heb je er wat aan. Ik voelde me zo wanhopig, je weet niet wat het is, en ik denk dat je zelf heel goed aanvoelt of het wel of niet goed zit. Ik hoop dat jullie snel de oorzaak hebben gevonden zodat jullie echt kunnen gaan genieten. Sterkte!

4. Momfulness

Mammo bedankt, ze wordt morgen opgenomen.

5. Momfulness

debster bedankt, dat vermoeden hebben wij ook. Maar omdat die allergie niet in de familie voorkomt, is er niet verder op onderzocht.

Ik vind het een erg eng idee dat ze morgen opgenomen wordt voor onderzoek, maar ik denk dat dit wel het beste is.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik zou dit geschreven kunnen hebben, 2 jaar geleden.. En onze oudste dochter had extreme koemelkallergie.
    Ookal komt koemelkallergie niet in je familie voor, toch kan ze het hebben. Ook andere allergieen bij jezelf of je man (zoals hooikoorts bijv) zijn triggers voor bijv. koemelkallergie.
    Ik weet niet of je borstvoeding of flesvoeding geeft, maar mocht je bv geven dan kun je zelf op dieet gaan en geef je fv dan kun je beginnen met pepti om te kijken hoe ze het daar op doet. (al is in sommige gevallen pepti niet genoeg en heb je "sterkere" fv nodig, zo kwamen wij uiteindelijk uit op Neocate)
    Ik zou dit zeker aankaarten in het ziekenhuis!
    En vertrouw op je gevoel!

Heel veel sterkte!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Loop je nog niet bij een kinderarts? Hier hadden we via de huisarts zantac gekregen en meteen een verwijzing voor de kinderarts, daar hebben we losec en motilium gekregen. Maar hier hielp het allemaal niet genoeg helaas. Er was hier geen sprake van koemelkallergie trouwens, maar 'gewoon' heftige (met name verborgen) reflux. Zo zielig, Lisa krijste de hele avond, dat was echt slopend. Ons 'geluk' was dat ze ziek werd, stopte met drinken en een sonde kreeg. Dat was heel zwaar allemaal, maar ze was weer blij en had nauwelijks last meer van de reflux (en gelukkig was ze relatief snel van de sonde af), dat vond ik het belangrijkste.

Sterkte, ik hoop dat er wat uitkomt met de opname.

8. Que

Que Niet meer actief

Naar het HAP gaan kan je nooit te vaak gaan!!

Mijn zoontje was ook zo erg als jouw kindje nu is. Heeft vanaf dat hij 8 dagen oud was 17 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet meer wilde eten.

Ze hebben toen een sonde geplaatst en ik bleef maar roepen kind heeft pijn kind heeft pijn. Nee mevrouw zijn maagje moet groeien omdat hij een tijdje niet tot weinig gegeten heeft. 6 maanden lang tobben en een kindje hebben wat niet te vreden was, die niet wilde slapen en alleen maar kon huilen. Diverse medicatie voor reflux gehad, want dat was het volgens hun.

Eindelijk 6 maanden later mocht ik overstappen op de nutrilon pepti en is mijn zoontje na 2 dagen compleet omgeslagen. Ging meer slapen en huilde velemalen minder.

Nu is hij 15 maanden en zit hij nog steeds aan de pepti omdat hij soya melk of gewone melk niet kan verdragen. Over een half jaar gaan ze weer opnieuw kijken en krijgen we eventueel een gesprek met een dietiste om te kijken of zijn gewone voeding aangepast moet gaan worden omdat hij de juiste stoffen nu niet binnen krijgt.

Ik zou het zeker in het ziekenhuis bespreken of jouw kindje niet een kma heeft. En blijf ten alle tijden je gevoel volgen!!! Als je het ergens in het ziekenhuis niet mee eens bent geef het aan. Ik heb het die 17 dagen allemaal geaccepteerd omdat deze mensen er wel verstand van hadden maar had gewild dat ik mijn mond open gedaan had. En niet pas met 6 maanden.

Heel veel succes en sterkte!!

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ben toen uit mezelf overgestapt op pepti voeding, volgens het cb en de huisarts was het geen koemelkallergie. Want ze had harde ontlasting en dat paste niet in het plaatje (?). Ik was ervan overtuigd en het bleek ook echt zo te zijn.
    Luna, gelukkig wordt ze nu opgenomen, hopen dat ze er snel achter zijn! Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.

10. Momfulness

Lieve meiden,

bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Dat moet ook niet niks geweest zijn. Stuk voor stuk hele herkenbare verhalen. De onzekerheid komt voort uit het feit dat je niet serieus genomen wordt en ze snel geneigd zijn om de klachten af te doen als krampen o.i.d.

Ik laat hier even weten hoe het is gegaan.

Ze zat vanmorgen nog meer onder de uitslag in haar gezichtje.

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Luna,
    Mijn zoontje is inmiddels ook 2 keer opgenomen geweest. Eerste keer behandelde ze hem alleen voor verborgen reflux en was het advies gewone nutrilon te gaan geven (we zaten al op een hypoallergene voeding). Bij thuiskomst zat hij helemaal onder de uitslag en ging steeds minder drinken en meer huilen.
    Daarna tweede opname en toen op de pepti. Inmiddels ook op de Neocate.

Beide opnames hebben wij als prettig ervaren. Je weet als ouders op een gegeven moment niet meer wat nou normaal en abnormaal gedrag is en de bevestiging in het ziekenhuis gaf ons toen het gevoel alsof we niet gek waren.
    Je kindje wordt even goed geobserveerd en ze kunnen goed kijken wat er mis is. Het is verschrikkelijk om je kindje niet thuis te hebben, maar zoals ze nu is is het ook geen doen.
    Heel veel sterkte meid en ik hoop dat je meisje snel weer lekker in haar velletje zit.

O ja, en idd je kunt nooit te vaak aan de bel trekken bij de HAP! Gewoon je moedergevoel volgen!

12. Momfulness

O ja, 's nachts is ze relatief rustig, al is ze veel wakker maar dan zonder te huilen. We horen haar dan veel benauwde geluiden maken, waarop ze vervolgens even stopt met ademhalen en dan met een luid brul achtig geluid weer verder slaapt.

Herkenbaar voor iemand waarvan het kindje kma had? Of reflux?

13. sammy26

sammy26 Actief lid

14 sep 2011
    103
    25
    28
    Alsof ik mijn verhaal lees. Ons mannetje is nu 12 weken en hij heeft al 2 keer in het ziekenhuis gelegen. Ook hij heeft extreem veel buikkramp (tot kronkelen en krijsen toe) slikt veel weg en slaapt erg slecht. Wij lopen in het ziekenhuis bij de Ka en hij heeft Pepti, Losec en iets met een hele moeilijke naam. Steeds gaat het in het ziekenhuis redelijk maar na een paar dagen thuis begint het weer. Ik zit er zelf echt helemaal doorheen, slaap heel slecht omdat hij zo slecht slaapt en weet echt niet meer wat we moeten, ons mannetje heeft gewoon pijn.

In het ziekenhuis worden we goed begeleidt maar toch heb ik het gevoel dat ze ons niet helemaal serieus nemen. Tijdens de opnames kreeg ik soms het idee dat het aan mij lag dat hij zoveel huilde, dat ik labiel ben ofzo. Nou als ik iets niet ben is het dat wel. Wil zo graag dat ons mannetje gelukkig is en lekker in zijn vel zit...

14. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dat benauwde en even stoppen met ademhalen heeft mijn zoontje (maand oud) ook. Ik ben op een zaterdag naar de HA geweest, die heeft het overlegd met de kinderarts maar ze konden er niks van maken.
    Hij heeft ook verborgen reflux, dit is aardig onder controle dmv Zantac, Nutriton en een verhoogd hoofdeind in bed en box.
    Ik was het niet eens met hun conclusie en zei dat ik bang was dat hij een keer niet wakker zou worden als zijn ademhaling stopte. Toen zei de HA dat ik m ter observatie op kon laten nemen en dat heb ik ook gedaan. Helaas voor mij, in het ziekenhuis sliep hij als een roos en werd alleen voor z'n voedingen wakker. Hij lag aan de monitor en daar was niks vreemds op te zien.
    Thuis gaat het met pieken en dalen, vooral 's nachts. Van de week de KA van het ziekenhuis geprobeerd te bellen, de assistente ging het overleggen. Helaas belde ze gister terug met de mededeling dat de KA het nog even aan wil kijken, onze controleafspraak volgende week blijft staan...
    Afgelopen nacht ging redelijk, voeding om 21:00 en toen weer om 1:00 en 5:00, alleen na 5:00 kreeg hij weer zo'n benauwde ademhaling. Evengoed nog wat slaapjes gedaan tot half 9. Toen in de box gelegd en nu gaat het weer goed. Ik denk dat ik ipv 3x 1ml Zantac maar 4x ga geven, dan kan ik om 1 uur nog een keer geven en hopen dat het dan goed blijft gaan...

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter sliep snachts van 10 tot 8 aan 1 stuk door. Ze was echt kapot van overdag, toen huilde ze alleen maar. Wij konden dus wel goed slapen gelukkig, dan laadt je nog een beetje op.
    Ik vond dat altijd wel stom hoor, overdag heel onrustig, veel huilen en snachts leek er niks aan de hand...
    Wij werden ook niet serieus genomen en ik had echt geen zin om op een kinderarts te wachten en ben dus zelf begonnen met Pepti. Toch echt een moedergevoel en zeker omdat koemelkallergie bij mij wel in de familie zit. Het hele drama heeft bij elkaar toen 2 weken geduurd, maar als ik op de artsen had gewacht, had het veel langer geduurd.
    Gelukkig wordt jouw meisje nu goed onderzocht en ik hoop dat ze snel de oorzaak hebben gevonden!

16. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    wilde je alleen even sterkte wensen!

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zeg ook KMA hoor! Hier sliep ze s nachts ook goed maar overdag was drama.
    Rond die tijd werd alles steeds erger en nam de uitslag steeds meer toe.

18. misa

misa Niet meer actief

Wat naar voor jullie zeg! Ik zou ook denken aan kma. Ik zou naar je ha gaan en een doorverwijzing vragen (eisen) voor een ka. Liefst vandaag nog.. :)

Misschien kan je iets als pepti gaan gebruiken. Als je dat alvast wilt gaan proberen zonder overleg met een ka, dan zou ik het wel bij een apotheek kopen, want dan kun je het achteraf vergoed krijgen heb ik wel eens gehoord.

Je zeurt trouwens zeker niet! Je weet zelf wel of het goed zit of niet. Blijf dat gevoel volgen en laat je niet afschepen!
    Succes..!

19. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28

Och meid toch! Wat een spanning! Ik heb verder geen tips, maar ik zie dat er meiden met ervaringen mee lezen!

Veel sterkte!

20. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Sterkte, je wil aleen maar dat het goed gaat met je kindje, verder kan alles je gestolen worden. Daar wordt je ook zo onzeker van. Ik hoop dat alles goed is en de oorzaak snel is gevonden waarop ze kunnen behandelen door bijv. andere voeding.

Deel Deze Pagina