Hoe zindelijkheid verder aanpakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door itakepictures, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Tips gezocht hoe ik dit aan kan pakken: mijn dochter van 21 maanden plast sinds kort elke keer op de wc/potje als wij haar daar op zetten. Soms vraagt ze er ook zelf om (als ze ziet dat wij gaan bijv.) maar vaak is het op ons initiatief. Ze lijkt het concept 'wc = plassen' nu wel echt goed te begrijpen. Maar, hoe nu verder? Op vaste tijden op de wc zetten? En zo ja, hoe vaak? Overdag luier uit zodat ze het voelt wanneer ze een ongelukje heeft? In blote billen laten lopen? Luierbroekjes en ondergoed? Zo veel manieren...

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Potje in de woonkamer, onderbroek zonder luier en een makkelijke broek aan, en aangeven dat ze op het potje moet gaan als ze moet plassen. Zo heb ik het gedaan. Diezelfde dag nog was ze zindelijk, op 22 maand.

Nu even doorgaan, dan ben je misschien heel binnenkort van die luiers af :)

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Thanks! Zette je haar zelf ook op vaste momenten op het potje of echt puur afwachten tot zij het aangaf? Ik heb nog een baby van 5 maanden dus de hele dag op plas&poep-signalen letten word een uitdaging :p

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Beetje van allebei. Als het al lang geleden was, zei ik dat we nog eens gingen proberen en zette ik me ernaast met een boekje.

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik had net de avond vóór jou een topic gestart over een dreumes wel/niet al trainen.
    Hier vind je ná pagina 1 ook wel goede adviezen.
    Hier de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/dreumes-al-trainen-op-het-potje.663374/

Deel Deze Pagina