Ik heb vandaag gehoord dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de buikholte heb. In de baarmoeder, eierstokken en eileiders is niets te zien, maar wel een HCG wat aangeeft dat ik 8 weken zwanger ben. Het zweeft dus ergens in mijn lichaam, maar niemand weet waar. De gyn zei dat hij wil afwachten of mijn lichaam het zelf afstoot (maar iets wat buiten de baarmoeder, eierstokken en eileiders zit kan toch niet vaginaal naar buiten?) Anders wordt het aangepakt met een chemo. Maandag moet ik weer HCG prikken en dan kijkt een andere gyn ernaar. Misschien dat die met iets anders komt. Ik zit vol vragen en voel me erg onzeker nu! Heeft iemand ervaring met hetzelfde?
Laana, Misschien kan je beter je topic ergens anders openen, ben bang dat er hier weinig reacties komen... Ik wil je in ieder geval nog wel heeeel veel sterkte toe wensen, wat moet dit moeilijk voor jullie zijn.
Wat super heftig, heb je veel pijn? Ze weten dus niet waar het vruchtje genesteld is? Wat een onzekerheid, heb er zelf geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen!!
Pffff, wat heftig . Nee, deze zwangerschap kan idd niet vaginaal naar buiten komen, maar je lichaam kan het vruchtje wel zelf afbreken en weer oplossen, zoalgn het nog niet al te groot is. Er is mij uitgelegd dat dit tot ongeveer 10 weken en soms nog wel langer kan. Ik neem aan dat ze overal met een echo al goed gezocht hebben. Als je vruchtje al een hartslag heeft, kunnen ze het wellicht toch nog met een goede echo apparaat vinden? Een operatie lijkt me persoonlijk fijner dan mtx, hoewel ik best positieve dingen over mtx gehoord heb. Ik heb trws zelf een bbz in mn eierstok gehad, die ze in de eers instantie ook niet konden vinden. Kennelijk is het niet zo heel makkelijk om een bbz op te sporen, maar de mijne had dan ook nog geen hartslag en misschien de jouwe al wel. Ik ga voor je duimen dat de tweede gyn het alsnog vindt of dat je lichaam het zelf al aan het regelen is. Veel sterkte!!