Hallo allemaal! Aanstaande zaterdag hebben wij een echo op eigen verzoek. Ik ben dan ruim 18 weken zwanger. Dit omdat onze 20 weken echo pas na onze huwelijksreis kon. Maar dan ben ik al 21+6 weken! Dus voor de gemoedsrust, laten we er nu zelf eentje maken. Ik heb altijd gezegd dat ik het geslacht direct wilde weten. Manlief vond het best. Toen ging ik twijfelen en dacht dat het misschien ook wel leuk zou zijn als we er lekker ouderwets met de geboorte achter zouden komen. Maar nu... IK WIL HET WETEN!!!! Haha! Met 2 echo's in het verschiet zullen ze zich ook niet per ongeluk kunnen vergissen in het geslacht, dacht ik zo. Maar het erge is dus....in mijn moment van verstandsverbijstering, heb ik dus blijkbaar manlief zodanig overtuigd dat hij het ook bij nader inzien niet wilt weten! Maar hij veranderd niet mee terug van gedachten! Hij zegt dat als ik het graag wil weten dat we het dan gaan vragen, maar "hij neigt naar de keuze om het niet te willen weten" (zijn letterlijke woorden). Wat vinden jullie? Hij wil het niet pertinent niet weten, dus ik kan hem overhalen.... Maar ik wil ook niet mijn zin doordrijven. Zucht wat een dilemma....
Ik vind dit moeilijk!!! Zou jammer zijn als Je het weet en het achteraf toch jammer vond dat je het wist/weet! De eerste keer wisten we het niet en dit keer wel! Vind het allebei leuk om dat mee te maken! Dus volg je gevoel en anders trek je een lootje met wel of niet!!!
Vraag anders de echoscopiste het geslacht op te schrijven en neem dit in een gesloten envelop mee. Wanneer je man er dan wel aan toe is, kunnen jullie de envelop openen.
De envelop lijkt me in dit geval ook de juiste keuze! Ik wilde het ook heeeeeeeeeeeel graag weten en ik denk als ik het niet wilde weten mijn vriend het niet erg had gevonden om te wachten, het maakte hem niet zoveel uit. Ik heb er geen moment spijt van gehad!
Wij zaten met hetzelfde, en nu weten we het dus niet. Ben er nu blij om want de verrassing lijkt me geweldig, maar het is wel een tijdje heel moeilijk geweest.
Oh nee, geen envelop! Dan blijf ik continu aan die envelop denken die in de kast ligt . We moeten gewoon een resolute keuze maken en er dan verder niet meer over nadenken.....maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan! Ach het maakt ook niet zoveel uit als ik er over nadenk. Voor beide kanten valt wat te zeggen. Alleen heb ik gewoon een acute aanval van vreselijke nieuwsgierigheid haha.
Wat moeilijk zeg. Hier wil ik het ook al vanaf het begin weten, man maakt het niet uit. Heb nu een afspraak voor morgen staan en begon gister ook opeens te twijfelen. Maar heb gewoon tegen mezelf gezegd dat ik het wil weten, punt! Dus het is echt een questie van loten of in één keer de knoop doorhakken. Succes.
Zeker spannend Myo! Ik hoop dat de baby goed ligt zodat jullie het meteen goed kunnen zien (die van mij was eigenwijs) Heeeeeeel veel plezier alvast! Oh en ik ben ook wel nieuwsgierig dus laat je het ons ook weten?
Myo jeeeeehhhhh wat spannend!!! Veel plezier !!! Ik vind het nu zelf ook super dat we weten wat het wordt!!! Zo kan je lekker gericht shoppen en het gevoel is ook apart dat je weet wat er groeid in je buikje!!!
Ik laat het jullie zeker weten! Vind het ook zo spannend!! Ik zou haast de ellende met mijn bruidsjurk vergeten (ander topic) Als alles maar goed is met de 'baby in wording' en dat het een gezonde knul of meid mag worden! Spannend spannend
Ik heb niet alles gelezen dus misschien zeg ik nu wel iets nutteloos maar hier wilde ik het nu wel écht weten en manlief niet. Ik weet het nu dus ook en hij niet Wij hebben van te voren wat dingen afgesproken zodat het ook zo blijft. Zo blijven we gewoon in de 'hij' vorm praten omdat we dat al de hele tijd deden. We verzinnen gewoon voor allebei de geslachten namen e.d.
Hij weet je nickname van Zwangerschapspagina niet? Want ik zie onder jouw banner staan dat je een zoon krijgt namelijk.... Wij weten allebei niet wat het wordt. Laten het lekker een verrassing zijn tot de geboorte. Misschien doen we het bij een tweede anders trouwens, maar tot dusver bevalt ons dit prima. Myo: wat een spanning zeg....Qua geslacht van jullie kindje en de trouwjurk. Wat een toestand met die jurk zeg trouwens.....
Be Happy: Nee hoor, hij kijkt nooit hier Hij weet volgens mij niet eens dat het uberhaupt zwangerschapspagina heet haha. Interesseert hem ook niet maar vind het wel fijn dat ik mijn onzekerheden en nukken hier lekker kan spuien Bij de 1ste wisten wij het ook allebei niet, dat was ook erg leuk. Nu weet ik het wel en dat is ook heel apart. Ik vind het i.i.g. leuk om beide situaties mee te mogen maken