zwanger na buitenbaarmoederlijke zwangerschap / eug?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lobke1409, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lobke1409

lobke1409 Lid

3 nov 2011
    50
    0
    0
    begeleider gehandicaptenzorg
    Lieve allemaal,

Ik ben nog aan het herstellen van een eug.
    Afgelopen maandagnacht hebben ze mijn eileider en een vruchtje van ruim 7 weken moeten verwijderen dmv een spoedoperatie.
    Het is allemaal net goed gegaan omdat mijn man snel reageerde en we dus net op tijd in het ziekenhuis waren. Ik ben heel blij dat ik er nog ben!

Ik heb gelezen dat mijn 'goede' eierstok binnen een jaar een deel van de functie overneemt van de eierstok die verwijderd is.
    Zijn er vrouwen die snel na een eug weer zwanger zijn geraakt? Moet ik wachten? Ik wil eigenlijk heel graag weer zwanger zijn...
    Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben?
    Ik weet dat de kans op weer een eug bestaat maar ik wil graag het risico nemen.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Liefs, Lobke

2. truusjes

truusjes Actief lid

14 aug 2011
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

hier een positief bericht...

allereerst je goede eierstok......groeit weer aan
    bij mij was het met 3 maanden..gaat sneller als wat ze zeggen
    als 2e je kan ook goed zwanger worden met 1 goede eierstok

ze adviseren om pas weer zwanger te worden als je HCG is gezakt tot 0.
    is die 0 kan je weer rustig zwanger worden.

had zelf goede slijm bij me eierstokken en ze zeiden dat t positief was voor de toekomst (en inderdaad) dat klopte

succes ermee! kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap is verdubbeld maar als je zwanger bent krijg je wel extra controle in vroege zwangerschap;)

3. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi lobke, helaas groeit er niets meer aan.
    Jouw eileider is verwijderd en na 1 jaar vangt je andere eileider van beide eierstokken de eitjes op. Bij mij heeft het precies een jaar geduurd terwijl ik de eerste zwangerschap in de eerste ronde zwanger was.
    Ik ben zwanger geworden van een eitje van rechts(gezien op de echo). Ik heb alleen links nog een eileider:)!

Bij de "zwanger worden" clubs is een topic 'zwanger na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap'. Hier schrijven veel meiden die hetzelfde als jij hebben meegemaakt. Je bent van harte welkom om daar je zorgen te delen en je vragen te stellen en gezellig mee te kletsen. Veel dames zijn ook al weer redelijk snel zwanger geworden, bij een aantal is deze nieuwe zwangerschap helaas niet goed afgelopen. Ik hoop je daar te zien!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/274453-zwanger-worden-na-buitenbaarmoederlijke-zwangerschap.html

Ik wens je heel veel sterkte en beterschap.

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hier dus ook! ik heb het gehad op mijn 23e (ook nog een ongelukje). Daarna niet meer geprobeert omdat we er nog niet aan toe waren. Ik zelf was heel bang dat het niet meer zou gaan lukken. Pas toen ik 30 jaar was zijn we er voor gegaan en was ik direct de 2e ronde zwanger.
    Bij mij is dus links mijn eilleider en eierstok verwijderd maar rechts neemt het helemaal over. Ben ook netjes altijd op tijd ongesteld!! Dus meis het komt echt wel.. maar snap je zorgen wel.. heb ik zelf ook erg gehad.
    Heb het zelfs nu weer, we willen graag een 2e kindje (of ik) mijn man wil nog wachten maar ik heb weer het gevoel dat ik een tikkende tijdbom ben.. en soms ben ik bang voor een vervroegde overgang!! Bij ons komt het nu dus totaal niet uit om voor een 2e te gaan, maar die onrust die ik voel is soms niet prettig.
    Maar goed probeer het ook maar te laten rusten en dit gaat ook goed komen!!!!

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ps bij mij had het ook geen uurtje langer moeten duren anders was ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Ik had er al een iterne bloeding in!! Maar ook erg apart omdat ik niet eens wist dat ik zwanger was....!!!

6. Marokkaanse

1 apr 2010
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Lobke,

Hier nog één. Ik wist niet dat ik zwanger was( ook niet mee bezig) en al helemaal niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maandag tijdens het pauzeren voelde ik een enorme druk in mijn buik en pijn. Ben gelijk naar de hs geweest. Die vertelde me dat het waarschijnlijk een onstoken eileider is. Moest toch een zwtest doen voor de zekerheid. Zo gezegd zo gedaan!! En ja hoor knalposi!!! Ik voelde me totaal niet zwanger, aangezien ik al twee kleintjes heb weet ik ook wel hoe het zwanger zijn voelt. Vervolgens gelijk naar het ziekenhuis, bloedprikken (hcg was hoog 4000) inwendige echo waaruit bleek dat het niet in mijn baarmoeder zat. Dinsdag weer terug, hcg nam toe. Gelijk geopereerd, en nu herstelende!!

Wat je lichamelijk en geestelijk allemaal meemaakt joh!! Ben er zo erg van geschrokken allemaal. Bloedverlies daarna en heel wat buikpijn!!

Meid ik wens je heel erg veel beterschap. Mijn tante heeft 1 eileider verwijderd en vlakdaarna weer zwanger. Dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik.

ps:Ik zou nu dolgraag een derde willen hahaha!!!

Deel Deze Pagina