Dunstan Baby Language - Jullie baby's ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kristel86, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Eerst even wat achtergrondinfo:

Every newborn communicates from birth to 3 months using 5 distinct sounds that signal hunger, tiredness, need to burp, lower wind/gas and discomfort. This is regardless of the language their parents speak. It is not a learned language. Rather, it is a natural way for every baby to express their physical needs.
    The ‘words’ that form the basis of what we have called the Dunstan Baby Language, are sounds that are based on baby’s physical responses. These are called reflexes. For example, when a baby is hungry it will start to suck, and as sound is added to the reflex, the ‘word’ for hunger is produced. These are the baby’s first communications, which occur before actual crying develops. The sooner the ‘word’ for hunger is identified the sooner a parent can respond by feeding, resulting in less crying and less discomfort for baby - and for parents..

Lijstje van de 5 "woorden" en hun betekenissen:

Neh - Ik heb honger!
    Owh - Ik ben moe!
    Heh - Ik wil verschoond worden!
    Eh - Ik moet een boertje laten!
    Eairh - Ik heb krampjes!

En dan nu waar t topic over gaat:

Bij onze oudste dochter konden wij al vrij snel uit haar manier van huilen opmaken dat ze honger had. Dan "zei" ze namelijk tussen het huilen door steeds "Mehh!"; dit zou dan dus de "Neh" zijn uit het lijstje :D
    De andere "woordjes" heb ik overigens nooit echt gehoord bij haar ;)

Onze jongste dochter "zegt" exact hetzelfde als ze honger heeft! Wederom tussen het huilen door "Mehh!" (met een heel schattig pruillipje)

Nu heb ik vanavond een nieuw "woordje" ontdekt bij de jongste!
    Ze was aan t huilen, maar ik leek maar niks goed te kunnen doen..
    Ik ging me eens concentreren op het geluid wat ze nou aan t produceren was en ik kon er heel duidelijk een "Ohwehh" in horen!
    Ik dacht ineens terug aan t lijstje en herinnerde me dat t woordje "Ohw" betekent dat je kind moe is.
    Ik heb haar in bed gelegd en bleef naast haar staan zonder haar aan te raken verder en binnen 10 sec gingen haar ogen dicht en was ze stil!
    Blijkbaar wilde ze me dus idd duidelijk maken dat ze wilde slapen :D

Ik vind dit zo leuk! :D
    Ben echt benieuwd of er meer zijn die bepaalde "woordjes" herkennen bij hun baby en of ze qua betekenis ook overeen komen.

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    vloeiend! al zei hij meestal alleen neh. :)

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Zal eens beter opletten, maar m'n dochter 'zegt' eigenlijk alleen altijd 'nehhh', ook als ze net heeft gedronken. ;)

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    woordjes zou ik het niet noemen, maar je herkent toch na verloop van tijd wel aan het huiltje wat je kind wil.

Deel Deze Pagina