Dit heb ik ook gehad. Heb regelmatig Rhodé aan mijn man gegeven met de woorden HIER doe jij het maar! De eerste weken vond ik ook niet leuk! Zeker niet toen we spruw hadden AU. Mijn advies is doorzetten.. Maar je moet er wel echt achterstaan. Voel je niet schuldig ook niet als je beslist te stoppen. Overigens werd het bij mij steeds leuker, inmiddels vind ik het fantastisch!
Dat mag en moet je ook gewoon kunnen zeggen hoor. ik heb het maar 2 weken volgehouden... uitputting van mezelf, tepelkloven en een heeeeel gulzig kindje was hier de reden van. ik heb mn best gedaan en meer kon ik niet doen. succes in ieder geval!
Dank jullie wel voor alle reacties. Heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben, en bedankt voor alle goede adviezen. Ik had de afgelopen paar weken een klein voorraadje opgebouwd, en nu geeft mijn man iedere avond 1 maaltijd in een flesje. Zalig, ik heb even een paar uur achter elkaar niet dat getrek aan mijn tepels en zij krijgt toch nog borstvoeding. De afgelopen 2 dagen had ze minder last van krampjes tijdens het drinken en dan is het drinken meteen ook een stuk beter vol te houden, omdat ze dan niet loslaat tijdens kramp of juist heel hard in de tepel bijt AU inderdaad Ik heb wel besloten om te stoppen als ik weer ga werken. Ik heb het dan 3 maanden volgehouden en met hoe het voor mij voelt, zit er denk ik echt niet meer in. Ik probeer me daar niet schuldig over te voelen, en ik weet eigenlijk ook wel dat dat onzin zou zijn, maar toch knaagt het soms wel een beetje. Maar aan de andere kant, straks heeft mijn dochter toch maar mooi een goede start gehad met 3 maanden mamamelk!! Heb trouwens dat biological nurturing geprobeerd maar in die houding kreeg mijn dochter juist een soort van ADHD aanval, niet zo'n succes dus Hou jullie op de hoogte, fijn weekend!! groetjes Rus05
Goed da tje het aangeeft! Ik heb er zelf geen problemen mee gehad, maar ik had laatst wel een moment dat ik er even van baalde. Ik wilde graag tot het eerste jaar volhouden (gelukt!), maa romdat meneer een flesweigeraar is heb ik altijd linve moeten voeden. Nu stond er een supergezellig etentje gepland en jka ik kon dus nie t mee........ Miss zijn het de hormonen die nog meespelen? Wees eerlijk naar jezelf. De eerste weken / maanden zijn gewoon soms echt bikkelen....
Goed dat je het aangeeft. Ik heb alleen niet echt tips voor je. Ik voel me zelf soms ook weleens schuldig. Ik geef nu vanaf de geboorte ook bv, maar heb er nooit echt van genoten. Zie ook alleen maar de nadelen. Voeden in het openbaar doe ik niet, dus ben steeds alleen maar aan het rekenen en regelen. Heb ook een tijdje steeds gekolft en dan met de fles gegeven. Hoewel het meer tijd in beslag nam, vond ik het wel fijn! Geen idee waaarom. Ik ben nu vorige week wel begonnen met afbouwen want wil er helemaal vanaf zijn als ik ga werken. Ik vind de fles gewoon veel makkelijker. Marajah...bv is beter voor mn meisje... Misschien dat ik de avond en morgenvoeding nog zelf blijf geven, dat scheelt alweer een hoop overdag. Hetgeen waar ik me alleen schuldig over voel is dat ik vanaf de eerste minuut nooit ergens last van heb gehad. Geen pijn, stuwing, moeite met aanhappen, spruw, ontsteking, kloven en noem maar op. Niks van dat al.
Haha, ik vond de eerste 3,5 maand verschrikkelijk! Maar dit kwam hier met name door alle problemen die erbij kwamen kijken.. Zo had ik binnen 2 dagen na de bevalling enorme kloven waarbij ik echt door het plafond ging van de pijn, enorme overproductie waardoor ik 2 weken met hele pijnlijke stuwing heb gelopen, daarna wekenlang spruw gehad, toen een hele periode van regelmatig borstweigeren door verborgen reflux (mn meisje had gewoon echt heel veel pijn, wilde wel drinken, maar t deed haar pijn) en toen allerlei problemen door het zoeken naar de goede medicijnen voor de reflux en tot 2 weken terug veel productieproblemen gehad (had continu dips rondom eisprong, menstruatie en ziek zijn). Ik heb regelmatig huilend geroepen dat ik ermee zou stoppen, ik werd namelijk echt gek van al het gedoe! Maar wat mij heeft laten doorzetten was de wil en de hoop dat het beter zou worden. En beter geworden is het zeker!! Natuurlijk had ik ook goede momenten en de mooiste momenten vond en vind ik als mn meisje helemaal ontspant als ze bij me drinkt en een mij een big smile geeft als ze klaar is. Ik ben zelf heel blij dat ik doorgezet heb, want ik vind het nu echt geweldig om te doen! Zo fijn om te zien hoe mn meisje groeit op mijn melk en hoe tevreden ze is Het drinken gaat nu ook een stuk sneller dan in het begin (toen deed ze er zo minstens een uur over), soms vind ik dat wel jammer, want het was altijd lekker knuffelen, maar t is ook lekker om weer meer tijd voor jezelf te hebben (en als je meer kids hebt ook voor de andere kids). Nee, in het begin was het echt niet leuk.. Maar nu is het super om te doen en ik kan niet wachten om te zien hoe het verder allemaal zal gaan naarmate ze ouder wordt Fulltime kolven..? Heb ik gedaan bij de oudste.. Toen wist ik niet beter, want ik heb haar nooit aan de borst gehad (is niet gelukt), maar nu zeg ik "never nooit meer", live is zoveel makkelijker, fijner en sneller, echt waar.