Hallo allemaal, Vorige week dinsdag hadden we een positieve zwangerschapstest. Helemaal in de wolken, vooral omdat we eind maart een miskraam hebben gehad. Afgelopen woensdag de verloskundige gebeld vanwege enorme buikpijn en we mochten gelijk langskomen. Op de echo was een mooie prille zwangerschap te zien wat netjes bij mijn termijn pasten ( ong 4,5 week) Verder geen gekke dingen te zien buiten de baarmoeder. Bij aanhoudende buikpijn moest ik weer bellen. Gisteren was de buikpijn echt niet meer te houden en werd ik door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis bloed geprikt en een inwendige echo gehad. Aan het begin van ze inwendige echo werd er gezegd: ik zie hartactie, wat mij verbaasde, want daarvoor is de zwangerschap nog te pril. Daarna toch ander nieuws. De embryo was niet mooi rond en dat in combinatie met mijn te hoge hcg waarden 14.000 begon ze toch een beetje te twijfelen. Ik moest voor de zekerheid een nachtje blijven. Vandaag (na verder geen onderzoek meer te hebben gehad) werd er gezegd dat ik er vanuit moest gaan dat het of een molazwangerschap, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een aankomende miskraam is. Ze vonden de embryo toch te 'lelijk' en mijn hcg waarden te hoog. Ik mocht naar huis en aankomende zondag moet ik terugkomen voor verder onderzoek en uitsluitsel. Emotioneel gezien zit ik er even doorheen. Het is allemaal nog niet helemaal te bevatten. Ik ben heel erg benieuwd of er meer vrouwen zijn die zoiets dergelijks te horen hebben gekregen en wat toen het resultaat was. Ik wil absoluut niet naïef overkomen, maar het voelt niet alsof het fout zit en de buikpijn lijkt erg op hevige groeipijn. Ik vind het ook bizar dat ze vandaag toch ineens met deze conclusie aankomen. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Heel veel sterkte! Je mag altijd pb'en. Heb vorig jaar een (pariele) mola gehad en die buikpijn herken ik niet.. Wel hele hoge hcg en hele dag overgeven..
Dank je wel voor je reactie. Wat naar om mee te maken. Ik hoef niet over te geven. Als de buikkrampen op zijn heftigst zijn, dan word ik wel wat misselijk. Ik ben ook gewoon zo benieuwd wat het nu is en dat afwachten is slopend.
wat jammer voor jullie! ik vind het alleen wat vreemd dat ze spreken van een eventuele buitenbaarmoederlijke... dit moeten ze toch al gezien hebben? enfin dit was het eerste wat mijn gynaecoloog bekeek of alles wel op de juiste plaats zat. ik hoop voor je dat het alsnog goed komt!
Buitenbaarmoederlijk zorgt voor plotselinge, hevige pijn die niet meer weggaat tot er iets aan gedaan wordt dus dat kan het vast niet zijn. Een molazwangerschap geeft een duidelijk afwijkend beeld; niet een "lelijk" beeld van de embryo. Ik denk en hoop dat het gewoon een verschil in vorm is die zo heel in het begin niet raar is aangezien het nog maar een klompje cellen is en dat het beeld snel beter zal worden. Hartactie geeft altijd aan dat het geen mola kan zijn!
eens met nephthys! Beide opties klinken mij vreemd in de oren. Maar goed, ik ben geen arts. Hoop dat het uiteindelijk mee valt. Heel veel sterkte!
Dank je wel voor jullie reactie. Wij hopen zelf ook dat het mee valt en dat we aankomende maanden kunnen genieten van de zwangerschap. Zondag 11.00 moet ik in het ziekenhuis zijn, ik zal daarna de uitslag laten weten.
Ook ik ben benieuwd. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou ook buiten de baarmoeder moeten zitten toch? En dit vruchtje zit gewoon in je baarmoeder neem ik aan En idd, bij een hart actie zou het geen mola kunnen zijn... Ik ben ook geen arts... maar vind het ook maar raar allemaal. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Ik heb een jaar geleden een tweeling buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij ik ook teveel HCG had voor het termijn (12.000 bij 5 weken), maar toen zagen ze dus juist helemaal niets in mn baarmoeder. Een gewone buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt me bij jou sowieso niet aan de orde, want ze zien wel iets in je baarmoeder. Dan zou het een tweeling moeten zijn met één binnen en één buiten de baarmoeder, maar die kans is statistisch gezien héél klein. Van hartactie bij een mola heb ik ooit nog nooit gehoord . Ik vind het sowieso raar dat ze op deze termijn iets over de vorm kunnen zeggen, want het is allemaal nog zo klein. Ik ga voor je duimen dat het toch goed zit!! Maar als je een pijntje voelt zou ik wel meteen naar het ziekenhuis gaan, al was het maar voor de zekerheid.
Ze hebben wel iets buiten de baarmoeder gezien, maar dit kon ook het geel lichaampje zijn en dat zou dan niet erg zijn. De hartactie is niet bevestigd. Dit zei de gynaecoloog in eerste instantie, maar later was dit toch weer niet zo. Ik heb in het ziekenhuis geen foto meegekregen, maar ik heb wel de echo van woensdag bij de verloskundige (zie hieronder). Het is echt nog heel erg klein. Ik heb ook geen constante pijn, wel kramp aanvallen zeg maar en een warme kruik helpt dan heel goed. Helaas zit er niks anders op dan afwachten tot morgen en dan duurt wachten heel lang.
De buitenbaarmoederlijke zwangerschap is uitgesloten. Mijn hcg waarden vandaag is 29.000. Dat is veel te hoog in combinatie met wat ze zien op de echo. Daarom denken ze nog wel aan een mola. Ze zagen wel twee vruchtzakjes op de echo, waarvan 1 een lichte hartactie had, terwijl ik pas 5 weken ben. De gynaecoloog zei dat ze niet denkt dat dit goed gaat, omdat mijn hcg waarden te hoog is icm met wat ze zien op de echo. Heel stom, maar zelf denk ik nog steeds dat het wel goed zit.. Het is nu weer afwachten tot dinsdag en dan krijgen we weer een echo en bloedonderzoek.
Wat zenuwslopend zeg! Hopelijk heeft je gevoel het juist! Ik ben erg benieuwd hoe het dinsdag zal zijn. Sterkte weer met afwachten.
Zou het niet 'gewoon' kunnen zijn dat je net iets verder bent? Het hartje gaat primitief kloppen bij 5,5 weken. Dan nog langzaam en wat onregelmatig. Een hcg van 29.000 kan daar prima bij passen (referentiewaarden rond de 6 weken is tussen 1.100 en de 56.000). Ik opper maar wat hoor! Hoop dat je gevoel het goed heeft.
Ik hoop ook voor je dat je gevoel juist is. Begrijp ik dat het evt om een tweeling kan gaan? Sterkte met afwachten tot dinsdag!
Ik volg dit topic toch ook want zelf vind ik het maar vreemd... Zou het niet kunnen dat je HCG zo hoog is omdat het een tweeling is? en mss ook omdat je verder bent? Ikzelf ben op precies 6 weken naar de gyn geweest voor een eerste echo en ik had al hartactiviteit... Ik hoop zo voor je dat je gevoel juist zit!
Wat ontzettend naar zeg, die onzekerheid. Ik heb er geen verstand van, maar wil wel even zeggen dat ik de eerste weken van mijn zwangerschap ook ontzettende buikpijn gehad heb. Ik had 1 of 2 keer per dag een soort 'aanval' van 20 tot 30 minuten waarin ik echt lag te huilen en schreeuwen van de pijn. Soms wist ik echt niet waar ik het zoeken moest. Dit is bij mij pas gestopt toen ik 8 weken zwanger was. Mijn gyn vond het raar en had er geen verklaring voor, want op de echo zag alles er goed uit. Ik wil dus alleen maar zeggen dat die buikpijn dus ook bij een normale zwangerschap KAN horen. Ik hoop dat alles goed bij je is.
Dank je wel voor jullie lieve reacties. Het kan inderdaad een tweeling zijn, maar het is nog wel te vroeg om het daar over te hebben zei de gynaecoloog. Ze zijn tegen ons eigenlijk heel erg negatief geweest en dat we er maar beter van uit kunnen gaan dat het fout gaat. Maar zolang ik nog geen bloedverlies heb blijf ik positief! Ik zou idd iets verder kunnen zijn, maar ze vinden dat ze daarvoor te weinig zien op de echo. Het is echt afwachten hoe het zich ontwikkelt en hoe het er aankomende dinsdag uitziet. Ik houd jullie op de hoogte.