Echo met 6+6 weken zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lavita, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Hallo dames,

    Ik ben door middel van iui in een natuurlijke cyclus zwanger geworden. Op 12 dpo had ik al een knaltest. In het ziekenhuis willen ze niet eerder een echo doen dan met ruim 8 weken. Omdat ik eerder een miskraam heb gehad, heb ik liever eerder een echo. Met mijn dochtertje had ik de eerste echo met 7 weken 4 dagen (ik werd toen 8 dagen teruggezet). Ik heb de verloskundige gebeld om te vragen of ik eerder een echo kon krijgen deze zwangerschap. Dat was geen probleem. Ik kan aanstaande donderdag langskomen. Ik ben dan 6 weken 6 dagen. Omdat ik dus zwanger ben geworden door iui, ben ik vrij zeker van dit termijn. Dan zou er toch een kloppend hartje te zien moeten zijn als alles goed is? Ik wil namelijk niet nog meer in de stress schieten na de echo maar gerustgesteld worden. Wie heeft ervaring met een echo rond dit termijn en zag je een kloppend hartje?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    In een gezonde zwangerschap die zich normaal ontwikkeld zul je een kloppend hartje zien met dat termijn. Maar als het je niet lekker zit, waarom verzet je de afspraak niet? Als je in week 7 bent moet het hartje kloppen. Dus als je donderdag of vrijdag kan, zou ik dat voor je eigen gemoedsrust doen.
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Vanaf 5.5 ongeveer gaat het hartje kloppen. Met 6.6 moet dit met een goede echo wel te zien zijn. Heb vorig jaar met 6.5 een echo gehad en daar zagen we een mini boontje met hartje.
     
  4. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Met 6 weken en 5 dagen een echo gehad en we zagen een kloppend hartje
     
  5. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bij alle drie een vroege echo gehad; 1e keer met 6w3d, 2e keer 6w4d en nu de 3e keer met 7 weken. Elke keer meteen een mooi kloppend hartje gezien :)
    Deze keer werd ik wel een week terug gezet in eerste instantie, maar uiteindelijk bij de termijnecho zat dat weer goed. Het is ook gewoon nog erg klein, dus meten rond deze termijn is niet altijd even makkelijk en/of betrouwbaar. Een kloppend hartje is in ieder geval super positief!
    Ik duim voor je dat je een prachtige echo hebt over een aantal dagen!
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier met 5+6 beginnend hart activiteit (had toen echo omdat er vermoeden was van ern buitenbaarmoederlijke zwangerschap, gelukkig zat ze op de goede plek.
    En officiële echo had ik met 8+3 :)
     
  7. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    In het ivf centrum van het vumc doen ze vanaf 7 weken een zwangerschapsecho omdat dan hartactiviteit zichtbaar moet zijn.
     
  8. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hier een echo met 6.5 en daar zagen we ook een kloppend hartje.
    Spannend, succes met het afwachten nog even!
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier met 5+6 een kloppend hartje maar verwacht verder niet te veel. Je ziet echt nog niks en het is heel goed mogelijk dan nog niks te zien.
    Met 6.5 heb je meestal wel zichtbare hartactiviteit
     
  10. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Hier met 6 weken en 2 dagen onverwachts een echo (omdat ik met HG in het ziekenhuis terecht kwam), en toen zagen we een kloppend hartje. :)
     
  11. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Bedankt voor alle antwoorden. Vanochtend om kwart over tien was het zover. Ik dacht dat ik zou bezwijken aan de zenuwen, maar alles viel in één keer van me af toen de vk zei: Ja, het hartje klopt!
     
    Lisa890, Wizzy5, Kimmetjuh90 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina