Hallo ik weet niet zo gaat waar ik deze vraag moet plaatsen! Maar ik was benieuwd wat nu precies femurlengte van de baby? Gaat dit over de gehele lengte van de baby of enkel het bovenbeentje? Zegt het iets over de lengte van de baby?
Het is het bot van het bovenbeen. Het geeft samen met de hoofdomtrek en de buikomtrek een geschat gewicht.
Daardoor kan je kindje net iets langer zijn dan gemiddeld. Maar hoeft niet Onze zoon had (en heeft) lange bovenbenen net als zn vader oom en opa. Maar hij was gewoon 51 cm bij 39 1 dus niet heel lang ofzo. Het kan een indicatie zijn voor een lang kind. Kan.
Het hoeft idd niet zoveel te zeggen. Tijdens mijn laatste zwangerschap veel extra groei echo's gehad ivm zwangerschapsdiabetes en volgens de metingen was onze dochter helemaal gemiddeld. Eenmaal geboren met 40.1 woog ze 4505 gram en was ze 56 cm lang. Niet echt gemiddeld dus.
@Nemo1 Het is dus: FL = Femur Lenght. Deze meting geeft de lengte van het bot van het bovenbeen (dijbeen) weer.
Heb je foto in het andere topic bekeken en je baby heeft nu de geschatte totale lengte van 44/45cm. Dit aan de hand van de meting van het bovenbeen. Groeiecho’s blijven nog steeds een schatting. De ene keer zullen ze er heel dichtbij zitten en andere keren niet. Bij mijn oudste een week na de laatste groeiecho bevallen. Verschil van 50gr. Bij de jongste 11 dagen na de laatste groeimeting bevallen. Verschil van 120gr.
Dat is het antwoord wat ik nou precies wilde!!! Dankjewel dus als ik het zo dan bekijk word hij niet echt lang volgens de groei echo! Zelfs iets kleiner als gemiddeld.
Je hebt nog 4 weken te gaan dus het word geen mega lange baby nee haha. Volgens mij groeit de gemiddelde baby met een cm per week dus dan zal je baby rond de 50cm zitten als je de zwangerschap voldraagt.
Apart, werkt dat echt zo? Femurlengte bepaalt de totaal lengte of begrijp ik je verkeerd? Hier namelijk op meerdere echo’s een kort femur gezien en toch een flinke knul van 55 cm.
Ja dat klopt. Het blijft een schatting he net als het gewicht. Als je kind korte benen heeft in verhouding met het bovenlichaam dan klopt het al niet meer. Even als lange benen. Hier klopte het overigens wel 2x.