Hallo allemaal!! Ik ben Emmie ben 26 jaar heb een zoontje van 2 jaar en een meisje van 4 maand. Het is soms zo erg hier thuis de kinderen hun slaapkamers zitten naast elkaar en sanne huilt veel en daardoor kan mijn zoontje weer niet slapen dan gaat die ook huilen pfff. Was vanavond ook weer zo ik heb Sven eerst naar bed gedaan daarna Sanne laaste fles gegeven en dan meteen op bed de schreeuwde meteen alles bijelkaar Sven ook weer helemaal huilen toen heb ik haar maar weer mee naar beneden genomen dan verwen ik haar wel weer denk ik maar ja wat moet ik anders? Vind het soms echt niet leuk meer ik weet ook niet wat ik er aan moet doen kan haar wel laten huilen (wat ik altijd wel deed met Sven) maar ja dan kan Sven niet slapen omdat Sanne dan zo ligt te huilen!!! Soms denk ik welles was ze er maar niet stom he dat ik zo denk!! moet soms ook wel huilen. Terwijl ze ook natuurlijk wel leuke periodes heeft maar jammer genoeg niet zoveel! Zo moest ff van me af praten hoor!! Mijn vriend is de hele dag aan het werk en s'avonds meestal ook dus daar kan ik ook niet bij terrecht. Groetjes
Je meisje is nog maar 4 maanden...ik heb Charlotte nooit laten huilen tot 14 maanden ongeveer (en nu nog nooit langer dan 6-8 minuutjes) dus neem haar lekker bij je, wordt ze rustig van en je zoontje kan lekker slapen. Succes!
Hier ging het net zo, alleen ging mijn dochtertje (de oudste) meestal niet ook huilen. Maar om te voorkomen dat de ons zoontje haar wakker zou huilen, ging ik bij elke piep naar hem toe. Eigenlijk werd het alleen maar erger, hij sliep waardeloos, wij sliepen waardeloos en hij had gewoon niet geleerd zelf in slaap te vallen. Met 7 maanden hebben we het roer omgegooid, als hij huilde gingen we om de 3 minuten naar hem toe, spraken hem toe en aaiden even over zijn buik en vertrokken weer. De eerste paar dagen huilde hij wel en moesten we er regelmatig heen, maar als snel ging het beter en na een maand sliep hij goed. Ondertussen slaapt hij prima, ik mag niet klagen. En waar wij bang voor waren, dat ons dochtertje de hele avond en nacht wakker zou zijn, dat bleef gewoon uit, ze sliep er vaak gewoon doorheen. Ik begrijp je verhaal en je frustratie wel hoor, ik was vaak erg vermoeid en dan kun je gewoon niet zoveel hebben. Dan klinkt een avond en nacht rust gewoon als een enorme luxe, iets waarvan je je amper nog een voorstelling kunt maken van hoe dat ook alweer was. Maar het komt vast goed hoor!
Wij gaan ook bij elke kiek naar de kindjes toe, ten eerste omdat ik niet geloof in laten huilen, en ten tweede omdat ik niet wil dat ze elkaar wakker maken. Ze zijn echt niet verwend door geraakt. Ze gaan nog steeds gewoon wakker naar bed en vallen zelf in slaap, alleen hoeven ze van mij niet te gaan huilen daarvoor. Kun je de kleine niet in haar eigen bed troosten? Ik ging dan met mijn hoofd naast het kindje liggen, lief fluisteren en de handjes vasthouden. Zo ligt het kindje lekker vertrouwd bij mama, huilt niet, en valt gewoon in eigen bed in slaap. Hier duurde het maar 1-2min dat ik zo moest blijven staan en dan sliepen ze gewoon. Zo hebben mij kinderen geleerd in eigen bed in slaap te vallen, zonder tranen.. En je oudste heeft er dan geen last van. -> overigens zullen ze op gegeven moment wennen aan elkaars geluidjes en worden niet ze niet meer wakker van elkaar.
Je verwent je dochtertje echt niet door haar te knuffelen als ze huilt- dat heeft ze broodnodig. Ik ben ook absoluut niet van het laten huilen - op het jengeltje dat ze soms heeft voor ze in slaap valt (en dan nog sta ik daar meestal bij). Ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel zwaar is. Ik denk dat je om te beginnen minder bang moet zijn om gewoon te doen wat je hart je ingeeft, en wat praktisch is in de omstandigheden. Het is ook zwaar doordat je nu steeds denkt dat je het niet goed doet, en dat is niet zo Wat ik je aan zou raden, zeker als je jongste veel huilt... ga haar dragen! In een draagdoek bedoel ik. Voor een jong kindje is een rekbare doek heel fijn (en voor een beginnende 'knoper' is dat ook wel zo makkelijk), zie bv. Draagdoek.nl. Je hebt je handen vrij terwijl je kindje lekker geborgen bij je zit. Sterkte en kop op!
Ik heb geen advies. Ik denk echter wel dat je niet abnormaal bent Volgens mij zit iedere moeder er wel eens doorheen. Helemaal als ze, net als jij, alleen zijn. Mijn man is ook 3 weken zei geweest en na het weekend thuis weer 5 dagen. Alleen het feit al dat je je ergernis of zorgen niet kunt delen is al zwaar... Succes meid!
Ik heb geen ervaring met 2 kindjes, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er soms (vaak?) helemaal doorheen zit! Maar ookal heb ik geen ervaring, toch wil ik proberen om mee te denken Ik weet niet wanneer je het badmoment hebt en of je dat uberhaupt elke dag doet, maar misschien dat je dat 's avonds voor het slapen gaan kunt doen? Misschien dat ze gezellig met zn tweetjes in bad kunnen? Het kan erg ontspannend werken. Verder was de eerste gedachte toen ik je verhaaltje las: Kun je je dochter niet eerst op bed leggen? En als ze slaapt/bijna slaapt je zoon? Dat je ze dus bijv eerst alletwee in bad doet tegelijkertijd of na elkaar, dan je dochter nog wat drinken geeft en op bed legt met een muziekje aan (desnoods zachtjes de radio aan, werkt hier meestal super als mn meisje niet wil slapen) en ondertussen je zoon voorleest oid. Dat je je dochter dus wat dat betreft al het slaapritme van je zoon probeert aan te leren voor zover mogelijk? En als ze dan blijft huilen terwijl je klaar bent met je zoon voorlezen (oid) dan even bij haar gaan zitten om te troosten? Misschien dat het niet in 1x zal werken, misschien werkt t wel helemaal niet, maar een poging wagen kan geen kwaad lijkt me? Ik neem ook aan dat je dochter nog wakker wordt voor een late voeding? Zoja, dan zou ik helemaal proberen om haar tegelijk met je zoon te laten slapen, zodat je even wat tijd voor jezelf hebt als het lukt en dan kun je haar bijv nog een voeding geven voordat je gaat slapen. Nogmaals, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoop toch dat er iets in mijn denkwerk zit Heel veel succes ermee!
Heyy Allemaal!! Echt bedankt voor jullie reacties!! Mijn kleine meid word nu steeds zelf weer 2 x in de nacht wakker elk vieren en dan wil ze de fles ook!! zit ze soms wel op 6 of zelfs 7 flessen wel erg veel he!!! Meestal als ik sven op bed leg rond half 8 dan slaapt sanne soms nog en dan moet ze rond half 9 haar laatste fles hebben en als ik haar daarna weer op bed leg moet ze altijd zo erg huilen!! Toevallig sliep ze gister wel meteen hoop dat dit ff een periode is van haar!! Breekt je op het laatst zo op want ze kwam daarna om 1 uur en half 5 ongeveer om de 4 uren!! nou jakkes terwijl ze toen ze 2 maand was wel 9 uren achter elkaar sliep erg vreemd vind ik dat. iedereen nog een fijn weekend Groetjes Emmie
Ons meisje sliep in het begin erg weinig in haar eigen bed. Wilde ze echt niet! Dus ze sliep bij ons beneden in de box en ging na haar laatste voeding echt naar bed. Ging prima! Misschien is dat nog een idee voor je?
Hey denk niet dat het wat is om hier te doen heb een zoontje van 2 jaar en die is erg druk word ze altijd wakker van dus dat schiet helaas niet op toch bedankt voor de tip!! Groetjes Emmie
Wat ik me nog afvraag: heeft ze nergens last van? Doorkomende tandjes bijvoorbeeld? Omdat ze sinds kort weer vaker komt 's nachts....? Of andere pijntjes? Wat voor mij een eye-opener was, was het verschil tussen jengelen/huilen en hard huilen/brullen/krijsen: in het laatste geval troost je ALTIJD en DIRECT, want dan is er iets aan de hand, in het eerste geval kun je gerust eventjes (niet langer dan 10 minuten) laten huilen (moet niet, mag) en lukt het ze vaak wel om zelf in slaap te vallen.
Wauw klinkt goed, dus dat werkte goed bij jou kindjes. Ik geloof ook niet in het laten huilen, maar af en toe met alles wat ik lees, denk ik dat ik gewoon een mietje ben Maar als ik dit zo lees, kan het dus ook anders
Ook dat is bij ieder kind, in elke fase anders mijn zoontje huilde vooorheen ook niet. ik negeerde hem met huilen ook niet en hij sliep eigenlijk vrij snel soms had hij even dat hij 5 tot 10 minuten jengelde (niet het echte huilen hoor) echter de laatste tijd is mijn zoontje nogal driftig (driftbuien) en wil constant zijn zin. Iets wat niet altijd kan uiteraard Die driftbuien en het huilen wat daarbij hoort negeer ik dus wel. En tja helaas is dat soms ook bij het naar bed gaan en dan is laten huilen echt het enige wat helpt. Als ik hem er dan uit zou halen leer ik hem dat huilen betekent dat hij zijn zin krijgt en nee dat wil ik dus niet. vind ik dus afhankelijk van de situatie, leeftijd etc.
mijn zoontje die werd toen hij nog "klein" was ook nog wakker voor de fles snachts, als ik hem er dan uithaalde en pamper verschoonde enzo dan was hij klaar wakker. wat ik deed was hem een pamper aan doen rond half 9 en dan fles en op bed. als hij dan snachts nog een x kwam dan gaf ik hem geen schone pamper. ik zorgde dat zijn pap klaar stond (alleen nog opwarmen) en ik gaf hem die snachts (rond 3u meestal) zodra hij wakker werd! ik haalde hem NIET uit bed. ik bleef gewoon naast zijn bedje staan om zijn fles vast te houden... na zijn flesje gewoon laten doen en hij viel echt meteen weer in slaap... mss kan je dat is proberen? als je merkt dat ze een poepluier aan heeft dan moet je natuurlijk wel pamper verschonen!
zou kunnen dat ze last van tandjes heeft ze kwijlt wel heel erg en wil overal op bijten. maar ze is nog maar 4 maand is dat niet wat vroeg?? @mamma met zoon Ja had mijn zoontje ook altijd van die driftbuien en je hoort ook wel precies als ze dat hadden liet ik hem ook lekker ff huilen hoor want precies zoals je zegt hem zijn zin geven helpt ook niet en na een paar wk was het zomaar overbij hem gelukkig!! Nu onze kleine meid nog hopelijk is het maar even een periode van haar!! misschien toch tandjes of gewoon extra honger ofzo? Groetjes Emmie
Is niet vroeg hoor, mijn dochter had haar eerste 2 tandjes onder met 3,5 maand. Kun je je zoontje geen oordopjes geven, of zeg ik nu iets heel raars? Ik zag bij de luchtmachtdagen veel kleintjes met oordoppen in, vandaar
Jill is de eerste maanden ook onrustig geweest.. moeilijk vond ik het eerste jaar hoor! en dan heb je er nog een peuter bij ook! ik zou er niet aan moeten denken nu om er nog eentje bij te hebben... knap van je! maar, denk ook aan jezelf he?! ga er elke week even lekker uit, voor jezelf iets leuks doen! dat heb je echt nodig om ff weer te ontladen en opnieuw op te laden. ik ga bv 3x in de week een half uurtje sporten, het is maar eventjes maar o zo lekker om even uit de sleur te gaan. 2 keer in de avond als mijn meis op bed ligt en 1x in de ochtend, dan passen de opa's en oma's op. kun je niet zoiets ook gaan doen? al is het maar 1 keer in de week heel eventjes.