DE tip voor buikspieren?

Discussion in 'De lounge' started by Jmr, Aug 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jmr

Jmr Niet meer actief

Ik wil graag van mn buikje af(wie niet hihi :p ) maar ik ben niet zo eentje die elke avond buikspieroefeningen gaat doen. En dan dr bij ik krijg dan altijd zo'n last van mn rug....

Wat is dan het effectiefst zonder dat je perse naar de sportschool hoeft?

2. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Als je last van je rug krijgt, doe je het dus niet goed. Misschien is het verstandig toch (een paar keer) naar een sportschool te gaan, al was het alleen maar om de juiste techniek te leren.
    Tja, en je moet toch oefeningen doen om het weg te krijgen ben ik bang.
    Alhoewel, je kunt natuurlijk voor de tv gaan zitten wachten tot het zich vanzelf oplost... :)

3. Jmr

Jmr Niet meer actief

Tassie, ik wil er best wel wat voor doen hoor! Zo was het niet bedoeld hahaha :) . Maar van die sit-ups enzo (noem je dat wel zo?) vind ik maar niks. dus vandaar de vraag....misschien dat iemand wat anders weet?

zag laatst op tellsell wel de Leg Magic....die beloofde ook heel wat, leek me ook wel wat, maar ben dan altijd zo bang dat het niets is en ik met zo'n duur apparaat zit!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Voor buikspieren is Pilates erg goed ;)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Onderarmen op de grond, tenen op de grond en je lichaam als een "plank" houden. Zo 8 seconden volhouden even neerkomen en weer opnieuw. Dat is een van de beste oefeningen (voor mij dan).

6. Laurhen

Laurhen Bekend lid

Jul 30, 2008
    612
    0
    0
    Ja inderdaad die is heel goed.

Maar goed buikspieroefeningen zijn voor je buikspieren. Niet om af te vallen zeg maar. Als je echt een 'dik' buikje hebt (zonder dat je die wilt ;) ) dan kun je wel je spieren trainen maar die spieren worden enkel hard onder je buikje. Daarmee gaat je buikje zelf niet weg. Tenminste dat heb ik zelf ervaard. ;)
    Wat ik dan deed om gewoon een beetje af te vallen rond mijn buik e.d. is simpel weg hardlopen. Ik heb er eerlijk gezegd wel een maand tegen op gehikt, maar toen ik eenmaal begon kreeg ik conditie en ik viel ook nog eens bij mijn buikje af. Verder heb ik gewoon niet te veel gesnoept en wat regelmatiger gegeten en dat samen hielp!

7. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Misschien kunnen we met alle dames van zwangerschapspagina langs de plastisch chirurg gaan, krijgen we misschien wel groepskorting :D

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik had vroeger ook een beetje een buikje, en binnen een vrij korte periode wwas ie heeeel strak. En ik ben er echt niet voor gaan sporten of iets :p

Ik hield gewoon mn buik in bijna de hele dag, tijdens het lopen, tijdens het zitten, etc. Zo span je namelijk automatisch je buikspieren aan en die train je zo op die manier dan ook zonder dat je er veel voor hoeft te doen :)

Gewoon lichtjes aanspannen telkens, op een gegeven moment doe je het zonder erbij na te denken :)

9. sim

sim Niet meer actief

zo'n twist apparaat, waar je je armen vooruit houdt en je onderlichaam zeg maar twist op zo'n schijf, voor sterke buikspieren zijn inderdaad buikspieroefeningen goed, minst leuke oefeningen vind ik

10. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

Share This Page