Ja, daar wordt alles van betaald, wij geven per week 60 euro uit aan boodschappen, dus 40 euro voor de extra's Wij hebben ook nog aardig wat honden en katten, een auto hebben we dan weer niet omdat we dat niet willen. die 400 euro is dus voor boodschappen, dierenvoer, evt dierenarts, kleding, uitjes enz enz.
Watvoor werk doe jij dan via internet? Want ik vind 1600 netto echt veel hoor... Ik heb geen idee wat wij per maand overhouden...gaat over paar weken weer veranderen....maar 700 euro klinkt veel
60 euro per week aan boodschappen? Wauw, dat lukt mij dus echt niet, wat goed zeg! Een groot nadeel is ook dat wij náást de AH wonen dus we lopen al snel eventjes naar de appie om iets te halen. En dat tikt behoorlijk aan..
Wij houden rond tussen de 600 en 700 euro per maand over voor alleen extra dingen en dan heb ik voor de boodschappen tussen de 350 en 400 euro. En maandelijks ook rond de 350 voor tanken (2 auto;s en we moeten allebei ver rijden om te werken). Maar je gaat naar je portemonnee leven. Zou het ook wel redden met minder.
@Naatje: ehmz.. ik weet niet of je Second Life kent? Ik maak spullen daar (o.a ook met Photoshop) en die verkoop ik daar... Het is echt een beetje moeilijk uit te leggen, maar Second Life is een virtuele wereld die je 'bewoond''bewandeld' met een virtuele IK. Die virtuele IK kan je helemaal aankleden ed zoals je dat zelf wilt. Alleen die kleding ed kosten geld Heel veel mensen geven dus geld uit aan dat progamma om hun virtuele ikjes te pimpen. Ik ben iemand die kapsels maakt voor die poppetjes en die kopen mensen van mij Aangezien het best een drukke business is en veel mensen die kapsels niet kunnen maken valt er wel een leuk bedrag mee te verdienen
wij houden ook ongeveer uh even denken en rekenen rond de 400 a 450 euro per maand over.. daar doen we dan alle boodschappen enz van.. dus 700 euro is echt giga veel vind ik dan
Oh ja, daar heb ik weleens van gehoord... Lijkt me best geinig om dat te doen.....dus je maakt alleen kapsels? En die verkoop je? Is dat moeilijk om te doen?
Wij doen eigenlijk alleen maar bij Appie boodschappen, wonen in Belgie en gaan 1 keer per week de grens over. Ik moet er wel bij zeggen dat wij dus geen merkproducten kopen, alles van euroshopper, en fruit en groente halen we tegen sluitingstijd op de markt. Kant en klaar gerechten kopen we niet, ik maak alles zoveel mogelijk zelf. Vlees kopen we enkel in de aanbieding en dan per zoveel kilo, we vriezen alles in in porties dus als we wat nodig hebben pakken we dat eruit. Wij roken niet, dat scheelt ook al een hele smak geld
Nouja, moeilijk... voor mij niet, ik flans in 2 uur een kapsel in elkaar. maar toen ik net begon deed ik wel een week erover en dan zag het er ook nog eens mislukt uit ook Maar echt makkelijk is het ook weer niet anders zou bijna iedereen het wel doen 1 ding kan ik wel zeggen: Ik heb echt heeeeeeeel veel geluk gehad dat ik er echt geld mee verdien. Er zijn er maar weinig die in het echte leven rond zouden kunnen komen van wat ze verdienen daar. De meesten houden er geen euro aan over, die mogen al blij zijn als ze quite spelen. Je moet namelijk ook betalen voor de virtuele grond die je hebt en waar je dus een winkel op kan zetten... En je betaalt voor reclame ed... (kost allemaal serverruimte)
Vlees invriezen doen wij inderdaad ook, en wij roken beide niet dus dit scheelt inderdaad ook. Ik heb mezelf voorgenomen er nu eens de hele week op te letten en er mee bezig te gaan, ben benieuwd!
Heb je toevallig een voorbeeld van een kapsel, of ga ik nu heel ver Ik ben zelf wel handig met PS en PSP, en als op deze manier geld kan verdienen, zou dat niet verkeerd zijn.. Moet je dan op secondlife.com een profiel aanmaken ofzo?
Ik weet het niet... als ik er zo over nadenk leven wij best ruim gewoon... Qua eten kopen we altijd waar we zin in hebben, dus als ik eens zin heb in varkenshaas bijv, dan koop ik dat gewoon. Of het nu in de aanbieding is of niet Ook met een tafel of bank bijv... We hadden in principe een goeie bank, maar dan vind ik ineens dat we een nieuwe moeten hebben en dan kopen we die ook zomaar *even*.. En zo gaat t met veel... En dat terwijl voordat ik mn vriend leerde kennen altijd geldproblemen had! Ik had meer rekeningen dan dat ik verdiende En was ook SUPERzuinig... Ik ben gewoon echt een verwend nest geworden en moet nu duidelijk grenzen gaan stellen. Tot hier en niet verder, dan wacht ik maar een maandje op het volgende salaris Zoals ik dus altijd gedaan heb voordat ik mn vriend leerde kennen! Ik schaam me nu echt gewoon
wij hebben in de maand ook een aardig plaatje over maar ik denk dat 50 euro in de week aan boodschappen veel is wij gaan 2 x in de maand naar kleve(duitsland) en daar halen wel een grote kar vol met alles wat we nodig hebben voor 2 weken vlees enzo alles er op en aan dat hoe ik in nederland alleen nog naar de moestuin om groenten te halen.we rijden op gas dus dat is ook veel goed koper.
Heb 2 plaatjes in mn album gedaan van 'verkoopborden', dit zijn de dingen die mensen in second life zien om een idee van het haar te krijgen. Alleen het haar zelf maak je niet in photoshop, de texture maak je in photoshop als je weet wat ik daarmee bedoel? Elke haarpluk die je ziet (bij de pony bijv) is een prim, een object die ik in Second Life zelf naar een bepaalde vorm bewerk. Dan gaat er daarna een texture over heen waardoor het dus op een haarpluk lijkt En die haartextures maak je dus in photoshop in verschillende kleuren enzo.. Daarbij gebruik ik ook nog een ander progamma om 3D gesculpte vormen te maken, een soort progamma wat gamemakers ook gebruiken om objecten in games te maken... Ik weet niet hoe ik het precies uit moet leggen, maar hoop dat t een beetje duidelijk is zo.. Wat ik al zei, het is niet makkelijk alvast
Tja, verwend nest of niet ik vind het wel belangrijk dat je de waarde van geld blijft zien. Wij doen veel impuls aankopen maar als ik iets te duur vind dan koop ik het niet, ondanks dat we er toch het geld wel voor zouden hebben. Het geeft mij altijd een enorm fijn gevoel als ik merk dat ik ergens op bespaard heb of dat ik echt een koopje gekocht heb, terwijl wij dit voor het geld niet hoeven te doen. Dit doe ik puur voor mezelf en ook voor het idee. Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel mensen zijn die het veel slechter hebben en amper rond kunnen komen.
Oh, maar als ik iets te duur vind laat ik het ook lekker liggen hoor Het is niet zo dat ik echt maar alles koop. Bij de bank bijv, tja, de katten hadden er allemaal halen in gemaakt en t was een 2-persoons... Ik wilde een grotere.. Maar wij kopen die dan gewoon even ipv zoals de meeste mensen ervoor sparen bijv...
Ik ben meer van het uitgeven dan mijn vriend.. Mijn vriend heeft ook van elke maand een bijgehouden. wat we te veel of te weinig uit geven.. Ook hebben we nu een gezamelijke rekening, waar ik de boodschappen van doe. en de ditjes en datjes, We zorgen dat we altijd een buffer hebben van meer dan 2.000 euro Enja, wij kopen ook zovaak "gewoon" iets impulsief, zoals de wii met een wiiboard en spelletjes. Maar leggen voor die dingen dan ook weer iets opzij
Nou ik straks 3 dagen ga werken en mijn man 4 dagen en dan ook nog 2 dagen kinderdagopvang moeten betalen, moeten we toch aardig inleveren. We zien wel hoe dat straks loopt in januari, maar voorlopig proberen we zoveel mogelijk te sparen. Las ergens dat iemand 3000 netto verdiende. Jeetje wat een geld! Daar moeten wij met z'n tweeën voor werken! Maar als je een beetje let op de kleintjes dan moet het aardig lukken.